דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טורף חדש אבל רגוע - שלום לראם TRX, ברוך הבא RHO

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ראם RHO יחליף את ה-TRX הקיצוני
  • ה-V8 המפלצתי הוחלף ב-6 צילינדרים צנוע
  • שאר המערכות המכניות נותרו ללא שינוי

הקטנת נפח: ראם RHO הוא גרסת קצה חדשה לטנדר האמריקאי, כמחליף ל-TRX הקיצוני שיצורו הופסק. את מקומו של מנוע "המי" - V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש על ו-702 כ"ס - תופס מנוע הוריקן המודרני של הקונצרן, עם שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר ו-540 כ"ס 'בלבד'.

המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולתיבת העברה עם הנעה כפולה-קבועה לכביש (אחורית בבסיסה עם העברת כוח לפנים כשנדרש), כפולה לשטח (חלוקה שווה לפנים-אחור) והילוך כוח. יש גם נעילת דיפרנציאל אחורית שניתנת לשילוב גם ב-4H.

לפי ראם, הזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) מסתיים תוך 4.6 שניות, באופן מפתיע רק 0.1 שניות יותר מה-TRX החזק משמעותית.

מכאניקה משובחת: מרבית המכלולים המכניים עברו בירושה מה-TRX, עם שינויים בכיול שכן המנוע החדש קל ב-80 ק"ג המוסרים מחלקו הקדמי של הטנדר. זרועות המתלה הקדמי מחוזקות וארוכות ומאחור יש סרן חי (דנה 60) עם גיאומטריה שונה מהראם 1500 הרגיל ומפסקי סרנים רחבים ב-15 ס"מ.

על הקשר לקרקע אחראים צמיגי גודייר טריטורי AT במידה "35 על חישוקי "18 עם מנגנון נעילה כנגד פריקה בלחץ אוויר נמוך.

קפיצי סליל שונים מאפשרים הגבהת מרכב ב-5 ס"מ (30 ס"מ למרווח גחון) ומהלכי המתלה ארוכים יותר (33 ס"מ מלפנים, 35.5 ס"מ מאחור). הם נתמכים בבולמי זעזועים של בילשטיין (בלק-הוק e2) עם מיכל קירור חיצוני לפעולה יעילה גם בחום גבוה (עד 135 מעלות צליוס), ושינוי מידת הקשיחות בהתאם לאחד משמונה מצבי נהיגה נבחרים (אוטומטי, ספורט, גרירה, שלג, חול-בוץ, סלעים, באחה או התאמה אישית).

מה עוד צריך לדעת: המראה כמעט זהה ל-TRX למעט סבכה גדולה יותר, יחידות תאורה שונות ותוספת גופי תאורה בכונס האוויר על מכסה המנוע.

בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12), מסך מגע גדול יותר ("14.5 לעומת "12) וכאופציה יש גם מסך מגע לנוסע מלפנים ("10.25). מערך הבטיחות שודרג עם שמירה על נתיב (תיקון בעבר) בנוסף לבלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת שהוצעו בעבר.

מה אנחנו חושבים: כשהוצג ה-TRX לפני כארבע שנים הוא שם קץ ליותר מעשור של מונופל פורד על קטגוריית טנדרים קיצוניים. הוא אפילו התעלה על ה-F150 ראפטור בעיקר הודות למנוע המפלצתי. לפורד נדרשו כשנתיים כדי לחזור עם תשובה בדמות הראפטור R.

הראם RHO היה יכול להיות תוספת מבורכת להיצע, תוך שהוא שומר על יכולת שטח גבוהה הודות למכלולים החסונים שעברו בירושה מה-TRX, עם תג-מחיר נמוך משמעותית (ב-26.5 אלף דולר). אבל העובדה שהגרסה החדשה למעשה יורשת את ה-TRX, מביאה לכך שראם מאבדת את יתרונה המשמעותי ביותר.

הכוונה של סטלנטיס לייעל את החטיבות האמריקאיות, עם מערכות הנעה מודרניות יותר, עשויה להיות נכונה עבור חלק מהדגמים, אבל לדעתנו במקרה זה פחות. דירקטוריון הקונצרן בהולנד יידרש להיות קשוב ומודע יותר לטעם הקהל מצדו השני של האטלנטי, אם הוא לא רוצה לפגוע בתדמית של אחת החטיבות הרווחיות ביותר שלו.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה