בקצרה:
- אלפא רומיאו מתחילה לשווק את הג'וניור
- על בסיס מוכר של סטלנטיס, עם מנוע בנזין או חשמל
- המחיר: 170 לבנזין, 190 אלף לחשמל
בעזרת השם: אלפא רומיאו מתחילה לשווק בישראל את הג'וניור, רכב הפנאי המבוסס על פיג'ו 2008 (ורשימה ארוכה של דגמים נוספים מבית סטלנטיס) ומיוצר בפולין. נזכיר כי בתחילה הושק תחת השם מילאנו, אך היצרנית נאלצה לשנות את שמו בלחץ ממשלת איטליה, עקב החוק לאיסור מכירת מוצרים בעלי שמות איטלקיים במידה והם לא מיוצרים במדינה.
כרטיס כניסה: בהשוואה לרכב הפנאי הצרפתי המשמש לו בסיס, הג'וניור קצר ב-13 ס"מ (417 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ (256 ס"מ). לתא מטען נפח דומה 400 ליטר לחשמלי ו-415 לבנזין.
הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, עם מערכת היברידית קלה (48V), 136 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמד.
לגרסה החשמלית 156 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. הם ניזונים מסוללת 54 קוט"ש עם טווח תאורטי של 411 ק"מ וטעינה מהירה (100 קילוואט) שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) המוצב בתוך מסגרת עם צמד ׳מנהרות׳ כמקובל במותג, ובמרכז הקונסולה מסך מגע ("10.25). רשימת האבזור בגרסת הבסיס צנועה, בין היתר ללא מצלמת נסיעה לאחור. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
הגרסה הבכירה (190 אלף שקל לבנזין, 205 אלף שקל לחשמלי) מוסיפה את הפריטים החסרים כמו גם מפתח חכם, ריפודים משולבי עור עם כיוון חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי ודלת תא מטען חשמלית. מערך בטיחות מורחב עם שמירת נתיב, התרעת שטח מת ותאורת מטריקס לד.
מה אנחנו חושבים: הג'וניור ימלא חלל חשוב באולם התצוגה של אלפא, ככרטיס כניסה למותג מאז הופסק ייצורן של המיטו והג'ולייטה. הוא גם משתלב בקטגוריית הפנאי הפופולרית, על בסיס פלטפורמה ומערכות הנעה משובחות של פיג'ו, בעטיפה עיצובית מרשימה.
אבל רשימת האבזור שלו צנועה ותג המחיר של גרסת הבנזין, שתהיה ככל הנראה הפופולרית בהיצע, גבוה ב-14 אלף שקל מהמקור הצרפתי, ומכניסה אותו לטריטוריה של רכבי פנאי מקטגוריה גבוהה יותר. קל זה לא יהיה.