אינאוס חשפה גרסאות שטח קיצוניות לגרנדיר, רכב השטח הבריטי הנחשב ליורש מודרני לדיפנדר המקורי. עם מערכת סרנים ייחודית, צמיגי שטח ענקיים ועוד כמה דברים ששווה לכם לדעת עליו
יצרנית רכבי השטח הבריטית אינאוס חשפה גרסת קצה לרכב השטח גרנדיר ולגרסת הטנדר המכונה קווארטרמאסטר, שפותחה בשיתוף סדנת שיפורי השטח הגרמנית לטק (LETECH). תג המחיר באירופה יעמוד על כ-170 אלף יורו, כמעט פי 2.5 יותר ממחירן של גרסאות הבסיס. נציין כי חברת UMI מחזיקה בזיכיון השיווק המקומי של אינאוס, אבל למרות ההבטחות לשווק אותו באופן סדיר כבר לפני שלוש וחצי שנים, בינתיים זה עוד לא קרה.
השינוי המשמעותי הוא התקנת סרנים חיים פורטאליים, בדומה לגרסאות קצה של המתחרה לבית מרצדס, ה-G63 4×4². מדובר במערכת תמסורת של שני גלגלי שיניים הממוקמת בסמוך לגלגל, ואליה מתחברת הצירייה בחלק העליון - בשונה מרכב רגיל בו היא מחוברת ישירות למרכז הגלגל - בעוד הגלגל עצמו מחובר לחלק התחתון.
צפייה בתוכן עם גלגלי ענק: אינאוס מציגה גרסה מפלצתית לגרנדיר
סידור כזה מאפשר קיצור יחסי העברה, הפחתת עומסים ממערכת ההנעה וגם שיפור משמעותית של נתוני השטח. למשל 45 ס"מ למרווח הגחון, 18.6 ס"מ יותר מהגרנדיר הרגיל, 4.5 ס"מ יותר מהאמר H1. גם זוויות הגישה-נטישה גדלו ב-10 מעלות (46-45.5 מעלות), ואילו בטנדר זווית הגישה גדלה בכ-15.5 מעלות (38 מעלות).
הסדנה הגרמנית התקינה גם קפיצי סליל, בולמי זעזועים ומערכת בלימה משודרגים, בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFG AT במידה 37" המולבשים על חישוקי "18 מתוצרת האצ'ינסון עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) בכדי למנוע פריקת צמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך.
גם המראה קרבי יותר, לרבות בתי גלגלים מורחבים בכדי לכסות את גלגלי הענק ומפסק הסרנים הרחב יותר. בחרטום הותקן פגוש ייעודי עם כננת 4.5 טון, על הגג הוצב גגון מסיבי עם יחידות תאורה וכמובן שנורקל לטובת צליחת מעברי מים עמוקים.
מה שלא השתנה זו מערכת ההנעה, עם אפשרות בחירה בין צמד מנועי 6 צילינדרים מוגדשים בנפח 3.0 ליטר תוצרת ב.מ.וו, 249 כ"ס בדיזל או 286 כ"ס בבנזין. שניהם בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית של ZF והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.
לי יש ג'יפ רנגלר שאוהב שטח הררי ,בוץ,חולות טובעניים. אבל אני נוסע בו רק בכבישי תל אביב דיזינגוף אבן גבירול ולפעמים כביש איילון. הג'יפ שלי עדין מאוד. הבנטלי של דני טורונטו לפי סיפוריו,נוסע ביערות בריטיש קולומביה חורש את השלג העמוק,הנאת החיים כך אמר לי דני בשיחתנו אתמול בערב
אנחנו לא צריכים כאן את Ineos, Grandeur ו-Quartermaster כי יש לנו ג'יפ רנגלר רוביקון וברונקו שמיוצרים בארה"ב והמחירים שלהם נמוכים בהרבה מרכבים שמיוצרים בבריטניה.
החלום של אשתי הוא שיהיה לה ברונקו והיא תקנה את הברונקו בשנה הבאה אחרי שנמכור את הבית הגדול שלנו. באותו הזמן אני אקנה בנטלי בנטייגה SUV שייוצר לפני סוף 2024. לבנטלי בנטייגה SUV יש מנוע V12 = W12 בנפח 6 ליטר עם שני מגדשים טורבו שמפיק 626 כוחות סוס.
1 דני. אני חושב שמישהו משתמש בשם שלך והוא מתחזה. זה בגלל שאני לא נוהג בבנטלי שלי בקולומביה הבריטית כי אני נוהג בבנטלי בטורונטו.