בקצרה:
- טויוטה מובילה, יונדאי בצלילה חדה
- אחת מכל 4 מכוניות תוצרת סינית
- המכונית הנמכרת ביותר: BYD אטו 3
למרות פתיחת שנה חלשה, בשל המלחמה שהיתה בשיאה בחורף שעבר ובשל אתגרי השילוח בים האדום, שנת 2024 מסתיימת עם עליה קלה במכירות בהשוואה לשנה שלפניה. 271,735 מכוניות חדשות עלו על הכביש השנה, כ-1,700 יחידות יותר מאשתקד.
נתח השוק של הדגמים החשמליים המשיך לטפס גם ב-2024 והגיע עד ל-25% - או במילים אחרות, אחד מכל ארבעה כלי רכב חדשים הוא חשמלי. סין הפכה לארץ הייצור הגדולה ביותר מבין המכוניות שעלו השנה על הכביש, 23.5% מסך המכירות או במילים אחרות אחת מכל ארבע מכוניות מגיעה מסין. דרום קוריאה ששלטה בשנים האחרונות בשוק הרכב המקומי יורדת למקום השני עם 17% מסך המכירות.
טויוטה מובילה את השוק עם 34 אלף מסירות ועליה של 8%, בעוד יונדאי מאבדת את הבכורה עם צלילה חדה של 32%. גם קיה שבמקום השלישי חוותה ירידה חדה במכירות, בעוד סקודה ו-BYD משלימות את החמישיה המובילה עם עליה במכירות.
עליות נרשמו גם אצל צ'רי, סיאט, טסלה, MG וניסאן, בזמן שמותגים כמו סיטרואן, ג'ילי, פיג'ו ואופל רשמו ירידה תלולה. אקספנג וזיקר רשמו כניסה מוצלחת לשוק הישראלי עם 5,000 ו-2,600 יחידות בהתאמה.
בשוק היוקרה נרשמו ירידות אצל מרצדס (17%-) שעדיין מובילה את השוק, וכן אצל אודי (16%-) שבמקום השלישי. ב.מ.וו עלתה ב-9% ושומרת על המקום השני, בזמן שלקסוס זינקה ב-48% ומסרה מספר שיא של 2,420 מכוניות, רק 5 יחידות פחות מאודי.
את רשימת הדגמים הנמכרים ביותר מוביל כמו בשנה שעברה BYD אטו 3, למרות ירידה של כ-4,000 מסירות לעומת 2023. אחריו צמד משפחתיות, יונדאי אלנטרה וסקודה אוקטביה, ובהמשך הרשימה שלושה דגמים של טויוטה: קורולה קרוס, ראב4 ויאריס קרוס.