דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נפרדנו כך: המכוניות שכבר לא תוכלו לקנות בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

כשמכונית חדשה מגיעה לישראל, היא בדרך כלל מלווה במסע יח"צני הכולל מסיבות עיתונאים, הודעות חגיגיות לתקשורת וגם קמפיין פרסומי נרחב. כשהיא עוזבת את השוק המקומי, מטבע הדברים, זה מתבצע בצורה שקטה בהרבה.

ברשימה שלפניכם תמצאו מגוון רחב של דגמים, כולם נמכרו בישראל עד לשנה הנוכחית והספיקו לעזוב את השוק מסיבות שונות. חלקם עוד ישובו בעתיד, אך אחרים ישארו רק בשוק היד השניה.

יונדאי i20N פולקסווגן פולו GTI

פולקסווגן פולו - מכונית הסופר-מיני הותיקה כבר מלווה אותנו מזה עשורים רבים, וזכתה להצלחה לא רעה למרות מחיר גבוה יחסית. אבל לאחרונה עבר פס הייצור שלה מאירופה לדרום אפריקה, מהלך שמייקר את ההובלה וגם מטיל עליה מכס של 7% - התייקרות שהופכת את השיווק שלה כאן פשוט ללא משתלם.

ארבע מכוניות אחרונות מגרסת ה-GTI הספורטיבית עוד הספיקו לעלות על הכביש בחודש מאי האחרון, ומאז אין יותר מכוניות קטנות באולם התצוגה של פולקסווגן.

פולקסווגן פולו

סרס 3 - החשמלית הסינית של טלקאר, יבואנית קיה, הגיעה לישראל לפני כ-3 שנים - בתחילה בתקינה מוגבלת לסדרות יצור קטנות, בהמשך בתקינה מלאה. היא השתייכה לדור הראשון של החשמליות מסין, לא הפגינה יכולות גבוהות וגם לא הציעה מערכות בטיחות אקטיביות, אך בכל זאת הצליחה למכור כאן קרוב ל-2,000 יחידות.

לפני כשנה הצטרפה אליה האחות המודרנית סרס 5, ובחודשים האחרונים היא פינתה את מקומה באולם התצוגה. 79 היחידות האחרונות קיבלו רישוי בחודש אפריל.

סרס 3 EV

פולסטאר 2 - מותג החשמליות מבית וולוו-ג'ילי הנחית כאן דגם ראשון לפני כשנתיים, שהתבסס על הפלטפורמה של וולוו XC40 והציע מבנה של ספק-משפחתית ספק-רכב פנאי. למרות איכויות גבוהות בתחומים רבים, הוא לא זכה להצלחה של חשמליות אחרות והיבואנית נאלצה למכור חלק גדול מהמלאי שהגיע כ"רכבי אפס קילומטר", ובהנחות גדולות.

גם היום עדיין תוכלו למצוא את דגמי פולסטאר 2 באגף הטרייד-אין של היבואנית, שם הם נמכרים כחדשים לחלוטין מיד שניה בהנחות של 20 עד 50 אלף שקל. 46 האחרונים שבהם קיבלו רישוי בחודש מרץ האחרון.

פולסטר 2

יונדאי i20N ו-i30N - דגמי הספורט של יונדאי נחתו כאן לניסיון שני בקיץ שעבר, לאחר שה-i30N כבר שווקה כאן למשך זמן קצר בסוף העשור הקודם ולא נחלה הצלחה. גם הפעם הקהל לא הסתער בהמוניו - בין היתר בשל העובדה שהקטנה מבין השתיים הוצעה עם תיבה ידנית בלבד, בעוד ה-i30 המשפחתית אמנם עברה לתיבה אוטומטית, אך נמכרה במחירים גבוהים למדי.

ההיצע הספורטיבי של המותג צפוי להתחזק בקרוב עם נחיתתה של האיוניק 5N המרשימה, אך עם מחיר כניסה של 400 אלף שקל, גם היא לא תהפוך ללהיט על הכבישים המקומיים.

יונדאי i30N

וולוו S60 - היו שנים שבהן המשפחתית הגדולה של וולוו היתה אחת הנמכרות בקטגוריה, עם 400-500 יחידות שעלו על הכביש מדי שנה. אבל הקטגוריה שלה נכבשה בידי דגמים חשמליים, בראשם טסלה מודל 3, וה-S60 הוותיקה - כמו גם גרסת הסטיישן הסקסית שלה, וולוו V60 - ירדו לנתון מכירות דו-ספרתי ושיווקן הופסק. הן יחזרו כאשר היצרנית תציע אופציה חשמלית - אך לא ברור מתי זה יקרה.

לקסוס LC - מכונית הספורט היפהפיה של לקסוס, עם מנוע ה-V8 הנפלא שלה, תהפוך כנראה עם השנים לפריט אספנות ייחודי. במיוחד לאור העובדה שהייצור שלה הופסק עד לדור הבא שיהיה חשמלי. בינתיים יש במלאי יחידה אחרונה שתוכלו לרכוש, במחיר שמתקרב למיליון שקל - וכשהיא תימכר, היא תהיה ה-LC היחידה בישראל עם רישוי משנת 2024.

קדילאק XT4 ו-XT5 - צמד רכבי הפנאי אף פעם לא היו חלק טבעי מההיצע של היצרנית האמריקאית, שמתמחה בכלים גדולים בהרבה. גם ה-XT4 הקומפקטי, שזכה לתמחור נוח יחסית ואחת הלקוחות הראשונות שלו היתה נועה קירל, מעולם לא זכה כאן להצלחה מסחררת.

בשנה הנוכחית מכרו השניים פחות מ-30 יחידות במשותף, שזה פחות מסך המכירות של ה-XT6 הגדול והיקר יותר משמעותית. הם עשויים לחזור להיצע המקומי בשנה הבאה, אך בינתיים נעדרים מאולם התצוגה המקומי.

נשארו בטורקיה

לצד המכוניות שהפסיקו להימכר כאן בגלל ביקוש נמוך, יש עוד קבוצה של מכוניות פופולריות בהרבה שעזבו את ישראל בגלל סיבה אחרת לגמרי - החלטה אנטי-ישראלית של נשיא טורקיה ארדואן. ברשימה הזו אפשר לכלול את יונדאי i10, i20 ובאיון, טויוטה קורולה, רנו קליאו ורנו גרנד קופה.

כולן צפויות לחזור לשוק המקומי כאשר הנשיא הטורקי ישנה את דעתו, או כאשר ימצא פתרון ליבוא ממדינות אחרות. הקליאו, אגב, תחזור לכאן בגרסה עדכנית אחרי מתיחת פנים שכבר הוצגה בעולם.

למאמר זה התפרסמו 76 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה