בקצרה:
- יורשת לפיאט פנדה תוצג בתוך כשנתיים
- עם מנוע בנזין ותיק ועיצוב דומה לגרנדה פנדה
- מנכ"ל פיאט: "זה יהיה ממש חמוד"

יורדת נמוך: אחרי שהתחילה בשיווק של הגרנדה פנדה, סופר-מיני מוזלת עם אופציה חשמלית, בפיאט מתכננים להוסיף לה אחות קטנה וזולה אף יותר. כרגע היא מקבלת במסדרונות החברה את שם הקוד "פנדינה" (פנדה קטנה, באיטלקית), אך סביר להניח שתצא לשוק עם השם "פנדה", כיורשת לדור הנוכחי שמיוצר מאז 2011, וצפוי להמשיך במקביל עד לסוף העשור.
את הדברים אמר מנכ"ל פיאט, אוליביה פרנסואה, במסגרת ראיונות שהעניק לתקשורת הבריטית. "הפנדה החדשה אולי לא תגיע השנה או בשנה הבאה, אבל אחר כך זה יקרה", אמר. "מכוניות מיני הן פריט חובה באיטליה, אבל כל המכוניות שלנו חייבות להיות גלובליות, ואין כל כך ביקוש למכוניות בגודל הזה בשווקים אחרים, מה שהופך את כל העניין למאתגר", הוסיף פרנסואה. "כדי להרוויח כסף נצטרך למכור בהיקפים אדירים, אבל אני בטוח שנצליח לעשות את זה".
לצד ה-500: בשנה שעברה הודיעה פיאט על הוספת גרסת בנזין ל-500 החדשה, לאחר ששיווק הדור היוצא נעצר בשל תקנות הבטיחות, בעוד מכירות הדור החדש והחשמלי לא התרוממו. "היינו חייבים להחליף את ה-500 הקודמת", אמר פרנסואה, "...ונביא את ה-500 החדשה לקהל רחב הרבה יותר".

הסבת הפלטפורמה למנועי בנזין היא זאת שאפשרה את תכנון הפנדה החדשה, שלא תתבסס על פלטפורמת Smart Car של סטלנטיס המשמשת את הגרנדה פנדה ואת סיטרואן C3. הפלטפורמה הוותיקה תקבל את השם STLA City.
הפנדינה תהיה באורך של כ-3.6 מטרים, קצרה בכ-40 ס"מ מהגרנדה פנדה וקצרה אפילו (בכ-6 ס"מ) מהפנדה הוותיקה וצנועת המידות. יחידת ההנעה צפויה להגיע מהמדף של קונצרן סטלנטיס, ובעיקר האזור הצרפתי שלו - בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם סיוע היברידי מתון (48V) ותיבה ידנית או כפולת מצמדים.
לדברי פרנסואה, קיים סיכוי נמוך שהפנדה החדשה תקבל גרסת הנעה כפולה, והיא לא צפויה לקבל גרסת אבארט ספורטיבית. המראה יהיה דומה לזה של הגרנדה פנדה, כמחווה לפנדה המקורית של שנות ה-80. הממדים צרים יותר מהגרנדה פנדה, עם מבנה קופסתי שיאפשר שילוב חמש דלתות במרכב הקטן.

"כשתראו אותן אחת ליד השניה, תראו אמא דובה ודוב תינוק", התפייט פרנסואה. "זה יהיה ממש חמוד". היצרנית צפויה להשתמש בחיפויי פלסטיק שחורים על מנת להעניק לפנדה מראה קשוח, וגם במטרה לחסוך עלויות של משטחים צבועים. גרסאות הבסיס צפויות להימכר עם חישוקי פלדה ומפרט אבזור צנוע למדי.
בהמשך צפויה פיאט להרחיב את ההיצע עם מכונית משפחתית בתצורת האצ'בק ועם רכב פנאי קומפקטי, אך שניהם יהיו במפרטים צנועים באורך של פחות מ-4.5 מטרים, במטרה להימנע מתחרות ישירה עם דגמים מקבילים של פיג'ו ובעיקר של סיטרואן.
מה אנחנו חושבים: בישראל פיאט לא באמת מצליחה שיווקית כיום, ומתבססת בעיקר על שיווק דגמים מסחריים. בעולם הוא במפתיע המותג הפופולרי ביותר של קונצרן סטלנטיס, בעיקר בזכות מכירות גבוהות בדרום אמריקה. כעת מנסה היצרנית להשיב - לפחות חלקית - את תהילת העבר בשווקי אירופה, עם דגמים מעוצבים וזולים שיתבססו על פלטפורמות מוכרות במטרה לחסוך עלויות. עם ה-500 החדשה זה הצליח חלקית, עם ה-600 בינתיים לא ממש. האם הגרנדה פנדה והפנדינה יסמנו את המהפך? לפחות באיטליה סיכויי ההצלחה גדולים. בשאר השווקים? כלל לא בטוח.