אלפא רומיאו שוב משנה תוכניות להתחדשות. במקום להציג יורשות חשמליות לג'וליה המזדקנת ולסטלביו הלא-צעיר, אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם תמשיך לשווקן עוד שנתיים לפחות – ודוחה תוכנית נוספת שהייתה אמורה להביא רנסנס למותג המפואר.
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח מפי בכירים ביצרנית, כי תוכנית להשקת יורשות חשמליות בוטלו בגלל ירידה בביקוש למכוניות חשמליות גדולות – בפרט באירופה ובארה"ב. במקום, ביצרנית מפתחים כעת יורשות גם עם מנועי בנזין "כדי להציע ללקוחות יותר מבחר", כך על-פי מנכ"ל אלפא רומיאו, סנטו פיצ'ילי.
באירוע להשקת הטונאלה המחודש שנערך בפיזה, איטליה, פיצ'ילי הסביר כי היצרנית חזרה בה מהתוכנית לעבור להנעה חשמלית בלבד וכי הושגה הבנה שמנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים יחיו זה לצד זה, לזמן ארוך מכפי שסברו ביצרנית רק עד לאחרונה.
לפי תוכנית "להעז קדימה 2030" שחשף מנכ"ל סטלנטיס היוצא, קרלוס טאווארס לפני כשלוש שנים, אלפא רומיאו הייתה אמורה להשיק דגמים חשמליים בלבד כבר מ-2025, ולמכור מכוניות חשמליות בלבד מ-2030.
אלא שטאווארס פוטר מוקדם יותר השנה, והוחלף על-ידי אנטוניו פילוסה, שגרס את תוכניות קודמו וצפוי להשיק תוכניות חדשות לכלל מותגי הקונצרן האירופאי-אמריקאי בתחילת שנה הבאה. תוכניות אלו יכללו דגמים חדשים לאלפא רומיאו, שוב על בסיס פלטפורמות של סטלנטיס ובעיקר ה-STLA מדיום, שפותחה עבור מכוניות שמציעות הנעה חשמלית מלאה, היברידית עם או בלי טעינה ממקור חיצוני, וגם בנזין ואפילו דיזל.
עד אז, אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הדגמים הוותיקים: הג'וליה, שהוצגה ביוני 2015 ועברה מאז רק עדכונים קוסמטיים קלים, והסטלביו שמבוסס על אותה פלטפורמה והושק בסוף 2016. שתי המכוניות הללו לא מוצעות בגרסה היברידית מלאה או נטענת, או בגרסה חשמלית.
ובינתיים, תמונה מעורבת במכירות
בשנה החולפת נהנתה אלפא רומיאו מצמיחה מכובדת במכירות באירופה, עם זינוק של 37% בשמונת החודשים הראשונים של השנה. עם זאת, מדובר עדיין במספר אבסולוטי נמוך של כ-41 אלף יחידות בלבד בכל היבשת, כך על-פי נתוני דאטה-פורס.
הגידול נרשם בזכות דגם חדש, הג'וניור, שאחראי לעיקר המסירות (יותר מ-23 אלף), בעוד מכירות הג'וליה והסטלביו קרסו ב-24% ו-40% בהתאמה. הטונאלה, שמתיחת הפנים שלו הוצגה החודש, קרס ב-42% לפחות מ-11 אלף יחידות בלבד.
בארה"ב אלפא רומיאו לא נהנתה משנה מוצלחת במיוחד, בעיקר בגלל מלחמת הסחר שכללה מכסים גבוהים על מכוניות מיובאות. המכירות ירדו ב-30% בתשעת החודשים הראשונים של השנה לפחות מ-5,000 יחידות, עם ירידה של 23% לטונאלה, 37% לסטלביו ו-32% לג'וליה.
ביצרנית מקווים עם זאת כי עם חתימת ההסכם בין ממשל טראמפ לאיחוד האירופאי על מכס מופחת של 15%, המכירות יתאוששו בחודשים הקרובים.
זה קורה בגלל שהמגמה היא עבור מכוניות בנזין. Alfa Romeo Tonale היברידי נמכר בקנדה. Giulia ו-Stelvio חשמליים יהיו זמינים בשנת 2026 בקנדה אבל האנשים רק מתעניינים במכוניות בנזין כאן. אני רואה מעט מכוניות Alfa Romeo אשר משתמשות בבנזין בטורונטו.
1 אייל. אתה צודק.
אף אחד לא רוצה סטלנטיס פג'ו 2008 עם לוגו של אלפא, מנוע 1200 עם שם גרוע. שייצרו משהו בנזין הנעה אחורית כמו של פעם ויהיו מכירות. כרגע זה אבוד. אם היו לי 175 אלף הייתי קונה 159 בנזין 2.2 ליטר, רכב עם נשמה, שמורה ומטופלת ושם 150 אלף בבורסה. ושניהם היו עולים בשווי, בהתסכלות ל5 שנים קדימה. גם הרכב...
מראש, ההחלטה ללכת למכוניות חשמליות לחלוטין היתה מנותקת לגמרי מהמציאות. כבר חשבנו שהמותג מת. עכשיו, ב"ה, יש לה סיכוי. הכל תלוי בכך שיוציאו דגמים עם הספקים של לא פחות מ 250 כ"ס, עם הנעה אחורית, וצליל מנוע אמיתי ונוכח. הגו'ליה היא יחידה בדורה, וצריך לשמור על המאפיינים שלה, רק להוסיף בזהירות יכולות. הספק של הוולוצ'ה צריך לעלות ל 380 כ"ס משולב עם סוללות שיאפשרו זינוק מהיר, ומוד נסיעה בעיר עם סוללה בלבד. זה יהיה האופטימאלי