דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מול טויוטה יאריס: MG3 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דור חדש ל-MG3 נוחת בישראל
  • עם הנעה היברידית ואבזור עשיר
  • המחיר מתחיל ב-127 אלף שקל

סין מול יפן: יבואנית MG מתחילה לשווק בישראל MG3 חדשה, דור שלישי בשושלת שתתמודד בקטגוריית סופר מיני מול מתחרות פופולאריות כמו טויוטה יאריס וסוזוקי סוויפט. תג המחיר גבוה מההערכות ומתחיל ב-127 אלף שקל, נמוך רק ב-9,000 שקל מהיאריס.

בהשוואה ליאריס, ה-3 ארוכה ב-17 ס"מ (411 ס"מ) רחבה ב-5.5 ס"מ (180 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בסנטימטר (257 ס"מ). תא המטען גדול רק ב-7 ליטר (293 ליטר).

חשמל ובנזין: מערכת ההנעה משלבת מנוע בנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (102 כ"ס) ומנוע חשמלי (136 כ"ס) המפיקים יחדיו 194 כ"ס. עיקר ההנעה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי כשמנוע הבנזין מסוגל לפעול לצידו או כגנרטור לטעינת הסוללות ולכן תיבת ההילוכים האוטומטית מסתפקת בשלושה יחסי העברה.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות, 1.7 שניות פחות מהיאריס, בעוד נתון צריכת הדלק הממוצעת גבוה יותר (22.7 ק"מ לליטר לעומת 26.3).

מה עוד צריך לדעת: גרסת האבזור הבסיסית (127 אלף שקל) המיועדת בעיקר לציי רכב כוללת בעיקר לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע ("10.25) בעוד הגרסה המיועדת לשוק הפרטי (128 אלף שקל) מוסיפה מצלמות היקפיות, מפתח חכם, חימום להגה ולמושבים הקדמיים וריפוד משולב דמוי-עור. חלון שמש יוצע בתוספת של 1,000 שקל.

בנוסף תוצע גם אפליקציה המאפשרת לקבל מידע על מיקום הרכב, להפעיל מרחוק את המיזוג, לנעול ולפתוח את הדלתות ולקבל התרעות נוספות.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כציוד תקני בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה התרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: MG תיזכר בהיסטוריה של השוק המקומי כמותג ראשון מסין שהצליח להתברג בליבת שוק הרכב. עם ה-ZS EV שגרם לרבים לזנוח את משפחתית הבנזין לטובת פנאי-חשמלי במחיר דומה, ובהתאם היה לדגם הנקי מזיהום הנמכר ביותר ב-2020 וגם עם ה-HS שנחת כאן ב-2021 וזכה להצלחה אדירה  עם מערכת הנעה ההיברידית נטענת במחיר דומה לזה של רכבי פנאי עם מנועי בנזין.

ל-3 החדשה יש לכאורה ארגז כלים מרשים להמשיך את המגמה. שכן היא משתלבת בקטגוריה עם מיעוט מתחרות מצד אחד ועם מערכת הנעה היברידית מתקדמת מצד שני. אבל בשונה משני הדגמים של MG שזכו לפופולאריות אדירה, הפעם היא עושה את זה עם תג מחיר גבוה מהציפיות ונמוך רק במעט מהמתחרה היפנית הנהנית ממוניטין ותדמית טובים משמעותית. קל זה לא יהיה.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה