דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ביצועי חשמל, במקום בנזין: פורשה מקאן EV בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה מקאן חדש וחשמלי נחת בישראל
  • במגוון גרסאות הנעה ו-600 ק"מ טווח בין טעינות
  • תג המחיר נע בין 635 ל-945 אלף שקל

להתחבר לשקע: יבואנית פורשה החלה לשווק בישראל את המקאן EV, יורש חשמלי לרכב הפנאי הפופולרי של היצרנית הגרמנית, ולמעשה דגם ראשון שלה שזונח את הבנזין לטובת חשמל ושומר על שמו. תג המחיר מתחיל ב-635 אלף שקל.

כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית המכונה PPE (ר"ת Premium Platform Electric) שפותחה בשיתוף אודי ומשמשת בסיס גם ל-Q6 ול-A6. בהשוואה למקאן בנזין היוצא הוא ארוך ב-6 ס"מ (478.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ (289 ס"מ).

אך למרות הממדים הנדיבים יותר, מקדם הגרר דווקא הופחת משמעותית (0.25 לעומת 0.35). תא המטען גדול ב-52 ליטר (540 ליטר) ויש גם תא קטן מתחת למכסה הקדמי (84 ליטר) לאחסון כבל טעינה.

חשמל מגוון: הגרסאות הראשונות שישווקו כאן יהיו כפולות הנעה. מקאן 4 עם 408 כ"ס (ב-665 אלף שקל) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, או טורבו עם 639 כ"ס (ב-945 אלף שקל) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. בהמשך ינחתו כאן גם גרסת הנעה אחורית (360 כ"ס) ו-4S כפולת הנעה (516 כ"ס).

לכל הגרסאות סוללת 95 קוט"ש וטווח תיאורטי של בין 590 ל-640 ק"מ בהתאם לגרסה. מתח גבוה (800V) מאפשר טעינה אולטרה-מהירה (270 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.

מה עוד צריך לדעת: גרסאות הבסיס מצוידות בקפיצי סליל, בעוד ל-4S בולמי זעזועים אדפטיביים ולטורבו מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.6), מסך מגע מרכזי ("10.9) עם מצלמות חניה היקפיות, בעוד תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה ומסך מגע לנוסע מלפנים ("10.9) יוצע בתוספת תשלום.

רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודי מושבים משולבי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: המקאן הוא אחד מרבי המכר של פורשה בעולם, למרות שבישראל - עקב תג מחיר גבוה - הוא התקשה לבלוט. לטעמנו, היורש החשמלי עשוי להצליח הרבה יותר, שכן הוא משתלב בקטגוריה שכיום סובלת ממיעוט מתחרים איכותיים ישירים, לרבות מרצדס וב.מ.וו שהוציאו לגמלאות את רכבי הפנאי החשמליים שלהם (EQC ו-iX3 בהתאמה), בינתיים ללא הצגת יורשים.

ולכן, ספק אם היבואנית תהיה מסוגלת לעמוד בביקוש הצפוי לו, בעיקר בהתחשב בהקצאת הייצור המוגבלת לה תזכה עקב העניין הרב באירופה בעיקר. האתגר הגדול מצפה לה בשנה הבאה, כשתקנות המיסוי ישתנו לרעה והמחיר יעלה.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה