דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הגיע ארצה לקראת תחילת שיווק: יונדאי סנטה פה חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי סנטה פה חדש נחת בישראל
  • ישווק רק עם מנוע היברידי ומקום לשבעה
  • תג המחיר צפוי להיות גבוה מ-350 אלף שקל

טייק 5: תמונות בלעדיות שהגיעו לידי iCar חושפות את יונדאי סנטה פה חדש שנחת בנמל אשדוד, לקראת תחילת שיווק בעוד שבועות ספורים. זהו דור חמישי לרכב הפנאי הראשון של היצרנית הקוריאנית, שהוצג לראשונה לפני 25 שנים ומאז יוצר ביותר מ-5.5 מיליון יחידות.

תג המחיר צפוי להיות גבוה מקודמו, ולהתחיל צפונית ל-350 אלף שקל, מה שיציב אותו לא רק מול אחיו לבית - קיה סורנטו - אלא גם מול דגמים אמריקאים כמו פורד אקספלורר ושברולט טראוורס.

רק היברידי: מנוע טורבו-דיזל שהוצע בסנטה פה היוצא לא יוצע עוד, אלא רק מנועי בנזין עם או בלי סיוע חשמלי. בישראל הוא יוצע רק עם מנוע היברידי, המשלב בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (65 כ"ס) המפיקים יחדיו 235 כ"ס. החיבור הוא לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בגרסת הבסיס, או כפולה בגרסה הבכירה.

בהשוואה לסנטה פה היוצא, החדש ארוך ב-4.5 ס"מ (483 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (281.5 ס"מ), והבטחה למרווח רגליים גדול יותר ליושבי השורה השניה (ב-3.5 ס"מ) והשלישית (ב-2 ס"מ).

למרות שבעולם יונדאי משווקת אותו עם אופציה לצמד מושבי קפטן בשורת המושבים השניה, אצלנו הוא יוצע רק עם ספסל לשלושה. נפח תא המטען גדל ב-91 ליטר (725 ליטר בקיפול השורה השלישית).

מה עוד צריך לדעת: העיצוב מאמץ מראה קשוח וזוויתי מקודמיו, בדומה למקובל ברכבי שטח אמיתיים, עם בתי גלגלים מנופחים, פסי גגון מסיביים וחישוקים גדולים ("20).

סביבת הנהג היא העדכנית של יונדאי עם הסידור המוכר של צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע. מתחתיו יש סוללת מתגים להפעלת מערכות שונות ומסך נוסף ("6.6) למיזוג (עם פתחים לכל שורות המושבים). בורר ההילוכים מוצב מימין להגה ומפנה מקום לתא גדול מתחת לקונסולה שבין המושבים.

רשימת האבזור צפוי להיות עשירה ולכלול בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית ומצלמות היקפיות עם הקרנה של השטח המת על לוח המחוונים בהפעלת איתות.

מערך הבטיחות משלב יכולות משופרות לאלו שהוצעו בו בעבר, כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) כולל על פתיחת דלת. יש גם יותר כריות אוויר (10 לעומת 6) ומערכת להתרעה על שכחת ילדים באמצעות חיישני תנועה פנימיים.

מה אנחנו חושבים: הסנטה פה נחשב כבר שנים לאחד המתחרים המשובחים בקטגוריית פנאי לשבעה נוסעים, ונדמה שהדור החדש מביא לשדרוג מכל בחינה, כולל עיצוב מרשים וייחודי, סביבת נהג מודרנית ואיכותית מבעבר ומערכת הנעה היברידית.

אבל זה גם מגיע עם תג מחיר גבוה משמעותית, שיציב אותו גם מול מתחרים אמריקאים מקטגוריה גבוהה יותר, וגם מול אלטרנטיבות חשמליות. לא פשוט.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 44 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה