בקצרה:
- דודג' צ'ארג'ר תשווק גם באירופה
- עם הנעה חשמלית או מנוע בנזין, אך ללא V8
- לא ברור מתי תנחת בישראל
אמריקאית, גם לאירופאים: קונצרן סטלנטיס, שמנסה להתאושש ממשבר לא פשוט לאחר עזיבתו של העומד בראשו קרלוס טווארס, הפתיע עם הודעה על תכנית לשיווק דודג' צ'ארג'ר גם באירופה ובמזרח התיכון בסוף השנה הבאה. היא עשויה לנחות גם בישראל, אם כי עדיין לא ברור אם ומתי זה יקרה.
נזכיר כי לא מדובר בניסיון הראשון של הצ'ארג'ר על אדמת אירופה. הדור היוצא שווק ביבשת הישנה במשך חמש שנים במהלך העשור הקודם, לאחר איחוד פיאט-קרייזלר והקמת תאגיד FCA, אך המכונית לא זכתה להצלחה ופחות מ-600 יחידות נמכרו ממנה במהלך כל תקופת השיווק שם.
מה עוד צריך לדעת: הצ'ארג'ר היא מכונית השרירים האמריקאית הראשונה שעוברת לחשמל, והיא מוצעת במרכב קופה (כמחליפת הצ'אלנג'ר) ובעתיד גם בסדאן עם 4 דלתות. היא מבוססת על פלטפורמת STLA Large של סטלנטיס, עם מימדים גדולים משמעותית מקודמתה: 525 ס"מ לאורך (22+) ו-307 ס"מ לבסיס הגלגלים (12+).
צמד מנועים חשמליים מספקים 456 כ"ס בגרסת ה-R/T או ל-630 כ"ס בגרסת ה-Scat Pack הבכירה. בשני המקרים ניתן לקבל תוספת של 40 כ"ס למשך 15 שניות בלחיצה על כפתור ה-Power Shot. נתון התאוצה ל-96 קמ"ש (60 מייל-שעה) עומד על 4.7 שניות בגרסת הבסיס או 3.3 שניות בגרסה החזקה.
סוללת 100.5 קוט"ש מבטיחה טווח תיאורטי של 416 עד 507 ק"מ, בהתאם לגרסה, בעוד טעינה מהירה בקצב של 183 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-5% ל-80% בתוך 32 דקות. לצד גרסאות החשמל תציע דודג' גם גרסאות בנזין, אך ללא V8 מסורתי אלא 6 צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר בשתי רמות הספק: 420 או 550 כ"ס. גם תיבת הילוכים ידנית לא תוצע עוד.
מה אנחנו חושבים: בעידן הפלטפורמות המשותפות, שבו דודג' צ'ארג'ר חולקת בסיס ומרכיבים מכאניים עם מכונית שונה בתכלית כמו ג'יפ וואגוניר S, שיווק גלובאלי שלהם הוא צעד מתבקש והגיוני. כי אם כבר מנסים למקסם את התפוקה מההשקעה בפיתוח הפלטפורמות, אז למה לא לנסות בשווקים נוספים.
במקרה של הצ'ארג'ר האתגר מסקרן אפילו יותר, שכן המתחרה הביתית שלה פורד מוסטנג זוכה כבר שנים רבות להצלחה באירופה, ועם ההנעה החשמלית והעיצוב הייחודי של הדור החדש, הדודג' השרירית עשויה למצוא קהלים חדשים שלא התעניינו בה בעבר. במיוחד בתקופה בה מרבית היצרניות (כולל סטלנטיס) ממוקדות בדגמים שגרתיים ונטולי שאר-רוח.