בקצרה:
- שנתיים לאחר השקתה בסין, BYD סיגל בדרך לאירופה ואלינו
- תתמודד בקטגוריית חשמליות עירוניות זולות המתפתחת
- תג המחיר צפוי לעמוד על כ-120 אלף שקל

באיחור ניכר: BYD צפויה להתחיל לשווק באירופה ואצלנו את הסיגל, שנתיים לאחר הצגתה הראשונה בתערוכת שנגחאי 2023. החשמלית הקטנה ביותר שלה תתמודד בקטגוריית חשמליות עירוניות, שנמצאת כיום בחיתוליה אך עומדת בפני צמיחה משמעותית.
בינתיים יש מספר מתחרות מסין שכבר משווקות כאן (ליפמוטור T03 ודונגפנג בוקס), אחרות מאירופה (סיטרואן e-C3 ופיאט פנדה) ומקוריאה (יונדאי אינסטר) שבקרוב יגיעו, וכמובן נציגות מבית רנו ופולקסווגן הצפויות להצטרף לחגיגה עם דגמים משלהן.
תג המחיר הצפוי לה באירופה יהיה כנראה נמוך מ-25 אלף יורו, ובמקרה כזה היא עשויה לעלות בישראל כ-120 אלף שקל.

חשמלית קטנה: הסיגל תהיה הדגם הקטן ביותר של היצרנית על בסיס הפלטפורמה הייעודית e-platform 3.0. בהשוואה לדולפין היא קצרה בלא פחות מחצי מטר (378 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-20 ס"מ (250 ס"מ) ותא מטען צנוע ב-115 ליטר (230 ליטר).
מערכת ההנעה עימה היא משווקת כיום בסין כוללת מנוע חשמלי קדמי צנוע (75 כ"ס) ואפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה. בקיבולת 30 או 38.8 קוט"ש, עם טווח תיאורטי של 305 עד 405 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר כ-250 עד 300 ק"מ על פי התקן האירופאי (WLTP). אלה טווחים מאוד "עירוניים", שמבהירים בדיוק להיכן היא שייכת.
עם זאת, יתכן והגרסה שתשווק באירופה ואצלנו תשמש במנוע חשמלי חזק יותר וסוללה גדולה יותר, שישפרו את טווח הנסיעה בפרט והביצועים בכלל.

מה אנחנו חושבים: BYD מעוניינת לבסס עצמה כאחת מענקיות התעשייה, ולכן היא לא מוותרת על מענה משלה בכל קטגוריה קיימת. במקרה של הסיגל מדובר אמנם בקטגוריה שנמצאת בתחילת דרכה, אבל אין ספק שתהפוך בשנים הקרובות לסופר-חשובה.
לכן אנחנו גם מעריכים שתג המחיר שיוצמד לה יהיה נמוך יחסית, במטרה להפוך אותה מיידית למובילת השוק. אגב, זו לא אמורה להיות מטרה מופרכת, לאור צמצום מספר דגמי מיני עם מנועי בנזין שמשווקים אצלנו, והתייקרות משמעותית של אלה שכן נמכרים.