בקצרה:
- ליפמוטור C10 יתמודד מול רבי המכר של ג'ילי ו-BYD
- עם ממדים גדולים משמעותית ו-424 ק"מ טווח
- המחיר מתחיל ב-170 אלף שקל
נעים להכיר: ליפמוטור היא יצרנית סינית צעירה שעוד לא חוגגת עשור להיווסדה, ובימים אלו עושה צעדים ראשונים באירופה באמצעות קונצרן סטלנטיס המחזיק כ-20% ממניות החברה. בישראל היא שווקה עד לאחרונה באמצעות היבואנית מטרו, עם ה-T03 כחשמלית קטנה ועירונית. כעת עברה לידי סמלת, נציגת המותגים האיטלקיים והאמריקאים בסטלנטיס.
ה-C10 הוא דגם ראשון שמשווק על ידי היבואנית החדשה, ועם תג מחיר שמתחיל ב-170 אלף שקל הוא מכוון לרבי המכר של הקטגוריה כמו BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C.
למרכז הזירה: ה-C10 יוצע כאן עם מערכת הנעה אחורית (218 כ"ס) בלבד. ולמרות שמדובר במערכת הנעה יעילה יותר בהורדת הכוח, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך ב-7.5 שניות, איטי במעט מהמתחרים.
סוללת 70 קוט"ש מספקת טווח נסיעה מוצהר של 424 ק"מ, דומה ל-BYD אבל צנוע מג'ילי ב-61 ק"מ. החיסרון המשמעותי הוא טעינת AC חד-פאזית שתחייב 12.5 שעות למילוי הסוללות, איטי משמעותית מהמתחרים.
לדברי היבואנית, במהלך השנה הבאה הדגם תתאפשר גם טעינה תלת פאזית שתקצר משמעותית את זמן המילוי. טעינה מהירה (83 קילוואט) תאפשר מילוי מ- 10% ל-80% ב-42 דקות כאשר ניתן גם לעשות שימוש בסוללה לאספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).
מה עוד צריך לדעת: הממדים גדולים משמעותית מהמתחרים, בכ-30 ס"מ לאורך (474 ס"מ) ובכ-10 ס"מ לבסיס הגלגלים (282.5 ס"מ). נפח תא המטען (435) דומה לאטו 3 אבל גדול משמעותית מהגיאומטרי C.
סביבת הנהג כוללת כמקובל לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("14.6) האחראי על תפעול כלל המערכות ללא מתגים פיזיים, אך כמו יצרניות סיניות לא מעטות, בשלב זה ללא צימוד לאפל או אנדרואיד שצפוי גם הוא להיות מוצע בעתיד. לדברי היבואנית, כלי רכב שיירכשו כעת יזכו אף הם לשינוי המיוחל באמצעות עדכון תוכנה דרך הענן (OTA).
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם (כרטיס NFC) וחלון שמש. בנוסף תוצע אפליקציה לקבלת נתונים על הרכב, נעילה, פתיחה והפעלת המיזוג מרחוק. הגרסה הבכירה (185 אלף שקל) מוסיפה חימום ואוורר למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "18).
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: לאחר ניסיון ראשון ולא מוצלח במיוחד, נראה שבניסיון השני היצרנית הסינית הצעירה עשויה להצליח כאן הרבה יותר. באירופה היא למדה מקודמותיה כמו איווייז למשל, ולכן נעזרת בקונצרן סטלנטיס הענק, כשאצלנו היא משווקת כעת דגם המכוון ישירות לרבי המכר של השוק. עם תג מחיר דומה, ורשימת יתרונות משמעותית כמו ממדים גדולים יותר ואבזור נוחות ובטיחות עשיר.
יש לו גם חסרונות, כמו טעינה ביתית איטית והיעדר צימוד לאנדרואיד ואפל, אבל אלו צפויים להיפתר בשנה הבאה. השאלה הגדולה תהיה האם ה-C10 יצליח לשמור על מחיר דומה למתחרים לאחר עליית המס הצפויה. אם כן, נראה שמדובר באיום משמעותי על ההגמוניה של BYD וג'ילי הענקיות.