דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי סיוע חשמלי: קופרה מחדשת את רב המכר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קופרה החלה לשווק פורמנטור מחודש
  • רק עם מנועי הבנזין שעודכנו קלות
  • המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל

הפנים החדשות: קופרה מתחילה לשווק את הפורמנטור, הדגם הנמכר ביותר של המותג, לאחר מתיחת פנים שעבר. תג המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל, התייקרות של 5,000 שקלים לעומת הדגם היוצא.

השינויים העיצוביים מתמקדים בחזית עם סבכה שונה המכונה "אף כריש" ויחידות תאורה עדכניות (מטריקס-לד בגרסה הבכירה), בעוד אלו האחוריות משלבות סמל מואר של המותג. בסביבת הנהג יש כעת מסך מגע גדול יותר ("12.9 לעומת "12) עם מערכת הפעלה עדכנית ומצלמת חניה היקפיות כציוד תקני, בעוד שעל ההגה נוספו מתגי שליטה במצבי הנהיגה.

רשימת האבזור כוללת כציוד תקני בין היתר בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם ודלת תא מטען חשמלית. גרסת VZ הבכירה (300 אלף שקל) מוסיפה חלון שמש, מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, חישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18) ומערכת שמע מתקדמת.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

על בנזין בלבד: ההיצע כולל בינתיים רק מנועי בנזין מוגדשים ומוכרים מבית פולקסווגן: 1.5 ליטר עם מערכת היברידית קלה (48V) ו-150 כ"ס, או 2.0 ליטר עם 333 כ"ס (23 כ"ס יותר בעבר). בשניהם עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית במנוע הקטן, או כפולה קבועה חדשה בגדול. לשרשרת ההנעה של זה האחרון נוסף דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אקטיבי, המאפשר חלוקת כוח משתנה עם העברה של עד 100% לכל אחד מהגלגלים האחוריים.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך במנוע הקטן 9 שניות (0.1 שניות יותר מבעבר) ו-4.8 שניות בגדול (0.1 שניות פחות מבעבר). כל הגרסאות מצוידות בבולמי זעזועים אדפטיביים, הגרסה החזקה מוסיפה גם בלמים גדולים יותר (310-357 מ"מ לפנים-אחור).

גרסה היברידית-נטענת ששווקה כאן טרום מתיחת הפנים, לא תוצע בשלב זה למרות שעברה עדכון משמעותי. עם קיבולת סוללות שגדלה ביותר מ-50% (19.7 קוט"ש) וטווח נסיעה חשמלי תיאורטי של יותר מ-100 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר הפורמנטור משדרג אותו ללא ספק מבחינת מראה חיצוני וסביבת הנהג, יחד עם סביבת נהג מודרנית מבעבר ועדכון למערכות ההנעה, עם שיפור צריכת הדלק בגרסת הבסיס, וביצועים ויכולת דינמית בגרסה הבכירה.

ובעיקר, בשונה ממרבית הדגמים העדכניים בשוק הוא אומנם יקר מבעבר, אבל לא בפער גדול. ולכן הוא עשוי לא רק לשמור על מעמדו כרכב המכר של המותג, אלא גם להיות אלטרנטיבה טובה מבעבר ללהיטי מכירות של קטגוריית הפנאי.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה