מרצדס מגיבה לביקורת ומעדכנת את ספינת הדגל החשמלית, עם שינוי עיצוב קלים, שדרוג המושב האחורי וטווח נסיעה של יותר מ-800 ק"מ. כל הפרטים בפנים
מאת: יואל שורץ
עודכן 11.04.24 16:34
בקצרה:
- ה-EQS מתעדכנת עם מראה קלאסי
- טווח הנסיעה גדל ליותר מ-800 ק"מ
- לישראל תגיע בינואר 2025
העיקר הסמל: מרצדס חשפה עדכון ל-EQS, ספינת הדגל החשמלית שלה. השינוי העיצובי הבולט נוגע לחרטום, המחזיר אותה למקורות הקלאסיים עם סבכת פסים וסמל הכוכב המתנוסס בגאון על המכסה הקדמי. מרצדס לא מציינת עד כמה הסמל החדש פוגע במקדם הגרר שנחשב בעת השקתה הראשונה לטוב בתעשייה (0.20).
בתא הנוסעים השינויים נוגעים לשיפור תנאי השירות של היושבים מאחור. נוסף הדום לרגלי הנוסע מימין עם טווח ההטיה לאחור של המסעד שופר (עד 38 מעלות), וכך גם טווח הקיפול לפנים של המושב הקדמי.
עוד יותר טווח: השינוי המהותי ביותר נוגע להגדלת קיבולת הסוללה ל-118 קוט"ש (כ-10 קוט"ש יותר) והוספת כ-80 ק"מ עם 822 ק"מ בין טעינות ל-EQS450. ועדיין אלו הם 17 ק"מ פחות מלוסיד אייר גרנד טורינג.
הגדלת טווח הנסיעה מגיע גם הודות לצריכת חשמל נמוכה יותר המושג בזכות מערכת בלימה רגנרטיבית בעוצמה גבוה יותר (עד 3 מטר לשניה).
מגבר בלם חדש אמור לפתור את אחת מנקודות הביקורת על ה-EQS ולספק תחושה טובה יותר. כושר הגרירה הצנוע בדגם הקודם (750 ק"ג) שופר ועומד כעת על 1.7 טון.
מה אנחנו חושבים: ה-EQS נחשבת כיום לאחת החשמליות הטובות ביותר שניתן לרכוש. אלא שמרצדס שהקדישה את מירב המשאבים לפיתוח הפלטפורמה הייעודית והמתקדמת, השקיעה פחות בכל הקשור לעיצוב חיצוני שהיה שנוי במחלוקת ולתנאי השירות של היושבים מאחור. מתיחת הפנים מטפלת בנקודות האלה וגם מגדילה עוד יותר את טווח הנסיעה, שינויים שיסייעו לה לשמור על מעמדה מול תחרות שהולכת וגוברת. ולא רק מול מתחרות מבית, אלא גם מול לוסיד מאמריקה ו-NIO מסין.
פורסם לראשונה ב- 11.04.24
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות