בקצרה:
- אודי החלה לשווק בישראל את ה-A5 המשפחתית
- בשלב זה תציע רק מנועי בנזין
- המחיר מתחיל ב-350 אלף שקל
חמש במקום ארבע: אודי מתחילה לשווק את ה-A5 החדשה, כיורשת ל-A4 הוותיקה. זאת בהתאם לשיטת השמות החדשה של היצרנית, הכוללת מספרים זוגיים לדגמים חשמליים ואי-זוגיים לדגמי בנזין ודיזל. היא תתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס, עם תג מחיר שמתחיל ב-350 אלף שקל 68 אלף שקל יותר מה-A4.
בהשוואה ל-A4 היא ארוכה ב-6.5 ס"מ (483 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ). למרות זאת תא המטען דווקא צנוע ב-35 ליטר (445 ליטר), אבל עם מנגנון פתיחה בתצורת דלת חמישית המעניק מפתח גדול משמעותית.
רק בנזין: בשלב זה יוצעו צמד מנועי בנזין מוגדשים. לגרסת הבסיס 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס) עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.8 שניות, 0.7 שניות יותר מה-A4 כתוצאה מעליית משקל של כ-200 ק"ג.
ה-S5 הבכירה (ב-635 אלף שקל) מצוידת במנוע V6 בנזין בנפח 3.0 ליטר, עם מגדש VGT ומערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור ומסייע ברגנרציה בזמן האטה. ההספק המשולב עומד על 367 כ"ס, עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. בהמשך צפויה היבואנית להרחיב את ההיצע עם גרסאות היברידיות-נטענות.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9), מסך מגע ("14.5), מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפודים משולבי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש ותאורת מטריקס לד עם חישוקי "18.
ה-S5 מוסיפה מסך מגע נפרד ("10.9) לנוסע הקדמי, תצוגת נתונים עילית, מערכת שמע של B&O עם 20 רמקולים, ריפודי עור מלא, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים) וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18).
מערך הבטיחות כולת בשתיהן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: ה-A5 נראית מודרנית ומרשימה מקודמתה, ומאפשרת לאודי לצמצם את הפערים שנפתחו מול ב.מ.וו ומרצדס. אבל נכון לנקודת הזמן הנוכחית, למתחרותיה יש כמה יתרונות משמעותיים עם גרסאות היברידיות-נטענות שכבר משווקות כאן. ומבחינה זו נדמה שאודי מחדשת בעיקר את השם.