דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זו המכונית הכי מהירה בעולם, והיא מגיעה מקרואטיה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גרסת קצה לרימאק נבארה קבעה 24 שיאי מהירות
  • המרשים שבהם: 25.8 שניות מ-0 ל-400 קמ"ש ל-0
  • רק 40 יחידות ייוצרו, המחיר מתחיל ב-2.3 מיליון אירו

הצורך במהירות: הנבארה R, גרסת קצה למכונית העל החשמלית של יצרנית הרכב הקטנה מקרואטיה רימאק, קבעה שיא עולם בזינוק מעמידה ל-400 קמ"ש וחזרה לעצירה מלאה. היא השלימה אותו ב-25.8 שניות, כ-2 שניות פחות מהשיא שקבעה קוניגנס ג'סקו אבסולוט לפני כשנה, 4.1 שניות פחות מהנבארה הרגילה.

צפייה בתוכן זו המכונית הכי מהירה בעולם, והיא מגיעה מקרואטיה

השיא נקבע במרכז הניסויים פפנבורג שבצפון מערב גרמניה, הכולל מסלול אובלי באורך 12.3 ק"מ, מתוכם 4 ק"מ של ישורת. לדברי רימאק, הנבארה R קבעה שם לא פחות מ-24 שיאי מהירות וביצועים, כולל 431.5 קמ"ש מרביים, 19.5 קמ"ש יותר מהנבארה הרגילה, וגם שיא מהירות חדש לרכב חשמלי.

חשוב לדעת: ה-R היא גרסת קצה חדשה לנבארה, בייצור מוגבל ל-40 יחידות ותג-מחיר שמתחיל ב-2.3 מיליון יורו. מערכת ההנעה של ה-R משלבת כמו הנבארה הרגילה ארבעה מנועים חשמליים המחוברים לכל אחד מהגלגלים, אך עם הספק משולב של 2,107 כ"ס, 193 כ"ס יותר.

תוספת הכוח מאפשרת לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-1.72 שניות (0.09 שניות פחות) בלבד, ל-200 קמ"ש ב-3.95 שניות (0.47 שניות פחות) ול-300 קמ"ש בזמן שמכונית ספורטיבית מגיעה ל-100 - 7.89 שניות (1.33 שניות פחות). ל-400 קמ"ש היא מגיעה בתוך 17.35 שניות (3.96 שניות פחות).

רימאק מבטיחה לשפר גם את היכולת הדינמית, הודות לתוספת של מסיטי אוויר גדולים יותר וכנף קבועה וענקית מאחור המסייעים לשיפור כוח ההצמדה ב-15% והפחתת מקדם הגרר ב-10%. היא גם מצוידת בגומי דביק יותר, מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R לעומת PS4S, המשפרים את האחיזה ב-5% ומאפשר לה לקצץ 3.8 שניות להקפת מסלול הניסוי נארדו.

מה אנחנו חושבים: היצרנית הקרואטית, ובעיקר העומד בראשה מאט רימאק, היא סיפור סינדרלה של תעשיית הרכב. חברה שהחלה במוסך של מייסדה כפרויקט הסבת הב.מ.וו סדרה 3 שלו להנעה חשמלית, הפכה כיום ליצרנית מכוניות-על עם ביצועים ויכולות שמעמידות את מיטב האקזוטיקה בצל.

מצד אחד היא זכתה לתשומת לב רבה, הן במדיה והן מצד יצרניות אחרות לרבות פורשה - שמיהרה להקים איתה חברה משותפת בניהולו של מאט רימאק כמנכ"ל - או בוגאטי שם תהיה אחראית לפיתוח דגמי העתיד של החברה.

מצד שני, העובדה שהיא אינה מוכרת כמותגים אקזוטיים דוגמת פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מקלארן או בנטלי, יחד עם תג מחיר סטרטוספרי לדגמיה, מונעת ממנה למכור יותר. גם שלוש שנים לאחר שהוצגה לראשונה הנבארה, עדיין לא נמצאו  יותר מ-150 רוכשים עבורה.

האם הגבלת הייצור ל-40 יחידות בלבד תסייע לחסל את המלאי מהר יותר? אנחנו בספק לאור המחיר, אבל זה לא מפריע לנו לרצות מאוד לנהוג בה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה