רימאק נבארה R, גרסת קצה למכונית ספורט חשמלית שמיוצרת בקרואטיה, קבעה שיאי מהירות יוצאי דופן כולל זינוק מעמידה ל-400 קמ"ש וחזרה לעצירה מלאה בפחות מ-26 שניות. הנה כל מה שצריך לדעת עליה
רק 40 יחידות ייוצרו, המחיר מתחיל ב-2.3 מיליון אירו
הצורך במהירות: הנבארה R, גרסת קצה למכונית העל החשמלית של יצרנית הרכב הקטנה מקרואטיה רימאק, קבעה שיא עולם בזינוק מעמידה ל-400 קמ"ש וחזרה לעצירה מלאה. היא השלימה אותו ב-25.8 שניות, כ-2 שניות פחות מהשיא שקבעה קוניגנס ג'סקו אבסולוט לפני כשנה, 4.1 שניות פחות מהנבארה הרגילה.
צפייה בתוכן זו המכונית הכי מהירה בעולם, והיא מגיעה מקרואטיה
השיא נקבע במרכז הניסויים פפנבורג שבצפון מערב גרמניה, הכולל מסלול אובלי באורך 12.3 ק"מ, מתוכם 4 ק"מ של ישורת. לדברי רימאק, הנבארה R קבעה שם לא פחות מ-24 שיאי מהירות וביצועים, כולל 431.5 קמ"ש מרביים, 19.5 קמ"ש יותר מהנבארה הרגילה, וגם שיא מהירות חדש לרכב חשמלי.
חשוב לדעת: ה-R היא גרסת קצה חדשה לנבארה, בייצור מוגבל ל-40 יחידות ותג-מחיר שמתחיל ב-2.3 מיליון יורו. מערכת ההנעה של ה-R משלבת כמו הנבארה הרגילה ארבעה מנועים חשמליים המחוברים לכל אחד מהגלגלים, אך עם הספק משולב של 2,107 כ"ס, 193 כ"ס יותר.
תוספת הכוח מאפשרת לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-1.72 שניות (0.09 שניות פחות) בלבד, ל-200 קמ"ש ב-3.95 שניות (0.47 שניות פחות) ול-300 קמ"ש בזמן שמכונית ספורטיבית מגיעה ל-100 - 7.89 שניות (1.33 שניות פחות). ל-400 קמ"ש היא מגיעה בתוך 17.35 שניות (3.96 שניות פחות).
רימאק מבטיחה לשפר גם את היכולת הדינמית, הודות לתוספת של מסיטי אוויר גדולים יותר וכנף קבועה וענקית מאחור המסייעים לשיפור כוח ההצמדה ב-15% והפחתת מקדם הגרר ב-10%. היא גם מצוידת בגומי דביק יותר, מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R לעומת PS4S, המשפרים את האחיזה ב-5% ומאפשר לה לקצץ 3.8 שניות להקפת מסלול הניסוי נארדו.
מה אנחנו חושבים: היצרנית הקרואטית, ובעיקר העומד בראשה מאט רימאק, היא סיפור סינדרלה של תעשיית הרכב. חברה שהחלה במוסך של מייסדה כפרויקט הסבת הב.מ.וו סדרה 3 שלו להנעה חשמלית, הפכה כיום ליצרנית מכוניות-על עם ביצועים ויכולות שמעמידות את מיטב האקזוטיקה בצל.
מצד אחד היא זכתה לתשומת לב רבה, הן במדיה והן מצד יצרניות אחרות לרבות פורשה - שמיהרה להקים איתה חברה משותפת בניהולו של מאט רימאק כמנכ"ל - או בוגאטי שם תהיה אחראית לפיתוח דגמי העתיד של החברה.
מצד שני, העובדה שהיא אינה מוכרת כמותגים אקזוטיים דוגמת פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, מקלארן או בנטלי, יחד עם תג מחיר סטרטוספרי לדגמיה, מונעת ממנה למכור יותר. גם שלוש שנים לאחר שהוצגה לראשונה הנבארה, עדיין לא נמצאו יותר מ-150 רוכשים עבורה.
האם הגבלת הייצור ל-40 יחידות בלבד תסייע לחסל את המלאי מהר יותר? אנחנו בספק לאור המחיר, אבל זה לא מפריע לנו לרצות מאוד לנהוג בה.
עבודה משובחת.
רק .. מי צריך מכוניות כאלו?
גם תג המחיר, גם צורך לדעת לנהוג רכב כזה - כי התגובות שונות מאוד ממה שאנשים מכירים ולרוב נגמר בתאונה קשה, גם עומסי תנועה שיש בכל העולם שמונעים מיצוי יכולות והנאה מהם.
אז יגמר כרכב חונה לכאלו יש להם כבר אוסף מכוניות גדול, שכמעט ולא נוסעים בהן.
גרסת ביצועים של רכב חשמלי לא נקראת גרסת ביצועים.
יש לי יגואר XJ גדולה מהשנתון 1999.
יש לדני מטורונטו בנטלי ברוקלנדס גדולה 1997.
אלה רכבים הרבה יותר טובים.
2. אתה מתחזה שמשתמש בשמי ובשם חברי.
3. רכב חשמלי אינו נחמד בכלל.
רק בנזין! בלי חשמל!
עשירים מופלגים שבאוסף שלהם שלל אקזוטיות אפילו יקרות יותר, בוודאי יישמחו להוסיף גם את הרימאק הזאת. ההשוואה לפרארי ושות' כפי שמופיעה בכתבה היא לא נכונה - צעצוע זה צעצוע. אם יש כסף ושגעון -קונים ואם לא אז לא קונים.
דווקא לי רימאק מזכירה את הסצנה שריצ'רד המונד שוב כמעט קיפח את חייו. לקחו 3 ימים לכבות את השריפה של הרכב.
Rimac Navara R היא מכונית חשמלית. יש לו 2,107 כ"ס ותאוצה של 1.72 שניות. זו בושה של מכונית חשמלית עם 2,107 כ"ס יש רק 1.72 תאוצה.
מכונית זו שוקלת 2265 ק"ג. הבנטלי ההיברידי העתידי משנת 2026 ישקול 2,450 ק"ג עם 771 כ"ס ותאוצה של 1.5 שניות. בטוח שהבנטלי יעלה הרבה פחות מה- Rimac Navara R.
5 דני. אתה תמיד צודק.
6 קובי. כמובן שדני מישראל אמיתי כמוני מטורונטו.
7 קביבו. אתה צודק.