דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי חזק, מהיר, שובר שיאים ויקר: אודי RS Q8 המעודכן כבר כאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי החלה בשיווק מקומי של גרסת ביצועים קיצונית ל-Q8
  • עם 640 כ"ס, ותואר המהיר סביב הנורבורגרינג
  • המחיר: החל מ-1.42 מיליון שקל

להחזיר את התואר: אודי מתחילה לשווק בישראל את ה-RS Q8 פרפורמנס, גרסת קצה לרכב הפנאי הגדול שלה, המחזיק כיום בתואר רכב הפנאי המהיר ביותר בנורבורגרינג. עם זמן הקפה של 7 דקות ו-36.6 שניות, 2.3 שניות פחות מפורשה מקאיין טורבו-GT ו-5.6 שניות פחות מזמן ההקפה שקבע ה-RS Q8 הקודם ב-2019.

המנוע הוא V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 640 כ"ס, 40 כ"ס יותר מה-RS Q8 היוצא, מה שגם הופך אותו למנוע הבנזין החזק ביותר שאודי ייצרה מעולם. הוא מחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, עם כיול שונה להעברות מהירות יותר, ולהנעה כפולה קבועה (עם יחס קבוע של 60-40 לפנים-אחור ואפשרות להעברה של עד 70% כוח לפנים או 85% לאחור בהתאם למצב האחיזה) עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 3.6 שניות, 0.2 שניות פחות מבעבר, בעוד המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, או 305 קמ"ש לאחר הסרתה.

השבחה מכאנית: מערך המתלים כולל קפיצי אוויר אדפטיביים, אבל עם מערכת מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית) שמסייעים לצמצום זוויות הגלגול בעומסי פניה קיצוניים. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים שבהתאם למהירות פונים בזווית הפוכה (עד 5 מעלות) או במקביל (עד 1.5 מעלות) לגלגלים הקדמיים, ומסייעים לשיפור החדות בכניסה לפניה וליציבות כיוונית במהירות גבוהה.

עוד כוללת הרשימה בלמים קרמיים (440 מ"מ מלפנים, 370 מ"מ מאחור) כציוד תקני, המאפשרים עמידות גבוהה יותר בפני דעיכה וגם הפחתה של המשקל הבלתי מוקפץ. חישוקי "23 חדשם קלים ב-5 ק"ג ליחידה מחישוקי "22 של הגרסה הרגילה, מוצעים כאופציה.

מה עוד צריך לדעת: בדומה לעדכון שעבר ה-Q8 הרגיל, גם כאן השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים בסבכה ויחידות תאורה (מטריקס-לד מלפנים, OLED מאחור). סביבת הנהג כוללת כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע, עליון ("10.1) למרבית מערכות הרכב ותחתון ("8.6) למיזוג-נוחות.

רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, אוורור, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, וילונות הצללה נשלפים חשמלית מאחור, מצלמות חניה היקפיות, סגירת דלתות רכה, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.

מערך הבטיחות משלב בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: בדומה לדגמים אחרים בחטיבת הביצועים של אודי, גם גרסת הקצה החדשה לרכב הפנאי הגדול נראית כמשביחת יכולת דינמית וביצועים, ולא רק את המראה כמקובל במתיחות פנים של אמצע החיים.

ולכן דווקא כשהוא במחצית השניה של חייו ה-RS Q8 מציב עצמו לא רק בנקודת יתרון משמעותית מול מתחריו הישירים מגרמניה - ב.מ.וו X6M ומרצדס GLE63 קופה - אלא גם מאפשר לו להתמודד מול רכבי פנאי של מותגים אקזוטיים יותר כמו אסטון מרטין DBX, למבורגיני אורוס וכמובן פורשה קאיין GT-טורבו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה