דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתרון האולטימטיבי? אקספנג פיתחה דגם היברידי-נטען עם טווח אדיר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אקספנג תציג דגם בנזין ראשון עבורה
  • לשבעה נוסעים עם טווח חשמלי של יותר מ-300 ק"מ
  • עשוי להגיע לישראל עוד השנה

חשמל מתוגבר בבנזין: צילומי ריגול שהתפרסמו בסין חושפים דגם חדש של אקספנג עם הנעה היברידית-נטענת, שנמצא כעת בניסויי נהיגה לקראת חשיפה רשמית בחודש אפריל, בתערוכת שנגחאי. זהו רכב לא-חשמלי ראשון של היצרנית, הצפוי לקבל תקינה אירופאית ועשוי לנחות ביבשת הקלאסית ואצלנו עוד השנה.

על פי הצהרות קודמות של היצרנית, רכב הפנאי החדש ישווק עם סוללה גדולה במיוחד, שצפויה להעניק לו טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 430 ק"מ בתקן CLTC הסיני, נתון שניתן לתרגם לטווח של קצת יותר מ-300 ק"מ בתקן WLTP המערבי. טווח שלא מעט חשמליות מלאות בקושי משיגות כיום.

כדי למקסם את יעילות האנרגיה, מנוע הבנזין לא יניע את הגלגלים אלא ישמש כמאריך טווח לטעינת הסוללה. הטווח הכולל של הרכב לדברי אקספנג יעמוד על יותר מ-1,400 ק"מ (בתקן הסיני). הוא גם יציע מתח עבודה גבוה של 800V, שיאפשר טעינה אולטרה-מהירה עם מילוי הסוללה בעמדה מתאימה מ-10% ל-80% בתוך 12 דקות בלבד.

מה עוד צריך לדעת: מהתמונות שפורסמו בסין, תחת הסוואה כבדה, ניתן לזהות כי מדובר ברכב פנאי גדול יחסית, עם פרופורציות דומות לאלו של ה-G9 אך עם קווי מתאר זוויתיים יותר, ליצירת מראה קשוח. הוא צפוי להכיל שלוש שורות מושבים עם מקום לשישה או שבעה נוסעים, במטרה להתחרות בליפמוטור C16, לינק אנד קו 900, לי-אוטו L9 ודנזה N9.

המחיר בסין צפוי לעמוד על כ-400 אלף יואן - גבוה בכ-10% ממחירו של ה-G9 בגרסה הבכירה. אם ישמר יחס תמחור דומה גם בישראל, ניתן לצפות כאן לתג מחיר של כ-430 אלף שקל.

מה אנחנו חושבים: אקספנג היא אחת היצרניות המבטיחות ביותר מבין שלל המיזמים החדשים שקמו בסין בעשור האחרון, וככזו יש להתייחס במלוא הרצינות לכל דגם עתידי שלה. היא ודאי לא ראשונה שמחליטה לייצר גם דגמים היברידיים-נטענים בנוסף לאלו החשמליים, אך היא מציבה כאן רף חדש של טווח נסיעה וקצב טעינה, ההופכים את הדגם העתידי לרלוונטי גם עבור מי שנוסע למרחקים ארוכים.

אם יזכה לתמחור אטרקטיבי הוא עשוי להפוך ללהיט נוסף של היצרנית, שנהנית מפופולריות יוצאת דופן בישראל. זאת לאחר שמכרה כאן קרוב ל-5,000 מכוניות בשנה היוצאת, לעומת קצת יותר מ-8,000 מסירות למותג באירופה כולה. ועם דומיננטיות כזו, לא מופרך יהיה להעריך כי ישראל תהיה אחד מהשווקים הראשונים בעולם שיקבלו את הדגם המסקרן.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה