דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עדכון שני אחרי עשור: אודי Q7 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי מנחיתה כאן Q7 לאחר מתיחת פנים שניה
  • בגרסה היברידית-נטענת עם 85 ק"מ על חשמל
  • תג המחיר מתחיל ב-682 אלף שקל

עדכון שני: אודי מתחילה לשווק בישראל את ה-Q7 העדכני, רכב הפנאי הגדול שלה שהוצג לפני עשור ועבר לאחרונה מתיחת פנים שניה ואחרונה לפני החלפתו בדור חדש. העדכון כולל בעיקר יחידות תאורה קדמיות (מטריקס-לד) סבכה וחישוקים שונים. סביבת הנהג כוללת כבעבר לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) וצמד מסכי מגע - העליון ("10.1) אחראי על מערכת בידור-ניווט והתחתון ("8.6) על מיזוג-נוחות.

היברידי, או דיזל: בשלב ראשון הוא יוצע רק בצמד גרסאות היברידיות-נטענות, ללא שורת מושבים שלישית בגלל הסוללות הגדולות ולכן עם חמישה מושבים בלבד. בהמשך הוא ישווק גם עם מנוע טורבו-דיזל - V6 בנפח 3.0 ליטר עם 286 כ"ס - הגרסה היחידה בהיצע עם מקום לשבעה.

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין (V6 מוגדש בנפח 3.0) ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. עם 394 כ"ס בגרסת 55 (682 אלף שקל) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, או עם 489 כ"ס בגרסת 60 (737 אלף שקל) שתסיים את המיאוץ הקלאסי ב-5 שניות בלבד.

סוללה חדשה בקיבולת גדולה יותר (25.9 קוט"ש לעומת 17.9 קוט"ש)  מאפשרת טווח חשמלי של 85 ק"מ, כמעט כפליים מבעבר. מערכת הרגנרציה עודכנה ולדברי היצרנית תשמש ל-90% מהאטת הרכב בנהיגה יומיומית, ללא שימוש בבלמים עצמם.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש, סגירת דלתות רכה ודלת תא מטען חשמלית. מיתלי אוויר אדפטיביים הם ציוד תקני, בעוד היגוי אחורי אקטיבי (עד 5 מעלות) הוא אופציה בתשלום.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר ה-Q7 מביא לשיפור טווח הנסיעה החשמלי של הגרסה ההיברידי-נטענת, ומציב אותו כך בעמדה נוחה יותר מול המתחרים הישירים מגרמניה, כמו ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE, עם תג מחיר נמוך מהם.

אבל האתגר הגדול ביותר שלו ושל מתחריו, בעבר מהדגמים הנחשקים ביותר, הפך כיום למלחמת השרדות מול אלטרנטיבות חשמליות לגמרי, חלק מהן אף ניצבות לצידם באותו אולם תצוגה. וזה קרב קשה משמעותית.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה