דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיועד לגדולות: ג'ילי הציגה EX5 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'ילי הנחיתה בישראל דגם חשמלי שני
  • עם 214 כ"ס וטווח מרבי מוצהר של 430 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-162 אלף שקל

האח הגדול: יבואנית ג'ילי מתחילה לשווק בישראל את ה-EX5, רכב פנאי חשמלי שהוצג בסין לפני כשנה ועושה כעת עלייה. בשלב הראשון הוא ישווק לצד הגיאומטרי C המוכרת, אך יצורה של זו הופסק ובתוך חודשים ספורים תצא מההיצע המקומי - כך שה-EX5 יהיה למעשה דגם יחיד באולם התצוגה המקומי, יחליף את להיט המכירות ולפי בכירי היבואנית, אמור להפוך לרב מכר בשוק המקומי.

זאת שכן ה-EX5 משתלב מיד במרכז קטגוריית רכבי פנאי חשמליים-קומפקטיים, כשהוא גדול ומאובזר יותר ממתחרים כמו BYD אטו 3 (המכונית הנמכרת בישראל) ולינק אנד קו 02. הוא כן קטן מליפמוטור C10 ומ-BYD סיל U המשתלבים אף הם בחלק העליון של הקטגוריה.

בכל מקרה, הוא גדול במידה שלמה מגיאומטרי C שיוחלף על ידו. הוא ארוך ממנו בכ-18 ס"מ (461.5 ס"מ), רחב ב-7 ס"מ (190 ס"מ), גבוה ב-9 ס"מ (167 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (275 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 461 ליטרים (44+).

מערכת הנעה: בשונה מהאחיות לבית ג'ילי, המשתייכות למותגי סמארט-זיקר-לינק אנד קו, ל-EX5 הפונה למכנה המשותף הרחב ביותר בניגוד למותגים המוזכרים עם DNA מזוהה וברור, אין הנעה אחורית או כפולה, אלא מנוע בודד, הנעה קדמית והספק של 214 כ"ס, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש מהיר מגרסאות הבסיס של המוזכרים מעלה, 6.95 שניות מוצהרות.

סוללת LFP בקיבולת של 60.2 קוט"ש מספקת טווח נסיעה תיאורטי של 410-430 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור). טעינת AC תלת-פאזית מתאפשרת בקצב של 11 קילוואט, בעוד טעינת DC בקצב של 100 קילוואט מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 34 דקות. ה-EX5 תומך גם באספקת חשמל נוחה למכשירים חיצוניים (V2L) וכן באפשרות נדירה יחסית של העברת חשמל מרכב לרכב (V2V) באמצעות מתאם יעודי.

אבזור ובטיחות: ה-EX5 ישווק בשתי רמות גימור. לבסיסית (162 אלף שקל) מסך מגע בגודל "15.4, השולט על מרבית מערכות הרכב אך בינתיים ללא קישוריות למכשירי אנדרואיד (מובטחת להגיע ברבעון ראשון שלך 2026) ואפל קארפליי (ברבעון השלישי של השנה הנוכחית).

בנוסף יש בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2), טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור, קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור, וכן חישוקים קלים ("18) וצמיגי Giti פחות מוכרים.

הגרסת הבכירה (168 אלף שקל) מוסיפה זכרונות למושב הנהג ועיסוי לצמד המושבים הקדמיים, הדום נשלף חשמלית לנוסע הקדמי, גג שמש פנורמי גדול עם כיסוי פנימי, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים ודלת תא מטען עם פתיחה חשמלית. היא גם מצוידת בחישוקי "19 עם צמיגי גודייר.

מה אנחנו חושבים: ג'ילי חוללה מהפך של ממש בשוק הרכב הישראלי, עם הגיאומטרי C שהיה דגם חשמלי-סיני ראשון שנמכר כאן במספרים מרשימים. תזכורת קצרה: הוא נחת כאן בסוף 2021, כאשר טסלה שלטה בשוק החשמליות, עם מחיר כניסה אטרקטיבי של 134 אלף שקל - שהפך אותה בתוך שנה לחשמלית הנמכרת ביותר, עם קרוב ל-7,000 יחידות ב-2022, רק עקב מחסור במלאים. מאז ועד היום היא מסרה קרוב ל-20 אלף יחידות, והפכה לאחת החשמליות הנפוצות על כבישי ישראל.

ה-EX5 מגיע אף הוא עם מחיר כניסה אטרקטיבי למדי, והוא גדול ומאובזר ומתקדם יותר מכל בחינה. הוא רק מגיע לשוק מורכב הרבה יותר עם מספר רב של מתחרים. חשוב מכך, בניגוד לגאומטרי C שהיווה טבילת אש עבור היצרנית והיבואנית
בשוק המקומי, ל-EX5 מצמידים בכירי היבואנית יומרות נועזות - להפוך למשפחתית ישראלית אולטימטיבית, לא רק בעולמות החשמל. כי אם BYD יכולה, למה שג'ילי לא?

כעת נותר רק לגלות איך היא על כביש מקומי ועד כמה היא מסוגלת לעמוד בתחזית האופטימית. וזה יקרה מאוד בקרוב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה