דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היסטריה שיווקית: סוזוקי עצרה את שיווק הג'ימני הארוך אחרי ארבעה ימים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סוזוקי עצרה את שיווק הג'ימני הארוך אחרי 4 ימים
  • כ-50 אלף הזמנות נרשמו עם זמן המתנה של 3.5 שנים
  • במקביל, שיווקו בישראל יופסק בקרוב

ביג ביפן: ארבעה ימים בלבד אחרי שסוזוקי החלה לשווק ביפן את גרסת חמש הדלתות לג'ימני (תחת השם המקומי 'נומאד') עצרה היצרנית את תהליך המכירה. זאת שכן בתוך זמן קצר נרשמו כ-50 אלף הזמנות לרכב השטח הקטן וצנוע תג המחיר (יחסית), שמשמעותן משך המתנה של שלוש שנים וחציע מהזמנה ועד לקבלת המפתח.

ביפן עומד מחירו של הג'ימני הארוך על 61.7 אלף שקל, 13 אלף שקל יותר מהגרסה הקצרה המשווקת כאן במחיר שמתחיל ב-160 אלף שקל. בכל מקרה, בישראל צפוי שיווק רכב השטח הקטן לעצור בקרוב, שכן הוא אינו עומד בתקני הזיהום המחמירים באירופה.

נזכיר כי זו אינה פעם ראשונה בה היפנים מתנפלים על רכב שטח חדש. גם כשטויוטה החלה לשווק את הלנד קרוזר 300, נאלצה היצרנית להשהות את המכירות כתוצאה מביקושי שיא, שגרמו לזמן המתנה של לא פחות מארבע שנים.

שטח משפחתי: סוזוקי הציגה גרסת 5 דלתות לג'ימני כבר לפני שנתיים, בתחילה עבור השוק ההודי. בהשוואה לגרסת שלוש הדלתות המשווקת אצלנו, עם עוד 34 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (398.5 ס"מ ו-259 ס"מ בהתאמה), שאפשרו צמד דלתות מאחור. אך למרות השיפור במרחב המחייה ליושבים מאחור, הספסל עצמו מתאים - כמו בגרסה הקצרה - רק לשני נוסעים. תא המטען גדל פי 2.5 (211 ליטר).

המערכות המכניות נותרו ללא שינוי, עם שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור, נתמכי קפיצי סליל בכל פינה. כך גם במקרה של מערכת ההנעה, עם מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (102 כ"ס), ותיבת 5 הילוכים ידנית או 4 אוטומטית, תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

מרווח הגחון (21 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (47-36 מעלות) נותרו דומים, אבל 'זווית הבטן' קטנה במעט (25 מעלות לעומת 28) ורדיוס הסיבוב גדל ב-80 ס"מ (5.7 מטר).

מה אנחנו חושבים: סוזוקי ג'ימני הוא לא רק שריד כמעט אחרון של רכבי שטח אמיתיים, אלא גם היחיד שנושא תג-מחיר נגיש באופן יחסי, כמחצית ממחירו של פורד ברונקו בסיסי למשל. ולכן, גם שש שנים לאחר שנחת כאן לראשונה, למרות בסיס ספרטני, שימושיות מוגבלת ומחירי ביטוח שעלו משמעותית, הוא מכר 490 יחידות ב-2024, כ-20 יותר מרכב השטח של פורד.

גרסת 5 דלתות הייתה יכולה לזכות לפופולריות גדולה הרבה יותר, גם אצלנו וגם בשוק האירופאי, אבל זה כבר לא יקרה. ובתקופה בה הג'ימני הוא הדגם היחיד שמעורר חשק באולם התצוגה של היצרנית היפנית, לא ברור מדוע היא לא עושה מאמצים גדולים להתאים אותו לתקני הזיהום. חבל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה