דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתי עוברים לחשמל בלבד? ב-GM לא בטוחים ומבלבלים את השוק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'נרל מוטורס מציגה עמדות סותרות ביחס ליעדי החישמול
  • תציג עד סוף השנה דגם חשמלי חדש ב-35 אלף דולר
  • גם זכיה של טארמפ בבחירות לא תשנה יעדים, כך החברה

על רקע ירידה במכירות מכוניות חשמליות בארה"ב, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מרי בארה, מצננת ציפיות וטוענת כי המעבר של החברה לרכב חשמלי בלבד ייקח "עשורים", ולא שנים כפי שהוצהר בעבר.

והיא לא היחידה שמתבטאת לאחרונה באופן המסיט יעדי חשמול לעתיד רחוק יותר. כך עשו בלנד רובר ויגואר, כך במרצדס, פורד ואחרות. למעשה, למעט סטלנטיס, טויוטה וב.מ.וו שהצהירו מראש כי היעד החשמלי שאפתני ובלתי ניתן להשגה, יצרניות רכב חשמלי בלבד ומותגים סיניים, כולם חוזרים בהם מהצהרות שאפתניות אותן ביטאו לפני זמן לא רב.

אלא שהמקרה של GM בכל זאת שונה, שכן במפתיע, מספר שעות לאחר ההצהרה החשובה של היו"ר, הבהיר דובר מטעם ג'נרל מוטורס כי החברה נותרה מחויבת למטרתה המקורית, להיפרד בהדרגה ממנועי בעירה פנימית עד שנת 2035. שתי הצהרות שלבטח אינן מעוררות ביטחון בצרכן.

נזכיר כי בשנת 2018 הודיעה ג'נרל מוטורס שהיא מתקדמת לכיוון מכוניות המונעות חשמל וסוללות. ב-2020 הצהירה כבר כי "העתיד החשמלי שלנו הוא עכשיו", ובאותה תקופה הוכרז ש-2035 הוא תאריך היעד לייצור דגמים חשמליים בלבד.

אבל בראיון שערכה בארה עם חדשות NBC, נראה שהקו בניהולה של המנכ"לית פחות קשיח: "אתה יודע, אמרנו כבר ב-2018 שאנחנו מחויבים לעתיד כל-חשמלי, אבל ככל שאנחנו מתקדמים במעבר, ברור לנו שזה הולך להתרחש על פני עשרות שנים, ובגלל זה לא יכולתי להיות יותר גאה גם בצי מנועי הבעירה הפנימית שלנו."

קאדילק ליריק

בארה הדגישה כי ג'נרל מוטורס תמשיך להציע מגוון רחב של כלי רכב ואפשרויות הנעה כדי שאלה יתאימו להעדפות הצרכנים: "גישה כוללת זו נועדה לענות על צרכי חיים משתנים תוך עידוד הדרגתי של אימוץ רכבים חשמליים."

את דברי בארה אפשר לראות בנתוני המכירות. השוק החשמלי בארה"ב מתקרר כבר חודשים ארוכים, כשטסלה עדיין מובילה עם למעלה מ-50% משוק החשמל, בעוד מותגי ג'נרל מוטורס מהווים קצת פחות מ-5% מהשוק.

חשמלית זולה וטראמפ: עוד אמרה בארה כי חייבים להגיע לרכב חשמלי במחיר סביר, ושהיא עצמה מחויבת להצגת רכב חשמלי חדש בפחות מ-35 אלף דולר עד סוף שנה זו.

כשנשאלה על החזרה הפוטנציאלית של דונלד טראמפ - תומך נלהב בתעשיית הרכב הקלאסית של ארה"ב ומנועי בנזין עתירי נפח - לנשיאות ארה"ב, אמרה שהחזון הפוליטי לא ישנה את מפת הדרכים של ג'נרל מוטורס: "אנחנו נהיה מחויבים באותה המידה כי אנחנו חושבים שבטווח הארוך כלי רכב חשמליים טובים יותר" אמרה.

דונלד טראמפ

מה אנחנו חושבים: חישמול עולם הרכב בטווח הקרוב ובטכנולוגיה הקיימת כיום, הוא אתגר עצום, והדהירה של תעשיית הרכב לכיוון מהירה בהרבה מעולמות התשתית למשל. וזו רק סיבה אחת מרבות מדוע הצרכן בחלק ממדינות המערב לא מאמץ את הרכב החשמלי, ויצרניות הרכב נאלצות לשנות תוכניות בהתאם.

לזה עוד צריך להוסיף חיכוכים פוליטיים גלובליים כמו זה של שמתנהל בין ממשל ביידן והאיחוד האירופאי מול סין, כדי להבין שהמסלול החשמלי לא ברור. באותו עניין, כיום נראה כי 2035 כתאריך יעד מוסכם למעבר לחשמל בלבד, אינו ריאלי.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יקבלו חשמליות מסין בדלת האחורית 
    הסכם NFTA ידפוק אותם, 06-06-2024

    הסינים כבר בונים מפעלים במקסיקו ומכוניות משם יהיו ללא מיסים (NFTA). בשלב שני הסינים יקבלו אישור לבנות מפעלים בתוך ארהב כמו שעשו היפניות והקוריאניות. GM יהיו חייבים ליישר קוו כדי לשרוד.
    הסינים בונים מפעלים באירופה כדי לא לשלם מס שם.
    בסקר של CNBC מצאו ש 76% מהאנשים מתחם לגיל 40 רוצים או חושבים לקמות רכב סיני, האחוזים יורדים ככל שהגיל עולה.
    בהצלחה

    https://www.youtube.com/watch?v=MOreJAyfUUU&ab_channel=CNBC

    סגור תגובה

  • 2. ג'י אם זה המיץ של הזבל 
    ז'וז'ו, 06-06-2024

    חברה בלי אבא ואמא, מזרן פלוגתי שאונסים קבוצתית חברי דירקטוריון מזדמנים. מה שיאמרו או לא יאמרו מסתכם באוויר חם וערימות של פחנועים מפוארים.

    סגור תגובה

  • 3. דווקא בטוחים מאוד 
    לא בקרוב :), 06-06-2024

    כל הטרללת הירוקה הזאת תרד מהמסכים: לרכבים חשמליים יש נישה, ולרכבי בנזין יש נישה אחרת. לרכבי דיזל -נישה נוספת. כל כלי במקום שלו.
    כמו שלא דופקים מסמר עם מיקרוסקופ, כי יש פטיש בשביל זה, ככה לא נוהגים במדינות צפוניות (נורווגיה היא לא מדד, כי כמות התושבים אפסית, והמדינה לא קרה), או במדינות אפריקה או בחורים נוספים - לא יהיו רכבים חשמליים בקרוב מלבד לאחוז זניח.

    סגור תגובה

  • 4. למס 3  
    כמה טעויות, לא להאמין, 06-06-2024

    מי שמוביל בכמות החשמליות אלה מדינות הצפון! נורבגיה קרה מאוד (לא כמו בקוטב) ושם יש 87% חשמליות.
    חוץ "מטרללת ירוקה" הרכבים החשמליים זולים לתחזוקה וכיף לנסוע בהם - מי שלא ניסה לא מבין!
    ולא, החשמליות לא מסוכנות ולא צריך להחליף סוללה כל 5 שנים!
    מסתבר שדינוזאורים לא נכחדו;)






































    סגור תגובה

  • 5. ל 4: "מדינות צפוניות" כמו מה? 
    באלסקה וקנדה כמעט ולא תמצא חשמליות, 06-06-2024

    ארה"ב - מדינה מאוד! דרומית. ברוסיה - אחוז זעום של חשמליות. אין יותר מדינות בצפון (שוודיה וכו' - זה לא צפון, כנ"ל פינלנד - עם 5 מיליון תושבים וכמה ערים בודדות בדרום).
    -10 מעלות בינואר - תעשה טובה לעצמך, אל תעשה בושות.
    מי דיבר על "מסוכנות"? דיברתי על זה שהן לא שימושיות. עם מרחק נסיעה ריאלי של 300-400 ק"מ זה לא שימושי במדינות בהן אתה צריך לנסוע 400-700 קמ ביום.
    רכבים חשמליים ממש לא זולים לתחזוקה - עוד אשלייה שמוכרים לך סוכני רכב. אלא אם אתה לא מטפל ברכב, קונה את החומרים הכי זולים ואחרי שנתיים דוחף את הרכב הנפלא שלך לפרייר תורן.

    סגור תגובה

  • 6. ל 5 
    באמת, 06-06-2024

    מס תושבים באלסקה 733 אלף - לפי הלוגיקה שלך לא מעניין.
    בקנדה יש בערך 6% חשמליות וזה בעליה. כבר יש פתרון לקור קיצוני ובשנה שנתיים הבאות הטווחים יעלו משמעותית.
    ראה למטה מזג אוויר בפינלנד בינואר, מינוס 3.5 עד מינוס 13.
    כמה אנשים נוסעם 6-7 שעות רצוף? רב האנשים עוצרים אמצע וגם אם לא, חצי שעה לא תהרוג אף אחד. אולי אפילו תציל חיים.
    בתור בעלים של רכב חשמלי בשנים האחרונות: תחזוקה זולה בעשרות אחוזים, חשמל ביתי זול בעשרות אחוזים מדלק, לא מתקלקל וכיף לנסיעה. בטוח שיש חשמליות גרועות, אבל טובות (טסלה למשל) זה רמה אחרת.
    ההערה על "המסוכנות" הייתה לכל הטרולים שמעבירים מידע שגוי בלי ביסוס.

    Weather in Finland in January
    January is the prime time of winter and the whole country is, most often, covered with snow. The coldest day of the season is usually at the end of January in most regions. Our recommendation is to dress (very!) warmly. A layer of woolly undergarments does wonders for extra insulation, and windproof outerwear protects you from that cool winter breeze, especially in the coast. In January, the days are short. In Helsinki, the sun sets around 4pm and in northern Lapland the sun doesn't rise at all during the beginning of January. This season is called 'kaamos' in Finnish – an excellent time to spot the Northern Lights!

    The average temperature in January 2021

    Rovaniemi -13.1°C / 8.6°F
    Tampere -5.4°C / 22.3°F
    Turku -4.1°C / 24.6°F
    Helsinki -3.5°C / 25.7°F

    סגור תגובה

  • 7. אני אחגוג כשהם יפשטו רגל 
    שוקי, 07-06-2024

    לא אוהב סינים, פשוט שונא אידיוטים צבועים שחושבים שבלעו את העולם. ג'י אם מייצרים זבל כבר הרבה זמן. אפילו באסקלייד הכניסו פלסטיק זול. חבורת מטורללים מנותקים הזויים שצריכים טיפול בהלם.

    סגור תגובה

  • 8. יוני 
    יצרנים הכי כושלת בעולם מנוהלת על מנכ"לית שלא מבינה מה היא אומרת, 07-06-2024

    חוץ מטסלה שאר יצרני הרכב בארה"ב מוגבלים שכלית לייצר רכבים שיתחרו בייצור האירופאי או סיני. כך היה לפני 50 שנה וכך גם היום.

    סגור תגובה

  • 9. GM 
    bannna, 07-06-2024

    עובדים לאט נוסעים מהר

    סגור תגובה

  • 10. GM 
    סילברדואי , 07-06-2024

    כמות ההשמצות נגד החברה הזאת בידי ישראלים שלא מייצרים אפילו גלגל רזרבי, היא מדהימה.

    סגור תגובה

  • 11. מה לקנות, תשובה פשוטה 
    א.ב, 07-06-2024

    התשובה פשוטה, מוכן לקנות רכב בנזין אחרי 5-7 שנים? בהחלט,
    רכב חשמלי, לא בשום מחיר,
    סיכמתי את הטמטום החשמלי,
    רכביםצחד פעמיים, לקנות לזרוק אחרי השימוש.

    סגור תגובה

  • 12. יופי לך מס 11 
    את הטמטום שלך תשמור לעצמך , 07-06-2024

    תנסה להוציא את הראש מהתחת ולקרא מה בעלי רכבים חשמליים אומרים אחריי כמה שנים.
    כבעלים של אחד - מה שאמרתה זה קשקוש!
    תעשה מה שבא לך אבל אל תפיץ שקרים של בעלי אינטרס וקנאים.
    דש לחברה במערה.

    סגור תגובה

  • 13. רכב חשמלי זה להשתמש ולזרוק 
    שן זהב, 07-06-2024

    אין שוק לחשמליות משומשות כי ברגע שהבטריה מתיישנת צריך להחליף וזה עיקר העלות של הרכב. אלו רכבים שאפשר להשתמש בהם אולי 10 שנים וזהו. עלויות תיקונים במקרה של תאונה גם מאד גבוהים וזה מאזן את כל החיסכון בעלויות תחזוק שוטף. העתיד כנראה יהיה היברדי כשמרכיב הבטריה שם הוא יחסית קטן ולא משפיע כלכך על עלות תאונות או יד שניה.

    סגור תגובה

  • 14. מס 13 
    קשקוש מוחלט, 07-06-2024

    הדבר הייחידי שרע בחשמליות זה ירידת ערך גדולה בשנה שנתיים הראשונות (כמו רכביי יוקרה). זה נובע מפאניקה בגלל שמועות כמו שאתה ואחרים מפיצים.
    אחרי 3-4 שנים איבוד הערך כמו מכוניות בנזין - בדקתי גילי מ 2021 מול גולף 1.5 מאותה שנה - הגולף איבדה יותר ערך!

    סגור תגובה

  • 15. כל אלה שקנו רכבים חשמליים: 
    חחח, 08-06-2024

    יש משהו בפסיכולוגיה, שנקרא cognitive bias. יש לזה הרבה סוגים - אלו עיוותי מחשבה. אחד מהם נקרא "Choice-supportive bias".
    העיקר לא לצאת פריירים בעיניי זרים לא?

    תקנו מה שאתם רוצים, למי אכפת? אל תנסו לספר סיפורים שרכב חשמלי מעולה לכולם. לכם זה טוב, לאחרים זה לא טוב כפליים.

    סגור תגובה

  • 16. לכל אלה שלא קונים רכבים חשמליים  
    ואתם?, 08-06-2024

    מי שכל הזמן תוקף ומפיץ שמועות על רכבים חשמליים הם אלה שלא רוצים\מפחדים\בעלי אינטרס וכו.

    יש פה תגובה לאנטי.

    שכל אחד יגיב עיניינית לתוכן הכתבה ולא כעדר יהי דיון פורה.

    סגור תגובה

  • 17. מתי עוברים לחשמל בלבד? ב-GM לא בטוחים ומבלבלים את השוק 
    DANY_FROM_TORONTO, 09-06-2024

    זה לא חדש שאנשים הפסיקו לקנות רכבי EV בארה"ב וקנדה. זה בגלל הבעיות שהמכוניות האלה נתקלות בהן.
    בעיתון של היום יש כתבה על הבעלים של 2022 IONIQ 5 שנאלץ לשלם עבור החלפת הסוללות כי הוא עבר על משהו.
    זה גרם לנזק לתא הסוללות ולכן לא היה מכוסה על ידי האחריות של המכונית.
    החלפת תא הסוללות עלתה 98% מאותו מחיר רכב חדש!
    היצרנים יורידו את מחירי המכוניות החשמליות כשהם יתחילו להשתמש בסוללות נתרן. אז GM תייצר מכוניות חשמליות.
    1. בארה"ב יש מסים גבוהים על מכוניות חשמליות סיניות. בקנדה יש ​​רק 6% מס על מכוניות סיניות אבל תעלה את המס באותו סכום כמו בארה"ב. לכן הסינים יכולים למכור את המכוניות האלה רק במקסיקו. NAFTA לא נחשב במקרה הזה. זה לא נקרא NFTA אלא הסכם סחר חופשי בצפון אמריקה = NAFTA.
    3. אתה צודק 100%.
    4. אתה טועה. תחזוקה של EVs היא יקרה מאוד והם מסוכנים לגוף האדם. הסוללות מתדרדרות מהר מאוד במדינות קרות כמו נורווגיה. החלפת הסוללות עלתה 43,000 דולר ארה"ב עבור מערכת 400 וולט וכפול עבור מערכת 800 וולט.
    5. אתה צודק. יש כמות נמוכה יחסית של מכוניות חשמליות בקנדה ביחס לכמות האנשים שבבעלותן. הרבה מחזיקים במכוניות בנזין. יש גם מכוניות דיזל.
    6. הסיבה היחידה שהמחירים של מכוניות חשמליות נמוכים יותר בקנדה היא בגלל תמריצים מהממשלה הפדרלית ומקולומביה הבריטית וקוויבק. אין תמריצים באונטריו. הממשלה הליברלית הנוכחית תוחלף במפלגת השמרנים המתקדמים ב-2026 או קודם לכן = ללא תמריצים.
    11 ו-13. שניכם צודקים.
    12, אתה טועה. אתה יכול לזרוק את רכבי החשמל לזבל אחרי כמה שנים קצרות.
    13. אתה בהחלט צודק.
    14. אתה טועה. למשל לסוחר פורד לידנו היה מוסטנג חשמלי משומש שהם לא הצליחו למכור במשך 3 שנים.
    הבנטלי שלי משנת 1997 שומר על מחירו הגבוה. הפוקוס של 2007 בלינקולן ו-2006 נמכרים במחירים נמוכים אבל השניים האלה הם בני 17 ו-18 שנים.

    סגור תגובה

  • 18. זהירות דניבוט 
    דני הוא שקרן פתולוגי או בוט, 09-06-2024

    להתעלם. סיפורים ו"עובדות" ללא הוכחות.
    תחביר של גוגל טרנסלייט.

    תשיגו מידע ממקומות אחרים.

    סגור תגובה

  • 19. מי בכלל סופר אותה יש לה שכל של יאיר לפיד. (לת)
    יוני, 09-06-2024

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה