בקצרה:
- ב.מ.וו חשפה iX3 חדש ושונה מהותית מקודמו
- הפעם על פלטפורמה ייעודית, עם מערכת הנעה וטעינה מתקדמות
- צפוי להגיע לכביש רק בשנה הבאה
חשמל מתקדם: ב.מ.וו חשפה תמונה ראשונה של רכב פנאי חשמלי חדש, המכונה בינתיים X ניאו קלאסה (X Neue Klasse), כמחליף ל-iX3 ששיווקו הופסק. הייצור הסדרתי צפוי להתחיל במהלך שנה הבאה, במפעל החדש בדברצן שבהונגריה, כשבינתיים הוא אחראי על הרכבת גרסאות אב-טיפוס שישמשו לניסויי נהיגה.
התמונה שפורסמה היא של חזית רכב הניסוי העוטה מדבקות הסוואה, שלא מסתירות אאת קו העיצוב של רכב הקונספט שהוצג לפני יותר מחצי שנה, לרבות סבכת כליות קטנה וצרה משמעותית מהמקובל בדגמי הבנזין העדכניים ויחידות תאורה מקוריות.
כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה וייעודית, לראשונה של היצרנית להנעה חשמלית, שתשמש גם את סדרה 3 הבאה והחשמלית. היא תשלב את הדור השישי של מערכות ההנעה של ב.מ.וו, עם שיפור מובטח של כ-30% בטווח הנסיעה בהשוואה לדגמים החשמליים כיום, בעוד שימוש במתח גבוה יאפשר טעינה אולטרה-מהירה. בנוסף, גם מרווח הפנים צפוי להיות גדול ב-30%, הודות לניצול חלל פנים יעיל משמעותית מפלטפורמה מוסבת.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו הייתה מחלוצות התעשייה בהנעה חשמלית עם ה-i3, על בסיס פלטפורמה ייעודית ומתקדמת שהוצגה כבר לפני עשור. למרות זאת העדיפה היצרנית להתמקד בעשור הקודם במערכות היברידיות-נטענות ועצרה את פיתוח ההנעה החשמלית, ובכך נותרה מאחור בכל הקשור ליכולות ולאיכויות של דגמיה החשמליים.
הפלטפורמה החדשה שהציגה אמורה אמנם לסייע לה ליישר קו, אלא שכיום היא כבר לא מתחרה רק מול גרמניות, אלא גם מול שחקניות צעירות מסין כמו ניו, זיקר ואקספנג. האם הבסיס החדש יאפשר לה לסגור פערים? נדע רק בעתיד.