פורד חשפה פלטפורמה חשמלית חדשה, שתוליד משפחת דגמים מגוונת ותיוצר באופן חדשני. באירוע שנערך במפעל היצרנית בקנטקי, ארה"ב, מנכ"ל פורד ג'ים פארלי חשף פרטים ראשונים על הפרויקט, שפותח בשלוש השנים האחרונות על-ידי צוות פיתוח קטן. לדבריו, זהו "רגע המודל T" המודרני של היצרנית, שכזכור המציאה את פס הייצור הנע - ואיתו את כלי הרכב העממי - לפני קרוב ל-120 שנה.
לדברי פארלי, לצוות - שכלל מהנדסי פיתוח, עיצוב וייצור שפעלו יחד בכל השלבים - ניתן חופש עבודה והתאפשר לחזור לנקודת המוצא, כך שהם יכולים היו לפתח טכנולוגיות חדשות לחלוטין מבלי להיתקל במגבלות ביורוקרטיה או ייצור קיימות. וכך, הם פיתחו שיטת ייצור חדשה שתאפשר הרכבה קלה יותר בפס הייצור, פחות מאמץ לעובדים וגם פיתוח מכוניות קלות משקל וזולות יותר לייצור. שיטה זו כוללת שלוש "זרועות" ייצור שפועלות במקביל על חלקים שונים, ומתאחדת לפס אחד בהמשך.
בדרך זו ניתן להרכיב למשל מושבים וקונסולה לפני שהמרכב סגור, כך שהגישה נוחה יותר ומספר תהליכים מתבצעים בו זמנית. לפי פורד, הליך ההרכבה יכלול כך גם יציקות שלדה גדולות יותר שייוצרו בהליך אחד במקום כחלקים נפרדים; 75% פחות חלקי שלדה וריתוכים וכ-50% מכמות המחברים.
הפלטפורמה החדשה מיועדת לכלי רכב חשמליים עם מצברים שייוצרו בארה"ב בטכנולוגיית LFP (ליתיום פוספט), ויהיו קלים בכשליש מהמצברים הקיימים של פורד, אך יציעו טווח דומה. במילים אחרות, עבור כל ק"מ נסיעה נדרש פחות משקל עצמי של הרכב, מה שמשפר את יעילותו ותורם גם ליכולת הדינמית.
להפחתת המשקל ביחס לכלי רכב חשמליים קיימים, תתרום גם הפחתה משמעותית בכמות החיווט: מהנדסי פורד הצליחו לצמצם את היקף החוטים הנדרש לרכב בגודל בינוני ב-1.3 ק"מ(!), חסכון נוסף - גם אם זניח - של כ-10 ק"ג, אך בעיקר הרכבה פשוטה ומהירה יותר.
רכב ראשון על הפלטפורמה החדשה יהיה טנדר בגודל בינוני, שפארלי הבטיח כי יציע מרווח דומה לטויוטה ראב4 בתא הנוסעים, תא מטען קדמי וכמובן ארגז הטענה פתוח מאחור. הפלטפורמה תאפשר התקנת מנוע חשמלי מלפנים, מאחור או גם וגם, כמו גם מרכז כובד נמוך. ביצרנית מבטיחים יכולת דינמית גבוהה ו"הנאה מנהיגה".
הפלטפורמה תכלול בין היתר יכולת הטענה גם מהרכב לאבזור או תשתית, למשל לתפעול כלי עבודה או להטענת הבית כגנרטור לשעת חירום. לפי היצרנית, טעינה מלאה תאפשר אספקת חשמל לבית למשך שישה ימים.
הטנדר החדש יושק ב-2027, ויהיה רכב ראשון בסדרת דגמים שישווקו מ-2028 ואילך. בין היתר פורד רמזה על גרסת מטען סגורה, רכב פנאי גדול וקרוסאובר, אך לא סיפקה פרטים לגבי אף אחד מהם, למעט איורים כלליים מאוד. כל כלי הרכב יציעו מלבד יחידות הנעה ופלטפורמה דומות, גם "חוויה דיגיטלית מתקדמת", כך היצרנית, אפשרות לטעינה מהירה (לא נמסר באיזו קיבולת) ו"טווח מדהים".
God bless America ואת אגדת פורד .
God bless דני טורונטו ושימשיך להגיב ולא להציק.
God bless את המתחזים לדנים.
God bless את שימי ת"א,קובי,אריאל מנור,שוקי. RAZA מעזה שתפס פאזה עם גזה.
רק בנזין בלי חשמל
2 קביבו. אלוהים יקלל את ראזה ואת המתחזים.
3 מישי. אתה צודק, לגבי רכב חשמלי באמריקה.
4. בוט בלי שם, תלך כבר מסין לאמריקה.
רק בנזין בלי חשמל