בקצרה:
- ה-S5 יהיה מחליפו של ה-ZS EV המוכר והוותיק
- הפעם יתבסס הדגם על פלטפורמה ייעודית חדשה
- צפוי לנחות בישראל בתחילת 2025
מודרניזציה: תמונות ראשונות של MG 5S החשמלי דלפו לרשת באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). וזהו מחליפו של ה-ZS EV הוותיק שנמצא עמנו כבר מספר שנים, ובעבר היה גם החשמלי הנמכר ביותר בישראל. עמו אמורה MG להתמודד טוב יותר בקטגוריה הלוהטת של שוק הרכב, מול המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2023 - BYD אטו3 ומול שהחזיקה בתואר לפניה - ג'ילי גיאומטרי C.
בשונה מקודמו, שהיה למעשה גרסה מוסבת ל-ZS בנזין, הפעם משתמשת MG בפלטפורמת MSP (ר"ת Modular Scalable Platform) הייעודית, שזוכה להערכה על איכויותיה הדינמית ב-MG4. עם שילוב מערכת מצברים קומפקטית ברצפה כחלק אינטגרלי. בכך מתקבל קשיחות מבנית גבוהה, מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מאוזנת וניצול מיטבי של חלל הפנים.
מה אנחנו יודעים: המנוע החשמלי מפיק 167 כ"ס, 11 כ"ס יותר מה-ZS EV (אך פחות מהמקובל כיום בקטגוריה, כ-200 כ"ס). ההנעה אחורית ומבטיחה כך בדרך כלל הורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט והיגוי עם יותר רגש. מערך המיתלים צפוי להיות דומה ל-MG4, עם מתלה רב-חיבורי מתקדם מאחור, לעומת קורת מתח ב-ZS EV.
בהשוואה ל-ZS EV הוא גדול משמעותית, עם עוד 15 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (447.5 ו-273 ס"מ בהתאמה), תוך שמירה על משקל עצמי דומה שבין 1.6 ל-1.7 טון. למרות הגידול בממדים הוא צפוי לשמור על כושר תמרון דומה או אף טוב יותר, הודות לוויתור על ציריות מלפנים שמאפשר זווית הפניה גדולה יותר של הגלגלים וצמצום רדיוס הסיבוב.
מה אנחנו חושבים: ל-MG ZS EV שמור מקום של כבוד בהיסטוריה של שוק הרכב המקומי, כמי שהחל את צונאמי החשמליות הסיניות, דגם ראשון שהשתלב בקטגוריית ליבה וגרם לרבים לזנוח את משפחתית הבנזין לטובת פנאי-חשמלי במחיר דומה.
אבל מאז חלף זמן רב ומתחרים מודרניים מבית ג'ילי ו-BYD הוכיחו התקדמות ובהתאם זכו לפופולאריות גבוהה משמעותית. ה-5S מתוכנן לשנות את המצב ולהחזיר את MG לצמרת, אך בדרך הוא חייב לסמן V על שני סעיפים חשובים: הוכחה כי הוא אכן מקיים את מה שמבטיח דף הנתונים, וכמובן תג מחיר תחרותי.