בקצרה:
- היורש החשמלי של הטרנספורטר הגיע ארצה
- יוצע בהספקים של 285 או 340 כ"ס, עם טווח מרבי של 464 ק"מ
- המחיר: מ-335 אלף שקל למסחרית, מ-385 אלף שקל לגרסת הנוסעים

מסחרי עם סטייל: יבואנית פולקסווגן החלה לשווק בישראל את ה-ID.BUZZ, יורש החשמלי לטרסנפורטר המסחרי, המיוצר בעיצוב רטרו כמחווה ל-T2 האייקוני של ילדי הפרחים. הוא נוחת כאן באיחור ניכר, שלוש שנים לאחר שהוצג לראשונה וכשנתיים וחצי לאחר שנהגנו בו באירוע ההשקה העולמי. השיווק כאן יתמקד בגרסת משלוח מסחרית-סגורה, או במספר גרסאות נוסעים.
לעבודה: המסחרית (335 אלף שקל) תשווק במידה אחת, עם אורך של 471 ס"מ, בסיס גלגלים של 290 ס"מ, נפח מטען של 3.9 קוב וכושר העמסה צנוע של כ-700 ק"ג, לצד כושר גרירה של 1.2 טון. יחידת ההנעה כוללת מנוע אחורי בודד בהספק של 285 כ"ס, המאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות. סוללת 84 קוט"ש מבטיחה טווח תיאורטי של 445 ק"מ, בעוד טעינה מהירה בקצב של 185 קילוואט מאפשרת מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 26 דקות.
המפרט כולל מסך מגע ("12.9) עם קישוריות סלולר, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לסלולארי ופנסי מטריקס-לד. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התרעת שטחים מתים כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי והתרעה על פתיחת דלת ובקרת שיוט אדפטיבית.

למשפחה: גרסת הנוסעים תשווק בשתי תצורות מרכב, קצרה (385 אלף שקל) עם ממדים חיצוניים זהים לאלו של המסחרית, אך עם 5 מושבים, נפח מטען של 1,121 ליטר וכושר העמסה של 427 ק"ג, או ארוכה (395 אלף שקל) עם 496 ס"מ בין הפגושים, בסיס גלגלים של 324 ס"מ, נפח מטען של 1,340 ליטר וכושר העמסה של 559 ק"ג. בשתיהן תוצע אופציה לשורת מושבים שלישית (שבעה מושבים בסך הכל) בתוספת של 3,000 שקל.
גם מערכת ההנעה תהיה זהה לגרסה המסחרית, אך בתצורת המרכב הארוכה תהיה סוללה גדולה יותר (91 קוט"ש) שתאפשר לשמור על טווח נסיעה דומה של 461 ק"מ, למרות הגידול בממדים. קצב טעינה משופר של 200 קילוואט יאפשר לשמור גם על זמן טעינה זהה.
המפרט בגרסאות הנוסעים יהיה עשיר בהרבה, ויכלול (בנוסף למסחרית) גם שתי דלתות הזזה חשמליות, דלת הרמה אחורית עם פתיחה חשמלית, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ועיסוי, קונסולה מרכזית נשלפת, מצלמות היקפיות וחישוקי "19.

לנהג: בנוסף תוצע גם גרסת GTX חזקה יותר (452 אלף שקל), עם צמד מנועים בהספק של 340 כ"ס, הנעה כפולה ותאוצה של 6.4 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד המהירות המרבית תהיה זהה ליתר הגרסאות (160 קמ"ש). היא תשווק בתצורה הארוכה ועם הסוללה הגדולה, כאשר טווח הנסיעה המוצהר הוא 452 ק"מ.
המפרט יכלול בנוסף גם תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת עם 13 רמקולים, חלון שמש עם הכהיה חשמלית וחישוקי "21.

מה אנחנו חושבים: המסחרי-חשמלי של פולקסווגן עורר לא מעט סקרנות כאשר הוצג לראשונה ב-2022, בזכות עיצוב רטרו מושך וחלוציות בקטגוריית המסחריות-חשמליות. אבל מאז קמו לו לא מעט מתחרים, מאירופה ומסין, וגם נרשמה נסיגה בביקוש לחשמל, כך שהבאזז סביב ה-ID.BUZZ כבר לא כפי שהיה.
ולמרות שניתן היה לצפות לתמחור אטרקטיבי לאור הירידה בביקוש, מחירו כאן לא זול, רחוק משמעותית לא רק ממובילי נוסעים חשמליים מתוצרת סין, ולא רק מטרנספורטר-דיזל שימשיך להיות הבחירה המועדפת עבור מרבית הלקוחות, אלא גם רחוק רעיונית מאייקון החופש והשחרור שהיה הטרנספורטר המקורי עבור ילדי הפרחים בסיקסטיז.