דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלום, ולא להתראות: מזראטי מוציאה לבנטה וקוואטרופורטה לפנסיה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מזראטי ייצרה 6,500 מכוניות מתחילת השנה, צלילה של 50%
  • בלית ברירה, היא מפסיקה לייצר קוואטרופורטה ולבנטה הפסדיות
  • לא תייצר יותר מכוניות עם מנוע V8 המפורסם

מפסידים כסף: מזראטי תפסיק את ייצור הקוואטרופרטה והלבנטה, מהדגמים הוותיקים והמוכרים של היצרנית. הפסקת הייצור לא צריכה להפתיע, שכן נתוני המכירות מאכזבים במיוחד. את החציון הראשון של השנה סיימה היצרנית עם 6,500 יחידות שנמכרו בכל העולם, צניחה של 50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לשם השוואה פורשה, אותה מזראטי רואה כמתחרה ישירה, מסרה בתקופה המקבילה 156 אלף מכוניות.

ההודעה על הפסקת הייצור מגיעה ימים בודדים אחרי שמנכ"ל סטלנטיס, קארלוס טאוורס, צוטט בכלי תקשורת כשאמר "מותג שלא מרוויח כסף, ניאלץ לסגור", והתייחס למזראטי ושני מותגים נוספים - DS ולנצ'יה. הוא הוסיף כי "זה מאוד פשוט, כי אנחנו נמצאים בתקופת מעבר קשה שבה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להחזיק מותגים שלא מרוויחים כסף".

לצד זאת הבהיר דובר קונצרן הרכב כי לסטנלטיס אין כל כוונה למכור את מזראטי וכי היא מחויבת לעתידו של מותג היוקרה.

שלום ל-V8: הקוואטרופורטה נחשבה לספינת הדגל של היצרנית, והיא כיום הדגם הוותיק ביותר - הוצגה ב-2012 - בהיצע היצרנית, כניסיון להתחרות בפורשה פנאמרה. הלבנטה הוא רכב הפנאי הראשון של מזראטי, שהוצג ב-2016 כתשובה לפורשה קאיין.

שני הדגמים מבוססים על פלטפורמה ותיקה (M156) שאינה מאפשרת שילוב של מערכות הנעה חשמליות, אותן היצרנית האיטלקית מנסה לקדם תחת השם פולגורה. הם גם הדגמים האחרונים של היצרנית שהוצעו עם מנוע V8 המפורסם (F154) שפותח בשיתוף פרארי. את הגיבלי הוותיקה, החולקת עם השתיים בסיס, מזראטי תמשיך לייצר.

מה אנחנו חושבים: מזראטי מצהירה פעם אחר פעם כי היא התשובה האיטלקית לפורשה, אבל בפועל היא מוצאת עצמה כבר כמה שנים עם היצע דגמים מיושן ברובו ולא תחרותי. גם ניסיון השילוב של מערכות הנעה חשמליות מתקדמות בדגמים מודרניים כמו גרקלה, גראן טוריסמו וגראן קבריו, נושא עימו תג-מחיר גבוה שמונע מהם להפוך רלוונטיים.

מה יהיה עתיד המותג המפורסם, עוד מוקדם לדעת. אלא שהנהלת מזראטי ללא ספק מתייחסת בשיעא הרצינות לאיומיו של טווארס. הואדת השאלטר על הפעילות עשויה להיות קרובה מתמיד. נכון, לכך נלוות גם הצהרות מרגיעות על סירוב למכור את המותג הגאה לסינים, אבל נדמה שאלה מגיעות בעיקר במטרה למנוע שביתות של איגודי העובדים וסנקציות מהפרלמנט ברומא. חשוב מכל, לאף אחד לא ברור בינתיים כיצד מזראטי מתכננת לצאת מהבור שכרתה לעצמה. ואלה לא חדשות טובות כלל ועיקר.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה