בקצרה:
- פיאט הציגה גרסת כפולת-הנעה לפנדה הקטנה
- עם מראה קרבי, מרווח גחון נדיב וצמיגי שטח
- בינתיים רק כאב-טיפוס, אבל עם תכניות ייצור ברורות

שטח בקטנה: פיאט חשפה גרסת שטח כפולת הנעה לפנדה, בינתיים כקונספט תצוגה, אבל כזו שנראית כבשלה לייצור סדרתי. נזכיר כי פיאט הציגה גרסאות כפולות-הנעה בדורות הקודמים (שלושה במספר) של מכונית המיני הקטנה, שהפכו לנחשקים כולל גרסאות-קצה כמו פנדה מונסטר-טראק או גרסת מירוץ ייעודית שהשתתפה בדקאר 2007, עם הנהגים מיקי ביאסון וברונו סאבי.
בתמונות שפרסמה היצרנית נראית הפנדה כשהיא עוטה איפור קרבי במיוחד, כולל פסי הגנה מושחרים סביב למרכב וגגון מסיבי עם גלגל חלופי, ויחידות תאורת לד בחלקו הקדמי. גם מרווח הגחון נראה נדיב יותר, ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח דו-שימושיים על חישוקי פלדה.
בנזין או חשמל: היצרנית לא פרסמה כל מידע טכני, אותו היא שומרת להשקה הרשמית. מה שבטוח הוא שההנעה הכפולה תושג באמצעות מנוע חשמלי שיחובר ישירות לגלגלים האחוריים, אך עוד לא ברור איזה מנוע (בנזין או חשמל או גם וגם) יהיה הראשי שיחובר לגלגלים הקדמיים.

נזכיר כי הפנדה הרגילה מוצעת עם מנוע בנזין מוגדש, 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה, המשלבת מנוע חשמלי קטן (28 כ"ס) בתוך תיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד. לגרסה החשמלית יש 113 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים וניזונים מסוללת 44 קוט"ש, עם טווח רשמי של 320 ק"מ. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
מה אנחנו חושבים: גרסאות כפולות-הנעה לפנדה היו כאמור מהנחשקות בהיסטוריה של פיאט, בין היתר הודות לשילוב ייודויט של ממדים זעירים, מראה מושך, יכולת שטח ובעיקר מחיר נמוך. כיום השילוב הזה נדיר מאי פעם אם בכלל קיים, שכן גם דגמי פנאי-שטח שאמורים להיות בסיסיים - למשל דאצ'יה דאסטר - התייקרו משמעותית.
אם אכן יבשילו התכניות לכדי ייצור, ואם תצליח לשמור על תג-מחיר אטרקטיבי בדומה לגרסאות הנעה קדמית הרגילות, לפיאט יהיה שוב את אחד מהדגמים הייחודים ביותר בשוק. אנחנו מחזיקים אצבעות.