דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בדרך לוותר על נהג: מרצדס משדרגת את היכולות האוטונומיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס מרחיבה את היכולות האוטונומיות
  • התנאים: על כביש מהיר, עד 95 קמ"ש ובעירנות מלאה
  • המערכת תשווק כאופציה במחיר של 6,000 אירו

קצת יותר מהר: מרצדס הודיעה על שדרוג היכולות של מערכת ה-Drive Pilot, שתאפשר כעת נהיגה אוטונומית ברמה 3 עד למהירות של 95 קמ"ש, במקום 60 קמ"ש עד כה. לטענת מרצדס, מדובר במהירות ההפעלה הגבוהה בעולם למערכת שכזו בייצור סדרתי. הגרסה העדכנית צפויה לקבל אישורי הפעלה מרשות התחבורה הפדרלית של גרמניה עד לסוף השנה, ותוצע ללקוחות מתחילת 2025.

המערכת, שבשלב זה מותקנת ב-S קלאס וב-EQS, תוצע ללקוחות בתוספת מחיר של כ-6,000 אירו, אך לקוחות שרכשו את המערכת בעבר, יוכלו לקבל אותה ללא תשלום נוסף באמצעות עדכון OTA או בביקור במוסך.

מרצדס EQS נהיגה אוטונומית רמה 3

מה עוד צריך לדעת: מערכת ה-Drive Pilot מבוססת על מערך של מצלמות, רדארים, חיישנים קוליים ורדאר-לייזר (LiDAR), ומאפשרת נהיגה אוטונומית בנתיב ימני בכבישים מהירים בגרמניה, תוך מעקב אחרי רכב מוביל.

לדברי מרצדס, הנהג רשאי להסיר את העיניים מהכביש, אך שימוש בסמארטפון "אינו מומלץ" בשל הסיכון לפגיעת המכשיר בנהג מקרה של פתיחת כרית האוויר. בנוסף, הנהג חייב להישאר בעירנות מלאה על מנת לתפוס פיקוד על הרכב ברגע שהרכב דורש ממנו לעשות זאת.

ההפעלה מתבצעת באמצעות כפתור ייעודי על גלגל ההגה, בעוד פנסים חיצוניים בצבע טורקיז המותקנים על הפגושים ומראות הצד מסמנים לסביבה כי הרכב נמצא במצב אוטונומי. השלב הבא אותו מסמנים במרצדס כיעד הוא העלאת מהירות ההפעלה ל-130 קמ"ש עד לסוף העשור הנוכחי.

מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב הבטיחו לנו כי המכוניות האוטונומיות יעלו על הכבישים כבר בתחילת העשור הנוכחי. במקום זה אנחנו מקבלים ממרצדס את בקרת השיוט האדפטיבית הרגילה, שבסך הכל יכולה לפעול בצורה טובה מספיק שתאפשר לנהג להסיט את המבט מהכביש.

ואם התכניות הגדולות של יצרנית היוקרה לסוף העשור הנוכחי כוללות בסך הכל את העלאת מהירות ההפעלה של המערכת המוכרת, נראה שיחלוף עוד זמן רב עד שנפגוש כאן מכוניות אוטונומיות של ממש. מצד שני, הפיכתה לסדרתית תביא אותה בסופו של דבר גם לישראל.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה