בקצרה:
- מיצובישי תחשוף שני רכבי פנאי לאירופה
- יתבססו על רנו סימביוז וסניק-E
- היבואנית: "בוחנים את היתכנות השיווק"
רנו-בישי: מיצובישי הודיעה כי תחשוף בקרוב שני רכבי פנאי נוספים שישווקו לקראת שנה הבאה באירופה. השניים יתבססו על דגמים של רנו, ויצטרפו לקולט ול-ASX, שניהם למעשה זהים לחלוטין לקליאו וקפצ'ור, בשינוי הסמל.
בכך תשלים בכך היצרנית היפנית היצע של חמישה דגמים לאירופה, כאשר ארבעה מתוכם הם מתוצרת רנו. מהיבואנית המקומית נמסר כי בשלב זה נבחנת היתכנות השיווק, אך כרגע אין מועד מתוכנן.
היברידי או חשמלי: הדגם הראשון יתבסס ככל הנראה על הסימביוז, בעצמו למעשה גרסה מוארכת (17+ ס"מ) לקפצ'ור. הוא מצויד ביחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של רנו עם 145 כ"ס המגיעים משילוב בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים.
הדגם השני יהיה חשמלי ויתבסס על ה-סניק-E, פנאי חשמלי לחמישה נוסעים, שזכה השנה בתואר "רכב השנה" באירופה. הוא מציע אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה (קדמית): עם 170 כ"ס וסוללת 60 קוט"ש המאפשרת טווח של 420 ק"מ והשניה עם 220 כ"ס וסוללת 87 קוט"ש עם טווח נסיעה של 620 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: בישראל מיצובישי מתייצבת באופן כמעט אוטומטי בצמרת טבלת המכירות, בעיקר בזכות הפופולאריות של האאוטלנדר, אבל באירופה המצב שלה אחר לגמרי. שם היא נהנית בעיקר מזכרונות נוסטלגיים על רכבי שטח, טנדרים ואפילו מכוניות ספורט, אבל מוצאת את עצמה כיום עם היצע דגמים דליל שכולל בעיקר דגמים של רנו עם סמל היהלומים בחזית.
אנחנו בספק אם הוספה של עוד שני דגמים כאלו תפתור את הבעיות של היצרנית, שבשנים האחרונות מוצאת עניין בעיקר בשווקים המתפתחים של מזרח אסיה.