דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלעדי: צ'רי FX החשמלי הגיע לקראת שיווק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מספר ימים מאוחר מהמתוכנן, צ'רי FX החשמלי הגיע
  • בתפריט המסקרן: 204 כ"ס וטווח של כ-450 ק"מ
  • עם נתונים דומים למתחרים, תג המחיר צפוי להיות דומה

כשמותג הרכב הסיני צ'רי נחת בישראל בנובמבר 2022, פקפקו רבים במידת ההצלחה של המותג הלא מוכר שבחר לחדור לשוק דווקא עם דגמי בנזין - בניגוד מוחלט לגל המותגים הסיניים-חשמליים ששטף את הארץ.

חלפה קצת יותר, הגל החשמלי מסין רק גדל, וצ'רי התברגה במקום פנטסטי בטבלת המכירות השנתית (שביעית) עם למעלה מ-11 אלף מסירות, תוך שהוא מכה את התחזית של האופטימיים ביותר בשורות החברה שהעריכו כי לא תחצה את ה-10 אלפים. כל זאת בשנה עם כחודשיים וחצי של מלחמה שהאטה מאוד את המסירות.

צ'רי תמשיך כמובן להציע בישראל את דגמי הבנזין, אבל במקביל וממש בקרוב - יש להניח שעוד לפני סוף ינואר - היא תכנס סוף סוף גם לתחום החשמל עם גרסה ללא פליטת מזהמים של ה-FX, שנחתה אצלנו ממש עתה וצפויה להתחרות במובילות הקטגוריה: BYD אטו3 וג'ילי גיאומטרי C. בהתאם, להערכתנו צפוי תג המחיר להיות דומה ולנוע בגרסת כניסה בסביבות ה-165-170 אלף שקלים.

הגרסה החשמלית הוצגה לעולם בתערוכת שנגחאי באפריל השנה ומציעה מפרט שהפך למקובל בתחום. עם מנוע חשמלי יחיד שמייצר 204 כ"ס, הנעה קדמית וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות, שיפור קל ביחס לגרסת הבנזין ודומה למתחרים.

גם הטווח יהיה דומה - סוללות 66 קוט"ש צפויה לאפשר טווח של כ-450 ק"מ. עם זאת, ל-FX החשמלי יתרון בקצב הטעינה המהירה שעומד על 110 קילווואט, עם טעינה של 0-80% בחצי שעה.

בסביבת הנהג יש צמד מסכי "10.25 כלוח מחוונים ומסך מגע, ומבנה הקונסולה בין המושבים מעט שונה ביחס לבנזין, בין היתר בגלל ויתור על בורר הילוכים.

מה אנחנו חושבים: זה כמעט קל מדי להניח שאם צ'רי הצליחה באופן כה מרשים עם דגמי בנזין בעידן שכולו מוכוון חשמל, על אחת כמה וכמה תעשה זאת עם גרסה חשמלית. כי על פניו, לצ'רי FX החשמלי אכן יש את כל מה שצריך כדי להתברג בצמרת המכירות מול מתחריו הישירים, בהנחה כמובן שיתומחר בערך באזור.

אבל חובה לסייג. העולם החשמלי בכל זאת שונה מאוד. פתאום, לאו דווקא הדגם הזול ביותר הוא הנמכר מכולם למרות שעל הנייר לפחות הוא לא מציע יתרונות. פתאום הציבור שהסתער על מותג נחשק (טסלה) מתקרר במהירות שיא. כאמור, עידן אחר, לקוחות שונים, ציפיות אחרות. ולכן, עד כמה שה-FX משדר עם הגעתו מועמדות ללהיט מכירות, כדאי להמתין קצת. יהיה מעניין.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה