בקצרה:
- ניו EL8 תציע ממדי ענק ומקום לשישה
- עם 655 כ"ס ו-510 ק"מ של טווח
- שיווק בישראל כבר בסוף השנה הנוכחית
ספינת תענוגות: ניו הסינית ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים ומנחיתה באירופה את ה-EL8 - רכב פנאי ענק, דור שני ל-ES8 הותיק שהוצג כבר ב-2017 ואף נמכר אצלנו במספרים זעומים. החדש יציע שישה מקומות ישיבה וצפוי להתחרות בקצה העליון של אזורי היוקרה, מרצדס EQS SUV ובב.מ.וו iX למשל. תג המחיר בגרמניה עומד על 83 אלף אירו, ואצלנו עשוי להגיע ל-620 אלף שקל, בהתאם למדיניות התמחור של היבואנית.
נזכיר כי בעוד דגמי הפנאי של ניו משווקים בסין עם הקידומת ES, באירופה (ואצלנו) הם מכונים EL בשל הזכויות של אודי לשימוש בשמות דגם עם הקידומת S.
ממדיו של הדגם נדיבים עם אורך של 510 ס"מ (2.5 פחות מהמתחרה לבית מרצדס), גובה של 175 ס"מ (3+), רוחב של 199 ס"מ (3+) ובסיס גלגלים של 307 ס"מ (14-). למרות הגודל, בניו מתגאים במקדם גרר של 0.25, נתון מצוין לרכב מסוגו.
מה עוד צריך לדעת: ה-EL8 יצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 655 כ"ס, שיאפשרו לו לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות בלבד. כמו ביתר דגמי המותג, יוצעו שני מארזי סוללות לבחירה - בקיבולת של 75 קוט"ש עם טווח של 390 ק"מ או בקיבולת של 100 קוט"ש עם טווח של 510 ק"מ.
בסין מוצעת גם סוללת ענק של 150 קוט"ש עם טווח מוצהר של כמעט 900 ק"מ בתקן המקומי, אך זו לא תוצע באירופה או בישראל.
בניו ינסו להתמודד מול המתחרות המוערכות בעזרת שורה ארוכה של פינוקים, בהם שישה מושבים נפרדים כאשר לאחוריים יש 12 או 14 אפשרויות כוונון ואופציה למקרר בחלק האחורי של הרכב, מערכת ריח שמבטיחה "ניחוח יער רענן" ותאורת לד שמדמה "מפלי מים", מערכת שמע עם 23 רמקולים בהספק של 2300 וואט, שמשות בזיגוג כפול, עיסוי "באבנים חמות", מתלי אוויר ובקרת שיכוך רציפה הדוגמת את תנאי הכביש בזמן אמת ומכיילת את המתלים בהתאם.
המסך המרכזי יהיה בגודל "12.8 ומעליו תופיע העוזרת הקולית המוכרת של המותג, ובנוסף תהיה גם תצוגה עילית גדולה ומסך נוסף בגודל "6.6 לטובת היושבים מאחור. מערך הבטיחות המוכר של היצרנית מתבסס גם כאן על 33 מצלמות וחיישנים שונים, שלפי ההבטחה יאפשרו בעתיד יכולות אוטונומיות מורחבות.
מה אנחנו חושבים: ניו הגיעה למערב עם יומרות בשמיים והיצע רחב שנועד להתחרות ביצרניות היוקרה מגרמניה. לא פחות. בינתיים זה עוד לא כל כך מצליח, שכן יצרניות סיניות אחרות (למשל אקספנג או BYD) מציעות דגמים חשמליים עתירי יכולות במחירים אטרקטיביים בהרבה, וברמות המחיר הגבוהות לא קל להתחרות במוניטין רב השנים של מותגי יוקרה אירופאיים.
ה-EL8 לא שונה בהיבט הזה, ולכן כל עוד ניו לא תשלוף קלף חדש מהשרוול - למשל, עם פריסה רחבה באירופה של תחנות החלפת הסוללה - אנחנו מעריכים כי יהיה לה קשה. או שתג המחיר ממש יפתיע לטובה, אך לא היינו בונים על כך.