דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

תחילת מגמה של חזרה לבנזין? סקר שנערך ופורסם על-ידי מגזין אוטומוביל ווכה, מצא כי רוכשי רכב בגרמניה הביעו פחות רצון לרכוש רכב חשמלי ויותר לרכוש מכוניות בנזין והיברידיות נטענות, מאשר בשנה שעברה.

הסקר, שכלל 1,000 משתתפים ונערך על-ידי חברת הייעוץ סיימון-קוכר, מצא כי הירידה בפתיחות כלפי הטכנולוגיה החדשה קיימת לא רק בקרב מבוגרים שהורגלו כל חייהם למנועי בעירה פנימית, אלא גם בקרב צעירים מדור Z (מי שנולד אחרי שנת 2000). רק 52% מאלו השיבו שהם שוקלים לקנות רכב חשמלי, ירידה של 9% ממשתתפי הסקר אשתקד.

מדובר בנתון נמוך מהממוצע של 54% בקרב כלל הנשאלים; המיליניאלים (ילידי שנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת) היו הנלהבים ביותר לגבי חשמליות (56%), בעוד רק 49% מדור ה-X (ילידי שנות ה-60 וה-70)  שוקלים לרכוש רכב חשמלי, ירידה בהשוואה לאשתקד של בין 10-8 אחוזים. דור הבייבי בומרז (אלו שנולדו אחרי מלחמת העולם השנייה), שלא במפתיע, הביעו הכי פחות עניין ברכישת חשמליות: רק 36%.

"יצרניות הרכב צריכות לפנות בצורה מדויקת יותר לשווקים ואזורים שונים ולדרישות שלהם. זה אומר מכוניות חדשות או קיימות עם מחיר נמוך יותר", כך מסבירים בחברת הייעוץ. לטענתם, מתוצאות הסקר עולה כי ההיצע הקיים של חשמליות יקר מדי וסובל מירידת ערך גבוהה מדי, שמקשה במיוחד על צעירים לרכוש אותו. בחברה סבורים שפתרון חלקי לפחות לבעיה יהיה אם יצרניות יציעו אחריות ארוכה יותר ויציעו תמחור שקוף והוגן לגבי עלויות האחזקה.

פורד מוסטנג מאך-E

מהסקר עולה כי מכוניות בנזין נותרו פופולאריות בקרב דור Z. כמעט שני שליש מהנשאלים (65%) הביעו רצון לרכוש מכונית בנזין, עלייה של שני אחוזים. מכוניות היברידיות נטענות זכו אף הן לעלייה דומה (ל-51%).

בעוד רוכשים צעירים לרוב נחשבים ללא מקובעים מבחינת סוג הרכב שהם מעוניינים לרכוש, בחברת המחקר מזהירים כי יצרניות הרכב לא מוכנות לפנייה לדור הצעיר – מבחינת היצע הדגמים או שיטת המכירות. בין היתר, בחברה מייעצים ליצרניות לפנות יותר לקהלים המחפשים את המכונית שלהם באינטרנט ובאמצעות מנועי חיפוש AI (בינה מלאכותית) ולהציע דגמים נגישים יותר, כלומר קטנים וזולים יותר.

"צעירים משתמשים ב-AI כדי להשוות בין מוצרים כמו מימון וביטוח. ליצרניות רבות יש דרך ארוכה עד שהן יציעו פתרונות טכנולוגיים שמתאימים לחוויית הקנייה המצופה", מסביר מרטין גרינג, שותף בכיר בסיימון-קוכר.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 33 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. חוזרים לבנזין? צעירים מאבדים עניין בחשמליות 
    DANY_FROM_ISRAEL, 14-08-2025

    הכתבה לא נכונה, גם יותר מבוגרים לא אוהבים חשמליות.
    בעיקר בצפון אמריקה, למשל דני מטורונטו.
    רק בנזין בלי חשמל

    סגור תגובה

  • 2. הצעירים הם מצטערים (לת)
    מאור, 14-08-2025

  • 3. מה פלא? זה ברור 
    האמת, 14-08-2025

    הטענה של סוללה נמשכת 8-10 שעות, מי רוצה להיכנס לזה בכלל? כל עוד שאין הטענה מלאה של הסוללה ב - 5 דקות, אל תפנו אלי.
    מי רוצה לחיות בפחד, יש לי סוללה, אין לי, אני אתקע, איפה אני אטעין ועוד.
    כמו כן, המדינה רוצה שינוי ולשמור על הסביבה? שתממן התקנת מטענים חשמליים בכל מקום ותקבע מחיר שחשמלאים יכולים לגבות על התקנת מטען בבית / בחניה.
    חשמלאי ביקש ממני 6,000 ש"ח להוריד כבל מסכן מקומה 3 לחניה, כבל שעולה לו 300 ש"ח. תדאגו שלא יהיו מחירים הזויים ושיהיה פיקוח על מחירי ההתקנות, אחר כך תצפו לרכישה מוגברת של רכבי חשמל.

    סגור תגובה

  • 4. אין פלא 
    פול, 14-08-2025

    בארהב יש מגרשי מכוניות של אלפי מכוניות חשמליות שתקועות אצל הסוכנויות ואין קונה. החשמליות במחיר מטורף של 50 אלף דולר ויותר, סובלות מירידת ערך גדולה ומהירה, ומתקלקלות מהר בגלל עומס מערכות אלקטרוניות שלא ברור מי צריך אותם בשביל ליסוע לעבודה או לסופר. תיקונים לא תמיד מכוסים ע"י האותיות הקטנות, ולקונים נמאס שכל תיקון הוא באלפי דולר. תוסיפו את העובדה שחסרות עמדות טעינה, ויחד זה ממש לא לחשמליות.

    סגור תגובה

  • 5. זה רק עניין של מספר עמדות וקצבי טעינה 
    סמפור, 14-08-2025

    גם צורת התשלום מעיקה. אם הייתי מגיע לתחנת דלק, תמיד היתה עמדה פנויה תקינה, שאני יכול להעביר כרטיס אשראי לתקוע את הפלאג ולעוף משם תוך 10 דקות, הכל היה טוב. במדינות גדולות כמו גרמניה המרחקים בין הערים מחייבות תשתיות כאלה, שכיום יש רק לטסלה וגם לא מספיק טובות.

    סגור תגובה

  • 6. הבעיה עם חשמלית, שאם רוצים לסגור עניין עם צינור מהאגזוז, אי אפשר (לת)
    בדקתי בשביל חמותי, 14-08-2025

  • 7. ברור, הציבור הרחב לא רוצה מכונית חשמלית 
    יהוכפץ, 14-08-2025

    אם הציבור הרחב היה רוצה מכוניות חשמליות לא היה צריך לתת עליהן הנחה כל כך עמוקה במיסים.
    אם לדעת הציבור מכוניות חשמליות עדיפות האנשים היו קונים אותן גם בלי הנחה.

    יש מיעוט שמעדיף חשמליות מכל מיני סיבות,
    למשל מוצר נישה, לפיצרייה הקרובה לבית שלי יש 4 חשמליות קטנות כרכב חלוקה.
    יש משוגעים לדבר,

    אבל רוב הציבור לא רוצה מכוניות חשמליות, ואלו שרצו כבר קנו אז ברור שתהיה ירידה.

    וזה לא משנה מה הגיל של הרוכשים

    סגור תגובה

  • 8. ל3 
    חיים , 14-08-2025

    טעינה לא נמשכת 8 שעות גם במטען ביתי
    אין לך מושג איך צריך להשתמש ברכב חשמלי
    בנאדם שיש לו עמדת טעינה בבית יכול לחבר למטען כל יום ככה שיש לו תמיד טעינה ברכב
    ובעמדות ציבוריות בחצי שעה טעינה אתה יכול להגיע לכל מקום בארץ
    תקפיד לא להגיע ל20% טעינה והכל טוב
    אין שום חרדת טעינה שלא יבלבלו ת׳שכל
    וה6000₪ התקנה של עמדת טעינה בבית אתה מוציא אותם תוך 4 או 5 חודשים בדלק

    סגור תגובה

  • 9. הצעירים דווקא התלהבו 
    חשמלית ושמה תשוקה, 14-08-2025

    עד שהם פגשו את המחיר.... של הרכב, של עמדת הטעינה ושל הביטוח.... הוריד להם את החשק לגמרי.
    שוק החשמליות מאיים על שוק רכבי הבנזין, אז חברות שמשווקות בעיקר בנזין מממנות מחקרים וכתבות מסוג זה.
    מי שנוהג ברכב חשמלי, לעולם לא יחזור לבנזין.....באחריות.

    סגור תגובה

  • 10. תשתית טעינה + בעיה כספית 
    יותם (מהנדס חשמל), 14-08-2025

    נו זה ברור:
    א. 'קורעים' את בעלי הרכב החשמלי גם במחיר הרכב, גם במחירי הביטוח וגם במחיר הטסט.
    ב. כל שני וחמישי יוצא דגם חדש, מה שאומר שאין שמירה על המחיר. רכב חשמלי יד שנייה, פשוט אינו מכיר.
    ג. אין איפה לטעון. חסרים מטענים מהירים ובבית לוקח לילה שלם לטעון.

    אלו בעיות שקשה להאשים צעירים שלא רוצים לרכוש רכב חשמלי בגללן. אבל אני בכל זאת מרוצה מהאטו-3 שלי, למרות שמאז שקניתי אותה היא כבר איבדה את מעמד הבכורה ועכשיו נחשבת לסתם זבל סיני יד שנייה.. עדיין, נסיעה חלקה לגמרי, אין רעש מהמנוע. תאוצה מדהימה יחסית לרכב בנזין (כמובן שלא יחסית לרכבים חשמליים חדשים יותר). כמובן שגם לזה צריך להוסיף את הבלימה הרגנרטיבית מה שאומר שנסיעה בעיר מאוד חסכונית.

    בקיצור, אין על רכב חשמלי. נכון, זה ממש לא כלכלי, החיסכון בזה שלא צריך דלק, לא מצדיק את הטסט והביטוח ובטח שלא מצדיק את ירידת הערך הקטסטרופלית של רכב חשמלי. חוץ מזה לוקח לילה שלם לטעון ואין תשתית לטעינה מהירה. הכל נכון. אבל זאת חווית נהיגה אחרת. אני לא מכיר אדם אחד שיש לו רכב חשמלי ושמוכן לחזור לנהוג בטרקטור בנזין. למרות כל הבעיות.

    סגור תגובה

  • 11. מכונית חשמלית  
    משה, 14-08-2025

    ביקשתי מנהג חשמלית להפעיל מזגןבשיא החום אז הוא פתח לי את החלון

    סגור תגובה

  • 12. פראיירים 
    יובל, 14-08-2025

    חיסכון עצום בדלק (עשירית מבנזין) ובטיפולים. גם הטעינה בבית חוסכת להכנס פעמים בשבוע לתחנת הדלק. פשוט לא רציונלי להשאר בדלק

    סגור תגובה

  • 13. עוברים לפלאגאין 
    צביקה, 14-08-2025

    בפלאגאין אין בעיה של טווח והרכב חסכוני מאוד כך שאם יש יותר מנהג אחד בבית ונהגים צעירים
    לא צריך לדאוג שחלילה שכחו להטעין
    יש תחנת דלק בכל מקום
    הטווח של. הפלאגאין כיום בין 100-150 קמ ריאלי

    סגור תגובה

  • 14. לא יודע מה בגרמניה, פה בארצנו הקטנטונת רכב חשמלי של יתרון ענק 
    אלי, 14-08-2025

    כיף גדול וחיסכון כל חודש

    סגור תגובה

  • 15. או היברידי או דיזל עצבני  
    רק זבל סיני דוחפים , 14-08-2025

    היברידיות או דיזל די עם החשמל הזהבל הזה שצריך לחכות לטעינה

    סגור תגובה

  • 16. טוב שנפלתם בפח של חברות הדלק 
    תשובה את עזריאלי את בינו-לובמן, 14-08-2025

    שיסו אתכם כמו כלבי תקיפה מאולפים.
    מי ימשיך לצחוק כל הדרך לבנק? טייקונים ואוליגרכים ששולטים על שדות הנפט והמשאבות בתחנות, שלא סופרים אתכם... רק את הכסף שלכם.

    סגור תגובה

  • 17. למה לשקר?  
    יקיר, 14-08-2025

    רוב הצעירים דורשים רק חשמליות. מאיפה הנתונים השיקריים האלו!!!! בנזין ודיזל תזרקו לים. נגמר הסיפור!!! הכי טוב, תשוו, תבצעו המון נסיעות מבחן בין בנזין וחשמל ואיזה פינוקים יש לכם ובטיחות ואז תחליטו. בהצלחה

    סגור תגובה

  • 18. רק בנזין (לת)
    0, 14-08-2025

  • 19. בנזין סינטטי זה הפתרון 
    באבא גנוש, 14-08-2025

    לא הגיוני שכל משק התחבורה יעבור לחשמלי
    האופציה החשמלית כבר הגיעה לרוויה ברוב השווקים המפותחים בעולם. מי שתמיד רצה רכב חשמלי ושיש לו את הפריווילגיה הכלכלית ויש לו חניה פרטית כבר עבר לחשמלי עכשיו נשארו כל השאר שהנוחות והמחיר קובעים את הטון בשבילם.
    נניח אוטובוסים עירוניים הם דוגמה מושלמת לרכב חשמלי יעיל שמסלולו מוגדר ואפשר לתכנן לו לו"ז נסיעות והטענות מסודר בניגוד לרכב פרטי שגם שימוש פנאי הוא חלק ניכר ואין סיבה להסתכן בלהתקע ללא סוללה באמצע טיול.
    לכן לדעתי הפתרון הוא ליצר בנזין סינטטי/דיזל סינטטי כדי שנוכל להנות מהתשתית הקיימת ולהשאר קרבון ניוטרל
    כמובן שליצר בנזין סינטטי דורש הרבה אנרגיה אך הדחיסות האנרגטית שלו יכולה להפוך את זה למשתלם
    וכמובן שנדרש מקור כוח נקי ממזהמים אחרת עדיף כבר בנזין רגיל
    כדי שהעולם יוכל להתקדם כמו שהוא רוצה ולהפחית את המזהמים הנפלטים לאוויר הפתרון המהיר והיעיל ביותר הוא כוח גרעיני שבלעדיו יהיה לאנושות קשה ליצר את כמויות האנרגיה הענקיות שהעתיד ידרוש. ותקופת המעבר הגרעינית עד שימצא כוח נקי חלופי לגרעין היא בלתי נמנעת

    סגור תגובה

  • 20. למי שיש חשמלי לעולם לא יחזור אחורה 
    המבין, 14-08-2025

    כשיש את התנאים הנכונים חשמלית היא הפתרון בכול המובנים מנהיגה שקטה חסכונית וטיל בליסטי אם צריך לעקוף בנזין טרנטה מעשן.

    סגור תגובה

  • 21. אין שום עניין במכוניות חשמליות  
    איל נ, 14-08-2025

    מכונית חשמלית זה גימיק, היה נחמד, ביי . מכונית חשמלית היא מוצר מיושן, פחות טוב ממכונית בנזין אז יש כמה שעושים כל מה שגרטה אמרה, יש כאלה שעושים כל מה שהשלטון הסיני אומר וזהו, אין סיבה שמישהו יקנה מכונית חשמלית (לי יש מכונית ידנית ו ktm duke

    סגור תגובה

  • 22. תשובה ל - 8 
    אתה טועה ובגדול, 14-08-2025

    אתה רוצה כל לילה להטעין אתה רכב שלך 8 שעות? אתה רוצה כל הזמן להיות בחרדה כמה אחוז נשאר לי? כן לפתוח מזגן, או לא?
    ההטענה של החצי שעה גם נראית ככה, זה נגמר מהר מאוד ולא שווה כמו הטענה מלאה.
    חשמלי אולי טוב למי שנוסע כל יום 100 ק"מ, רק אז הוא יחסוך דלק ואולי ישתלם לו, אבל תכלס לאדם ממוצע, אין סובה לקנות חשמלי שכל לילה צריך מטען.
    אם פתאום יש מקרה חירום ואתה חייב לנסוע לבי"ח או נסיעה של שעה וחצי שעתיים ואתה על 30% סוללה?
    הטענה מ - 0 ל - 100 צריכה להימשך 5-10 דקות גג.
    אחרת אין שום סיבה לרכוש רכב חשמלי.

    סגור תגובה

  • 23. חחח בטיחות 
    ערן, 14-08-2025

    מי שמאמין שרכב סיני הוא בטוח שיהיה לו הצלחה ובריאות

    סגור תגובה

  • 24. לחנוק את הסינים! (לת)
    סוף כל סוף..לרגע הזה חיכינו! גיר ידני!, 14-08-2025

  • 25. לא מבינים כלום 
    אחד שיודע, 14-08-2025

    הסיבה האמיתית היא שאין תשתית חשמל עבור המכוניות החשמליות. הצריכה של מכונית חשמלית בזמן הטעינה היא כמו של דירה ממוצעת בשיא העומס. תשתית החשמל הארצית בכל העולם לא בנויה להכפלה של הצריכה. גם אם יכפילו את תחנות הכוח בארץ תשתית ההולכה לא תספיק. ראו מה קורה בקליפורניה לדוגמא שם יש אחוז שימוש ברכב חשמלי גבוהה במיוחד. הפסקות חשמל תכופות וקריסת הרשת. לכן בשנים הקרובות רכב חשמלי ישאר מוצר נישה.

    סגור תגובה

  • 26. טנדר 
    יואל, 14-08-2025

    בקיצור ממליץ בחום לחזור לדיזל אמין וחסחוני ורק טנדר רכב רב תחליתי עבודה טיולים ובקיצור כף

    סגור תגובה

  • 27. למה חשמלי? 
    יוסי, 14-08-2025

    שאני יחכה שעה בעמדת טעינה ״מהירה״ בשביל 400 ק״מ במקרה הטוב. כל עוד הטווח קצר והטעינה איטית זה לא מעניין

    סגור תגובה

  • 28. 11 - כנראה שהוא לא מכיר את המכונה שלו 
    יותם (מהנדס חשמל) , 14-08-2025

    ברכב חשמלי גם משאבת החום (=המזגן) חשמלית. זה אומר שהיא לא משאבה מכנית המחוברת לציר המנוע ע"י רצועה, כמו ברכב בנזין, אלא מכונת חשמל המוזנת במקביל למנוע, בחשמל מהסוללה הראשית וכל וואט קירור שיוצא ממנה, מגיע מהסוללה של הרכב. מכאן שגם התצרוכת שלה, יחסית לפעולה שלה: אם אתה מפעיל את המזגן בפול פאוור ברכב חשמלי, אז אתה יכול לקבל עד 4 כ"ס מיזוג (בתנאי שאתה במצב קומפורט ולא אקו), אבל יראו את זה בתצרוכת מוגברת מהסוללה. לדוגמא, אם אתה משאיר ידנית את המשאבה על פול פאואר, אז אחרי כמה דקות המשאבה ממש תקפיא את האוטו תוך כדי שהיא גומרת לך את הסוללה. אין בעצם למשאבת החום מגבלות כמו למזגן פיזי. היא אמנם מתחילה לאט, אבל היא מאיצה והיא יכולה ממש להקפיא כאשר היא ממש גומרת על הסוללה. במיוחד נהגים מתחילים נלחצים מזה ומעדיפים לא להשתמש במזגן.

    מה שנהגים קצת יותר ותיקים ברכב חשמלי עושים זה מתחילים בפול פאואר עד שהאוטו קר ואז מקטינים את הקירור, למשל מעלים את טמפ' היעד ל-22 מעלות כאשר האוטו קר (או מראש לוחצים על כפתור "Auto" שמתוכנת לעשות בדיוק את זה). ברגע שמשאבת החום מקבלת הוראה להשאיר את טמפ' המטרה ב-22 מעלות ולא לקרר מעבר, פתאום רואים איך ההספק הנצרך ע"י המשאבה יורד ל-1kW ודרומה. משאבת חום הרבה יותר יעילה ממזגן מכני.

    זאת אומרת שבאטו-3 שלי למשל, אני מראש לוחץ Auto וזהו ולא מתייחס יותר לקירור בכלל. ברגעים הראשונים יש לזה צריכת סוללה גבוהה, אבל אחרי שהרכב קר זה בקושי משפיע.

    סגור תגובה

  • 29. 25. עמדות שיטענו בלילה. על טעינה ביום ישלמו פי 2-3.  
    חכמון, 14-08-2025

    זה כבר יפתור את הבעיה שתיארת

    סגור תגובה

  • 30. מי רונה חשמלית  
    ג’ימי , 14-08-2025

    מלא מלא בעיות וגם קרינה שלא מדברים עליה בתא הנוסעים

    סגור תגובה

  • 31. גם רכבי פלאג אין יפגעו 
    דרור, 15-08-2025

    בישראל גם כן המגמה נראית דומה בגלל הכוונה להעביר את חוק מס הנשואה לרכבים חשמליים ופלאג אין

    סגור תגובה

  • 32. צעירים זזים מפה לשם 
    יעקב, 15-08-2025

    ספונטני ואף פעם לא יודעים מה יקרה עוד דקה.דייטים,חברים, סטוצים וכל מיני,חשמלית לא מתאימה לזה.

    סגור תגובה

  • 33. אפשר להבין את מי שלא רוצה 
    צוף, 15-08-2025

    כמה גורמים מצטברים לכך שיש ירידה בדרישה לחשמליות- גם בארץ.
    הטעינה עדיין איטית מאד לעומת תדלוק
    הטווח מוגבל ומושפע מאד מתנאי הדרך, עומס, מזג אוויר, מהירות הנסיעה ואפילו הפעלת מזגן
    בנוסף לטווח המוגבל, רצוי שלא להטעין את הסוללה ל 100 אחוז, מה שמצמצם את הטווח יותר
    כל כמה חודשים יוצאים רכבים חדשים והטווח גדל כך שמי שקונה רכב עם טווח ריאלי של 400 ק"מ היום, יתקשה למכור אותו בעוד שנתיים שלוש כשהטווח יגדל ל 500-600 ק"מ
    הצורך בתכנון נסיעה ארוכה לפי עמדות טעינה מגביל. במיוחד בארץ..כשכולם יורדים לאילת, למשל.
    ירידת הערך של החשמליות גדולה והחסכון בדלק לא תמיד שווה את ירידת הערך...
    אני מעריך שכשהטווח יגדל משמעותית לכ 700 ק"מ ריאליים, הביקוש לחשמליות יגדל.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה