דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במלוא הדרו האמריקנו-צרפתי: ג'יפ קומפאס החדש נחשף רשמית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי כמעט עשור ג'יפ מציגה קומפאס חדש
  • על בסיס פלטפורמה ומכלולי הנעה של פיג'ו 3008
  • שיווק מקומי צפוי לקראת סוף השנה

בפעם שלישית: ארבעה ימים לאחר פרסום תמונות ראשונות של ג'יפ קומפאס חדש, דור שלישי לרכב הפנאי הקומפקטי, משיקהב אותו היצרנית באופן רשמי. הדגם העדכני שצפוי לנחות אצלנו בסוף השנה. יתבסס על פלטפורמת STLA Medium של קונצרן סטלנטיס, זו המשרתת גם את פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס.

בהשוואה לקומפאס היוצא הוא ארוך ב-15 ס"מ (455 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-16 ס"מ (279.5 ס"מ), ובכך הוא מרווח משמעותית ליושבים מאחור לפי היצרנית. גם תא המטען גדול ב-45 ליטר (550 ליטר).

בנזין וחשמל: הקומפאס הוא דגם ראשון של ג'יפ שמציע אפשרות בחירה בין מנוע בנזין, חשמל או היברידי-נטען, יחידות מוכרות של קונצרן סטלנטיס. הראשון הוא בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה (48V) המשלבת מנוע חשמלי צנוע, 145 כ"ס, תיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית.

גרסה היברידית-נטענת משלבת בין מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (150 כ"ס) ומנוע חשמלי (125 כ"ס) בתפוקה משולבת של 195 כ"ס. ההנעה קדמית דרך תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד. סוללת 17.9 קוט"ש אמורה לאפשר תיאורטית כ-85 ק"מ נקיים מזיהום.

הגרסאות החשמלית מוצעת עם שני מארזי סוללה (73 או 93 קוט"ש), מנוע קדמי (213 או 231 כ"ס) וטווח נסיעה של עד 650 ק"מ עם טעינה מהירה (160 קילוואט) שתאפשר מילוי מ-20% ל-80% בכחצי שעה.

ג'יפ תציע גם גרסה כפולת הנעה עם 375 כ"ס מצמד מנועים חשמליים, וכיול שונה למתלים המשפר את מרווח הגחון, לצד עיצוב שונה לפגושים המגדיל את זווית הגישה (27 מעלות, 7+) והנטישה (31 מעלות, 5+). המנוע החשמלי שנוסף מאחור מחובר לגלגלים הסמוכים באמצעות יחס העברה קצר פי 1.5 מהמנוע הקדמי (1:14), ולדברי ג'יפ מסייע כך להתמודד עם שיפועים תלולים.

מה עוד צריך לדעת: המרכב זוויתי וקשוח מבעבר, אך בכל זאת מאפשר לשפר לדברי ג'יפ את מקדם הגרר בכ-10%, הגם שמדובר בנתון שאינו שובר שיאים כלל ועיקר (0.3).

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10) ומסך מגע גדול ("16), תוך שמירה על מתגים פיזיים בחלקו התחתון. בקונסולה שבין המושבים יש בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב חוגה, ובורר מצבי נהיגה צבוע אדום. לדברי היצרנית נוספו תאי אחסון רבים בנפח כולל של 34 ליטר.

מה אנחנו חושבים: למרות סמל מותג נחשק ופניה לקטגוריה פופולרית, הקומפאס לא זכה מעולם להצלחה המיוחלת לא בדור הראשון לפני כמעט 20 שנה, ולא בדור השני שהחליף אותו לפני כעשור. שכן הוא לא באמת שילב את ה-DNA הייחודי לשטח של המותג, ומצד שני איכות הנסיעה היו נמוכות יחסית למתחריו.

הקומפאס החדש נמצא בנקודת פתיחה טובה משמעותית, הודות לפלטפורמה המודרנית של הצרפתים ולמגוון מערכות הנעה שהוא מציע, העשויות להתאים לקהל גדול בהרבה מבעבר. אבל הצלחתו תיקבע לפי תג המחיר שיצמידו לו. ניסיון למצב אותו כמו קודמו בשושלת מול מתחרים גרמניים, תפגע בסיכויים שלו להפוך למתחרה בולט בקטגוריה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה