בקצרה:
- גם זיקר מציגה מתחרה לטסלה מודל Y
- על בסיס ה-007 סדאן, עם טעינה מתקדמת
- ינחת כאן ברבעון השני של 2025
למרכז הזירה: זיקר, חטיבת היוקרה של ג'ילי, חשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-7X, רכב פנאי חשמלי על בסיס ה-007 המשווקת בסין שיתמודד בקטגוריה מול טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID4 כשינחת כאן ברבעון השני של 2025.
על בסיס פלטפורמת SEA הייעודית של ג'ילי, עם מערכות הנעה דומות ל-007 סדאן, 75 או 100 קוט"ש והנעה אחורית (416 כ"ס) או כפולה (637 כ"ס). טווח הנסיעה המשוער צפוי לנוע בין 600 ל-750 ק"מ בהתאם לגרסה על פי התקן הסיני (CLTC) האופטימי משמעותית מזה האירופי (WLTP). שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה מהירה והוספת כ-500 ק"מ לטווח הנסיעה ב-15 דקות.
על הגובה: היצרנית הסינית מפרסמת בינתיים תמונות של אב טיפוס עם מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, אך קל לזהות כי היא דומה ל-007, לרבות יחידות תאורה צרות מלפנים, ופס תאורה לרוחב דלת תא המטען. בקדמת הגג מוצבים חיישנים למערכת הנהיגה האוטונומית.
סביבת הנהג צפויה להיות דומה ל-007, עם מסך מגע ענק ("15) בטכנולוגיית OLED, לוח מחוונים דיגיטלי קעור ומעליו תצוגת נתונים עלית במציאות רבודה. בהשוואה לטסלה מודל Y הוא צפוי להיות גדול משמעותית, ארוך ב-7.5 ס"מ (482.5 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (292.5 ס"מ).
מה אנחנו חושבים: ה-7X יהיה תוספת חשובה לאולם התצוגה המקומי של זיקר, שכן הוא יאפשר להתמודד בקטגוריה פופולרית עם פלטפורמה מודרנית, ביצועים, טווח ומערכת טעינה מרשימים. האם גם יהפוך לאיום אמיתי על הדגמים הדומיננטיים בקטגוריה מבית טסלה, יונדאי ופולקסווגן? נמתין בסבלנות להשוואה מסקרנת.