דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מה קורה על שניים - חדשות רכב דו-גלגלי

Getting your Trinity Audio player ready...

Super Adventure R KTM 1390 – בא לשכונה מפלץ: יצרנית האופנועים שעושה קולות של משבר פיננסי, השיקה לאחרונה דור חדש לאופנוע האדוונצ'ר הקיצוני ביותר שלה, עם מנוע V-טווין ענק בנפח 1,350 סמ"ק והספק מרבי של 170 כ"ס. בכך הוא מצטרף למשפחה הכוללת כבר את ה-S וה-S EVO, האחרון עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה.

העיצוב החדש מתכתב  עם שאר דגמי המשפחה ושפת העיצוב הכללית של המותג. החלק הקדמי עוצב מחדש לחלוטין, עם פנס נקודתי יחיד, ובנוסף יש אורות צד המאירים בעת הטיית האופנוע, בכדי לשפר את הראות לתוך הפניות. אבל המיקוד כמובן לשטח.

למשל עם מגיני מנוע, צמיגי Battalax Adventure Trail A41 של ברידג'סטון בחתך 80-20 שעל פי היצרנית מאפשרים רכיבה ללא פשרות גם בכביש. יש בולמי WP מדגם XPLOR (מהלך של 48 מ"מ מלפנים) ו-XPLOR PDS מאחור, מתכווננים באופן מלא ומספקים מרווח גחון של 242 מ"מ.

ה-R מציע גם מסך מגע TFT חדש בגודל "8.8, שבאמצעותו ניתן לשלוט במגוון מצבי רכיבה ומערכות נוספות. לטענת ק.ט.מ, זו פעם ראשונה בעולם האופנועים שמשולבת מערכת ההפעלה Android Automotive, הכוללת שיקוף מכשיר סלולרי, עדכונים דרך הענן, GPS, WiFi מובנה, e-sim ויכולת לשלוט בעוצמת השמע של מספר מקורות אודיו במקביל.

ה-1390 R החדש ייוצר באוסטריה ויתחיל להימכר במהלך 2025. מחירים וצפי הגעה לישראל טרם נמסרו מהיבואנית המקומית.

דוקאטי מולטיסטרדה V2 - דיאטת כסאח: דוקאטי חשפה בתערוכת אינרמוט שנערכה בקלן, גרמניה, את המולטיסטרדה V2 החדש, עם מנוע טווין 890 חדש אף הוא שהוטמע לראשונה בפניגאלה V2 ובסטריט פייטר V2 2025. בדוקאטי מדווחים שהדגם החדש קל מקודמו בלא פחות מ-18 ק"ג (בדגם ה-S) ועומד על 202 ק"ג, לא כולל 19 ליטר של דלק במכל.

המולטיסטרדה V2 החדש חזק במעט מקודמו עם 113 כ"ס, אך נתון המומנט צנוע מבעבר עם 9.2 קג"מ. המנוע אינו משתמש עוד במערכת דזמו לפתיחה וסגירת שסתומים (מעתה תזמון שסתומים משתנה עם הבטחה לרצועת כוח רחבה יותר) ושוקל כעת רק 54.9 קילוגרמים. מרווח הטיפולים - כולל בדיקת שסתומים - גדל לפעם בשנתיים או 30 אלף ק"מ.

המנוע מוצב בתוך שלדת מונוקוק חדשה מאלומיניום, עם שלדת משנה חדשה מפלדה. מאחור נמצאת זרוע אלומיניום כפולה וקלה יחסית. גרסת S מקבלת את מערכת השיכוך האלקטרוני (DSS) של דוקאטי, בעוד הדגם הבסיסי יגיע עם בולמים הפוכים מתוצרת מרזוקי שמאפשרים כיוונון מלא מלפנים ומאחור.

המולטיסטרדה V2 החדש יהיה זמין לרכישה באירופה החל מינואר 2025.

ב.מ.וו R1300GS אדוונצ'ר - בגדי המלך

תגידו ברוך הבא לספינת הדגל החדשה של מותג ב.מ.וו וקטגוריית האדוונצ'ר כולה, דור חדש ל-1250 הוותיק (שהחליף את ה-1200 וכן הלאה). והתחושה הראשונית במפגש עמו היא של "ענק מוגזם", אופנוע גדול מאוד מכל כיוון שמביטים בו, כזה שמגרד את ה-270 ק"ג (עם דלק). האמינו לנו, תמונות לא מעבירות את תחושת הגודל וממדי הכלי במציאות.

כצפוי, ובהתחשב בתג המחיר המפלצתי לא פחות שהוא נושא (על כך מיד), הוא עמוס מכל טוב בכל פריט אלקטרוניקה, מערכת או אביזר רלוונטי לייעודו שתוכלו לחשוב עליו, עם ירידה לפרטים שמציבה לטעמנו רף חדש בעולם הדו גלגלי.

לא נתיימר לסקור כאן כל מערכת קיימת, אבל נתמקד בעיקרי הנתונים. למשל מנוע הבוקסר שגדל ומפיק כעת 145 כ"ס, מכל דלק של 30 ליטרים, שלדת זנב חדשה, מערכת מתלים דינמית אלקטרונית (DSA), בקרת גובה דינמית (הנמכה במצב עצירה והגבהה עם תחילת נסיעה, נהדר למאותגרי הגובה שבין הקוראים), תיבת הילוכים אוטומטית (תוספת מחיר של 10,000 שקלים) עם בחירה בין העברה אוטומטית לחלוטין, רגלית או באמצעות מתגים על הכידון.

יש תאורת לד מלאה כמובן, שלל מערכות בטיחות מתקדמות ועזרי רכיבה כמו התראת שטחים מתים, בקרת יציבות, משיכה, הטיה, ואנחנו נוגעים באמת רק בחלק מהן. הכל מהטוב ביותר שיש לתעשיית הרכב הדו-גלגלי להציע כיום.

ויש לזה מחיר. 195 אלף שקלים תעלה לכם גרסה "בסיסית" ועד 217 אלף שקלים שעולה בישראל גרסת "719" אוטומטית בצבע ירוק אריסטוקרטי. ורק לעדכן, זה המחיר לפני התוספות שכל רוכב יחליט לצרף לחוויה.

אינדיאן סקאוט דור חדש - לחיי האייקון

דור חדש למשפחת ה-Scout במותג אינדיאן האמריקאי, והדגם הנמכר ביותר של היצרנית הוותיקה, הושק בישראל. עם ה-DNA המוכר של היצרנית הייחודית אבל בצמוד לטכנולוגיה מודרנית מתבקשת.

הסקאוט החדש מתאפיין במושב נמוך (68 ס"מ בלבד) המאפשר גם לנמוכי קומה להציב מגפי עור על הקרקע, וגם מערכות בקרת יציבות להעלאת רף הבטיחות תוך כדי נסיעה. כל דגמי המשפחה מצוידים במנוע V-טווין חדש - ותיבת שישה הילוכים חדשה - העונה לשם SpeedPlus 1250. וכן, נפחו למרבה ההפתעה 1,250  סמ"ק, הוא מקורר נוזל ומייצר בארבע מתוך חמש הגרסאות 105 כ"ס ו-11.1 קג"מ. גרסת 101 מוסיפה שישה כ"ס שלמים.

המראה קלאסי כיאה לרוח המותג, עם שילוב רכיבים מודרניים כמו לוח מחוונים אנלוגי ודיגיטלי בגודל "4, שקעי USB לטעינה, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, תאורת LED ועוד.

בין הגרסאות: Bobber שמציעה מראה קשוח ורומנטי משנות ה-40' במחיר שמתחיל ב-128 אלף שקלים. יש גם Sport ב-130 אלף וצפונה, Classic שמתמקדת בעיצוב מיוחד במחיר של 130 אלף שקלים וה"סופר" שנועד לגמוע מרחקים ארוכים לזוג או רוכב סולו במחיר של 145 אלף שקלים.

דגם ה-101 של ה-Scout מציע את הרף הגבוה ביותר של עיצוב ואבזור. בין היתר עם מזלג מתכוונן מלפנים וצמד בולמים אחוריים מתכווננים לצד שלושה מצבי ניהול מנוע (Rain, Standard, Sport), כידון ייחודי ופנס חזית מקורי ועליו פרינג אווירודינמי, צביעה קלאסית ומחיר שמתחיל ב-145 אלף שקלים.

הונדה הורנט 1000 - ברוח הקרב 

הונדה חשפה את ההורנט 1000, מחליף מודרני ל-CB1000R, עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 999 סמ"ק, 152 כ"ס ו-10.6 קג"מ. השלדה חדשה, עם בולמים קדמיים הפוכים ומשקל כולל של 211 ק"ג, מצוידת במערכות אלקטרוניקה מתקדמות כולל מצערות חשמליות, שלושה מצבי רכיבה, מסך TFT ופנסי LED.

המראה קרבי כצפוי ושומר על השפה העיצובית עדכנית של משפחת ההורנט. יש גם גרסת SP ייחודית עם הספק גבוה במעט (157 כ"ס), קוויקשיפטר דו-כיווני, בולמים משודרגים מבית Ohlins עם כיוונונים מלאים ובלמי ברמבו.

ההורנט החדש עתיד להגיע לישראל בתחילת 2025 ויוצע לקהל במחיר של 81 אלף שקלים להורנט 1000, 92 אלף שקלים לגרסת SP.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה