דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כתבות הרכב שהכי סיקרנו אתכם ב-2023

Getting your Trinity Audio player ready...

ינואר - הכסף מדבר

שלא במפתיע, הכתבה הנקראת ביותר בחודש ינואר התפרסמה ביום הראשון של 2023, ועשתה סדר במחירוני הרכב של היבואנים השונים. או במילים פשוטות יותר, עדכנה אתכם באלה שייקרו את הדגמים השונים שהם משווקים, אלה שהוזילו ואלה שבחרו לא לשנות כלום.

נזכיר רק כי תחילת 2023, כמו השנה הנוכחית, התאפיינה עם העלאה כמעט גורפת של מחירים. גם מכיוון שמס הקניה על רכב חשמלי והיברידי-נטען עלה - שוב, בדיוק כמו השנה - וגם בגלל עדכון נוסחת המס הירוק וצמצום הטבות המס על אבזרי בטיחות נפוצים. שכן כרגיל, נדמה ששוק הרכב עובד בישראל עבור משרד האוצר, מקור הכנסה קבוע ומשתפר מדי שנה. התרגלנו.

פברואר - מחכים ל-6

ההצלחה של איוניק 5 בישראל (ובשאר העולם) לא נעלמה מעיני הקוראים בישראל. ולכן כשפרסמנו תמונות ראשונות ובלעדיות של האיוניק 6 מגיעה ארצה ונפרקת בנמל אילת, משכנו תשומת לב. בעיקר מכיוון שחודש לאחר מכן החל שיווקה בישראל, אבל גם מפני שנתפסה כמתחרה ישירה וראשונה לטסלה מודל 3 שנמכרה אז כלחמניות טריות.

יונדאי איוניק 6

אבל גם מכיוון שהיו לנו מחירים משוערים. ה-6 אמנם לא הפכה ללהיט המכירות לו ציפו, וה-5 השימושית ממנה המשיכה להיות הבחירה המועדפת (כל עוד הייתה במלאי, לפחות). אבל בחודש פברואר, תמונות ראשונות ופרטים עדכניים של יונדאי 6 בישראל היו אחראים לכתבה הנקראת ביותר.

מרס - חשמלית סינית של רנו

שוב תמונות בלעדיות של מכונית חשמלית חדשה, אבל הפעם זו סינית, וכזו ששייכת למותג שאין איש בישראל (ורק מעטים מחוץ לסין) שהכיר. המותג הסיני EvEasy השייך לרנו הגיע ארצה למגרש העמוס של חברת פריסבי (שרגע לפני כן עוד היתה קרסו) במטרה להשתלב בין היתר בחברות השכרת רכב ונסיעה שיתופית.

EVeasy Limo

באירופה נמכרות מכוניות המותג תחת השם מובילייז, וגם שם הוא מיועד ומשמש בעיקר לציי רכב, נהגי מוניות וחברות הסעה שיתופית. בישראל, כך הבטיחו לנו בקרסו, יימכר הרכב גם לקהל הפרטי. ב-11 החודשים הראשונים של השנה (נתוני חודש דצמבר 2023 צפויים להתפרסם בימים הקרובים) נמכרו ממנו כמעט 400 מכוניות. לא רע בכלל למותג עלום.

אפריל - צ'רי: אחרי הבנזין מגיע חשמל

במהלך חודש אפריל ביקרנו בתערוכת הרכב הסינית, וחזרנו משם עם לא מעט מידע חדש ומרתק, גם עבור שוק הרכב המקומי. אחת החדשות היותר מעניינו הייתה חשיפת הדגם החשמלי - והצפוי יש לומר - של מותג הרכב הסיני צ'רי, שהגיע לישראל מספר חודשים מוקדם יותר. וזו גם הייתה הכתבה הנקראת ביותר באותו חודש.

צ'רי המותג לא היה מוכר כל כך כאשר הגיע, ובעת השקתו המקומית הודיע על מכירת דגמי בנזין בלבד. על פניו, כניסה מעט מוזרה לשוק שכבר הורגל כי כל סיני חדש מגיע בעיקר עם סוללה. נסכם זאת כך: אפילו במשרדי היבואנית פריסבי אין כנראה אדם אחד שהאמין כי צ'רי תמכור כאן במספרים היסטריים מכוניות בנזין סיניות. ובכל זאת, זה קרה. ה-FX החשמלי הוא דור חדש ומאוד מסקרן, ובעוד שבועות ספורים יעלה כבר על הכביש בארץ - זמן שיא מאז הוצג לעולם.

מאי - יונדאי איוניק 6, במבחן ראשון

המכונית שכל כך סיקרנה אתכם כשהגיעה לראשונה ארצה בחודש פברואר, הגיעה לידינו שלושה חודשים מאוחר יותר למבחן ראשון עבורה על כבישי ישראל. וזו גם הייתה הכתבה הנקראת ביותר במהלך החודש הזה, באופן נדיר באתר. עד כדי כך התעניינתם ביכולותיה.

יונדאי איוניק 6

ומה גילינו? שמבחינת התנהגות, טווח נסיעה (בין היתר הודות למקדם גרר סנסציוני) וקצב טעינה הודות לפלטפורמה סופר מתקדמת של הקונצרן, היא מרשימה מאוד. אבל היו גם נקודות ביקורת. למשל על נוחות הנסיעה הלא מבריקה, על גודלו ושימושיותו של תא המטען וגם - באופן מפתיע - על איכות החומרים הלא ממש משכנעת.

יוני - ג'ילי גיאומטרי C (מתיחת פנים)

גם בחודש יוני התעניינתם יותר מכל במבחן דרך. במקרה זה בנהיגה ראשונה שביצענו באופן בלעדי בסין בלהיט המכירות של 2022, ג'ילי גיאומטרי C. רכב שבאותו זמן היה במרחק של מספר שבועות מהגעה ארצה, גרסה מעודכנת לדגם שאילו לא היה נתקל בבעיות מלאי, יכול היה להימכר בעוד מספר אלפים במהלך השנה שחלפה.

מתיחת הפנים עשתה טוב לג'ילי, שגם היום ממשיכה לשווק דגם אחד בלבד מתוצרתה. תא הנוסעים הפך מודרני יותר, התבצעו שיפורים בבטיחות וגם טווח הנסיעה התיאורטי שופר. אך בשלב זה לפחות, ג'ילי שמציידת את מותגיה השונים בפלטפורמוטת סופר מתקדמות, לא עשתה עם הגיאומטרי C את המהלך המתבקש של מעבר לפלטפורמה חשמלית-יעודית, וחבל.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה