בקצרה:
- ריביאן חשפה שני דגמי פנאי חשמליים חדשים
- עם שלוש מערכות הנעה וכוונת על טסלה
- תחילת השיווק צפויה רק בעוד שנתיים
המשפחה מתרחבת: ריביאן, שמנסה להרים את עצמה מהקרשים, הציגה שני דגמים חדשים המיועדים לקטגוריות ליבה בשוק הרכב, וישווקו לראשונה גם באירופה. ה-R2 הוא הראשון ברשימה ומסתמן כמתחרה לטסלה מודל Y, החשמלי הנמכר בעולם.
בהשוואה לרב המכר האמריקאי הוא קצר ב-3.5 ס"מ (471.5 ס"מ), אבל בסיס נגלגלים גדול ב-4.5 ס"מ (293.5 ס"מ) והוא גבוה ב-7.5 ס"מ (170 ס"מ). גם המחיר הצפוי, 45 אלף דולר, מתיישב בצפון אמריקה ישירות מול המתחרה החשמלית הפופולרית.
העיצוב החיצוני קשוח בהשראת ה-R1S לרבות יחידות תאורה מקוריות מלפנים. יש תא מטען קדמי שמתאים גם למזוודות ומאחור דלת מפוצלת עם פתיחה נפרדת לשמשה האחורית לגישה ישירה למטען. סביבת הנהג מציגה את הקו המוכר של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ולצידו מסך מגע גדול, וכמו האח הגדול, גם R2 מציע כאופציה ערכת מטבח מאחור וגם אוהל גג.
ריביאן לא חושפת פרטים מלאים אודות מערכת ההנעה והסוללות, אך מציינת כי הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בודד המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, שני מנועים והנעה כפולה ושלושה מנועים (שניים מאחור ואחד מלפנים) בגרסת ביצועים. טווח הנסיעה יעמוד על 480 ק"מ עם טעינה מהירה שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
האצ'בק פנאי: ה-R3 הוא בינתיים הקטן במשפחה, אם כי היצרנית טרם פרסמה נתוני מידות. הוא יוצע במרכב האצ'בק עם פרופיל ואחוריים המזכירים שלא במקרה את יונדאי איוניק 5. בדומה ל-R2 גם כאן תהיה בחירה בין שלוש גרסאות הנעה לרבות גרסת ביצועים שתוכנה R3X עם הבטחה לאיכויות דינמיות גבוהות בכביש.
ה-R2 וה-R3 יתבססו על פלטפורמה חדשה שריביאן מכנה 'גודל בינוני' בטכנולוגיית יציקה בלחץ גבוה, עם סוללה המשמשת חלק מובנה בפלטפורמה ומסייעות ליצירת קשיחות מבנית. מערכת המיתלים פשוטה יותר מזו שב-R1S ומתבססת על קפיצי סליל. עוד נמסר כי אבזור הבטיחות מתבסס על 11 מצלמות ו-5 רדארים שיאפשרו לדגמים שיתבססו על הפלטפורמה הזו להשיג יכולות אוטונומית בדרגה 3 (ללא ידיים על ההגה וללא מבט של הנהג בכבישים מוגדרים).
מה אנחנו חושבים: ריביאן מדווחת שייצור הדגמים האלה יתבצע רק במפעל הקיים באילינוי כשפרויקט הקמת המפעל החדש בג'ורג'יה בשלב זה מוקפא. המשמעות היא קצב ייצור של 215 אלף מכוניות בשנה של כל הדגמים שריביאן מייצרת, וזה מספר את כל הסיפור.
כי בעוד יצרניות אחרות כמו טסלה מייצרת פי עשר ויותר, ריביאן עסוקה בלשרוד. לטענתה, הקפאת הקמת מפעל חדש, שיפור יכולות המיקוח מול ספקים וקיצוץ בעלויות הפיתוח יחסכו לחברה 2.25 מיליארד דולר. לא ברור אם זה יספיק לה להרים את האף מעל המים, אבל ריביאן טוענת שכבר יש לה אלפי הזמנות לדגמים החדשים ואלה גרמו למשקיעים הפיננסיים להרים את המניה לאחר ששנים צנחה בחדות. אנחנו מקווים שזה יצליח, שכן לדעתנו מדובר באחת היצרניות הצעירות המבטיחות ביותר.
פורסם לראשונה ב- 10.03.24
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות