דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ריביאן מנסה להתאושש, עם הרחבת המשפחה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ריביאן חשפה שני דגמי פנאי חשמליים חדשים
  • עם שלוש מערכות הנעה וכוונת על טסלה
  • תחילת השיווק צפויה רק בעוד שנתיים

המשפחה מתרחבת: ריביאן, שמנסה להרים את עצמה מהקרשים, הציגה שני דגמים חדשים המיועדים לקטגוריות ליבה בשוק הרכב, וישווקו לראשונה גם באירופה. ה-R2 הוא הראשון ברשימה ומסתמן כמתחרה לטסלה מודל Y, החשמלי הנמכר בעולם.

בהשוואה לרב המכר האמריקאי הוא קצר ב-3.5 ס"מ (471.5 ס"מ), אבל בסיס נגלגלים גדול ב-4.5 ס"מ (293.5 ס"מ) והוא גבוה ב-7.5 ס"מ (170 ס"מ). גם המחיר הצפוי, 45 אלף דולר, מתיישב בצפון אמריקה ישירות מול המתחרה החשמלית הפופולרית.

העיצוב החיצוני קשוח בהשראת ה-R1S לרבות יחידות תאורה מקוריות מלפנים. יש תא מטען קדמי שמתאים גם למזוודות ומאחור דלת מפוצלת עם פתיחה נפרדת לשמשה האחורית לגישה ישירה למטען. סביבת הנהג מציגה את הקו המוכר של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ולצידו מסך מגע גדול, וכמו האח הגדול, גם R2 מציע כאופציה ערכת מטבח מאחור וגם אוהל גג.

ריביאן לא חושפת פרטים מלאים אודות מערכת ההנעה והסוללות, אך מציינת כי הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בודד המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, שני מנועים והנעה כפולה ושלושה מנועים (שניים מאחור ואחד מלפנים) בגרסת ביצועים. טווח הנסיעה יעמוד על 480 ק"מ עם טעינה מהירה שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

האצ'בק פנאי: ה-R3 הוא בינתיים הקטן במשפחה, אם כי היצרנית טרם פרסמה נתוני מידות. הוא יוצע במרכב האצ'בק עם פרופיל ואחוריים המזכירים שלא במקרה את יונדאי איוניק 5. בדומה ל-R2 גם כאן תהיה בחירה בין שלוש גרסאות הנעה לרבות גרסת ביצועים שתוכנה R3X עם הבטחה לאיכויות דינמיות גבוהות בכביש.

ה-R2 וה-R3 יתבססו על פלטפורמה חדשה שריביאן מכנה 'גודל בינוני' בטכנולוגיית יציקה בלחץ גבוה, עם סוללה המשמשת חלק מובנה בפלטפורמה ומסייעות ליצירת קשיחות מבנית. מערכת המיתלים פשוטה יותר מזו שב-R1S ומתבססת על קפיצי סליל. עוד נמסר כי אבזור הבטיחות מתבסס על 11 מצלמות ו-5 רדארים שיאפשרו לדגמים שיתבססו על הפלטפורמה הזו להשיג יכולות אוטונומית בדרגה 3 (ללא ידיים על ההגה וללא מבט של הנהג בכבישים מוגדרים).

מה אנחנו חושבים: ריביאן מדווחת שייצור הדגמים האלה יתבצע רק במפעל הקיים באילינוי כשפרויקט הקמת המפעל החדש בג'ורג'יה בשלב זה מוקפא. המשמעות היא קצב ייצור של 215 אלף מכוניות בשנה של כל הדגמים שריביאן מייצרת, וזה מספר את כל הסיפור.

כי בעוד יצרניות אחרות כמו טסלה מייצרת פי עשר ויותר, ריביאן עסוקה בלשרוד. לטענתה, הקפאת הקמת מפעל חדש, שיפור יכולות המיקוח מול ספקים וקיצוץ בעלויות הפיתוח יחסכו לחברה 2.25 מיליארד דולר. לא ברור אם זה יספיק לה להרים את האף מעל המים, אבל ריביאן טוענת שכבר יש לה אלפי הזמנות לדגמים החדשים ואלה גרמו למשקיעים הפיננסיים להרים את המניה לאחר ששנים צנחה בחדות. אנחנו מקווים שזה יצליח, שכן לדעתנו מדובר באחת היצרניות הצעירות המבטיחות ביותר.

פורסם לראשונה ב- 10.03.24

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. כשלון 
    אחד שויתר, 10-03-2024

    איזה מזל שאין לכם ריביאן בארץ! הרכב הוא כשלון בטיחותי, בעיות תוכנה קשות, בעיות טעינה ושימוש בבטריה, חלקים שמתנתקים מהרכב בלי שום סיבה, מכסה מנוע שקורס פנימה ברוח חזקה. אלו רק החוויות שלי כמשתמש בדנבר. יש עוד אלפי תלונות ברשת, מזלכם, תתרחקו מהם ומהמניה הקורסת שלהם.

    סגור תגובה

  • 2. טכנולוגיה עדיפה על המתחרות 
    אחד שמרוצה, 10-03-2024

    רכב מעולה ברמה טכנולוגית גבוהה
    אורך חיי סוללה מצוייינים וניצול מקסימלי של המרחב להעמסת ציוד.

    סגור תגובה

  • 3. ריביאן מנסה להתאושש, עם הרחבת המשפחה 
    DANY_TORONTO, 11-03-2024

    1. הרכיבים מיוצרים בסין = לא למוצר סיני - כי החלקים לא מתוכננים נכון והביצוע לקוי.
    סין היא אויבת ישראל.
    אבל אם כל המכונית כולל הרכיבים שלה מיוצרת בארה"ב אז זה בסדר.
    כרגיל לכל המכוניות החשמליות יש הרבה בעיות.
    אתה צודק לגבי הווריד הזה = בעיות רוח כי כל המכוניות המרובעות והמלבניות אינן יציבות ברוחות.
    מכוניות riovian נמכרות בקנדה. הרוכשים לא צריכים לקנות אף אחת מהגרסאות החשמליות שלהם בגלל הסיבות הברורות שכבר כתבתי בסעיף זה.
    2. אתה טועה לגבי חיי המצברים. הם מאבדים קיבולת שנה אחר שנה ואחרי 5 שנים = מצברים חדשים שעולים עשרות אלפי דולרים וזה לא הגיוני.

    סגור תגובה

  • 4. מגיב מספר 1 מתחזה מטעם טסלה 
    אלון, 11-03-2024

    הרכב שלהם מדהים, אין שום ביקורות על מה שהמצאת בתגובה. יש לנו שניים בקליפורניה ומעולם לא נהגתי ברכב טוב יותר והיו לנו טסלות לפני ריביאן

    סגור תגובה

  • 5. רכב מעולה 
    לקוח מרוצה, 11-03-2024

    יש לי את ה-R1T שלהם בסיאטל כבר שנה וחצי. הרכב עלה על כל הציפיות שלי. פשוט רכב מדהים. רואים אותם פה בכל פינה. עשיתי הזמנה ל-R2 לאשתי. מחכה בקוצר רוח.

    סגור תגובה

  • 6. כמה שגיאות כתיב בכתבה אחת 
    צוציק, 11-03-2024

    ושום ניתוח אמיתי.

    סגור תגובה

  • 7. חלום 
    א.א, 11-03-2024

    איזה רכב עם היה מגיע לארץ היה עולה חצי מליון ...עוקב אחריהם מרשית העניין

    סגור תגובה

  • 8. רוב יצרני רכבי החשמל יתאדו עד 2030 (לת)
    אסוןחשמלי, 11-03-2024

  • 9. ריביאן מנסה להתאושש, עם הרחבת המשפחה 
    DANY_TORONTO, 11-03-2024

    4 אלון ו-5. מה ששניכם אומרים זה מאוד מעניין.
    אבל גם אני וגם אשתי לא נוהגים ולא משתמשים במכוניות חשמליות. למעשה, מעולם לא היו לנו מכוניות חשמליות.
    כך גם כמעט כל האנשים בשכונה הגדולה שלנו מלבד 2 טסלה בלבד מדגם 3.
    כל האנשים מחזיקים במכוניות מפוארות ויוקרתיות. כולכם כבר מכירים את 2 מכוניות היוקרה שלנו. כל המכוניות משתמשות בבנזין.
    מעולם לא ראיתי את הריביאן הזה בטורונטו ומחוץ לעיר.
    1. אתה בערך כל מה שאתה אומר במיוחד המצברים הבעייתיים = סוללות עם כל הבעיות שלהם.
    אתמול קראתי מאמר שבשנה הבאה כל תקעי הטעינה של כל המכוניות החשמליות יהפכו לסטנדרט בשנה הבאה. שני הכותבים נסעו בטסלה 3 בצפון אונטריו במהלך יום קר מאוד והם נתקלו בבעיות רבות בעת ניסיון הטעינה = כי היה קר מדי לטעינה והם לא עבדו. גם לא זמין ועוד בעיות.
    לכל הבעיות עם מכוניות חשמליות יש פתרון פשוט - שימוש במכוניות בנזין.
    העובדה היא שמ-100 ק"מ מעל טורונטו לא ראינו מכוניות חשמליות - רק מכוניות בנזין. זה קרה כשנסענו אל גיסי ואשתו שגרים 235 ק"מ צפונית מטורונטו. בבעלותם איסוף RAM חדש ומכונית סטיישן ישנה יותר - שני הרכבים האלה משתמשים בבנזין = סוף כל הבעיות.
    כל המכוניות החשמליות משתמשות בעשרות אלפי מצברים 18650 שנכשלים. יש לי הרבה כאלה ממקדחות ומכשירים אחרים שנכשלו בגלל מטענים פגומים ובעיות אחרות. אבל אני מטעין את הסוללות האלה במטענים מתאימים או באופן ידני עם מטען בנוי שלי שאוכל לחייג את המתח המתאים = 4.3 וולט לכל אחד מהמצברים.

    סגור תגובה

  • 10. כבעליו של R1S, הרכב חוויה. כבר שמתי דיפוזיט לR2. 
    רועי, קליפורניה, 11-03-2024

    כל הקשקשנים יכולים להמשיך לדבר. בשורה התחתונה - הרכב של ריביאן פשוט חניה.

    סגור תגובה

  • 11. מספר 1 קשקשן. רכב מדהים. חווית נהיגה 
    דויד, 11-03-2024

    היה לנו R1T. נכון, לא מושלם. גם טסלה לא הייתה מושלמת בתחילת הדרך.

    אבל בעיות תוכנה? מכסי מנוע קורסים? בעיות סוללה?
    קשקשן טורבו אתה...

    רכב חוויה. הלוואי והייתי יכול להביא אותו לארץ

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה