דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: אכזבה ליונדאי, רנו ו-MG, סינים חדשים מבריקים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איגוד הבטיחות האירופי ביצע סבב נרחב של מבחני ריסוק
  • 10 דגמים זכו בציון המרבי של 5 כוכבים
  • רנו ו-MG הסתפקו בפחות, אצל יונדאי הציון תלוי בגרסה

מרסקים כל מה שזז: רגע לפני סוף השנה, איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP ערך סבב נרחב במיוחד של מבחני ריסוק, כאשר רק שלושה דגמים הסתפקו בפחות מהטוב ביותר. היחיד מתוכם שמשווק בישראל הוא הדור החדש של MG ZS, שהגיע ארצה בשבועות האחרונים. רכב הפנאי הסיני הסתפק בארבעה כוכבים, בעיקר בגלל ציון נמוך יחסית של 75% בהגנה על נוסעים בוגרים.

רנו 5 הקטנה, וגרסת הספורט שלה אלפין A290, הסתפקו גם הן בארבעה כוכבים. אמנם עם 80% בהגנה על נוסעים בוגרים ועל ילדים, אך עם 68% בלבד בסעיף מערכות הבטיחות בשל תפקוד חלקי של הבלימה האוטונומית ושל המערכת לניטור מצב הנהג.

במקרה של יונדאי סנטה פה, רכב גדול ויקר משמעותית מהשניים הקודמים, בוצעו שני מבחנים. עם חבילת הבטיחות הבסיסית נרשם ציון של ארבעה כוכבים, בעוד חבילת "סמארט סנס" המורחבת, שמוסיפה בין היתר זיהוי תנועה חוצה בצמתים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתחמקות ממכשול, העלתה את הציון ל-5 כוכבים.

שורת המצטיינים: ההפתעה הגדולה הגיעה מכיוונו של מקסוס eTERRON 9 הטנדר החשמלי הראשון באירופה, שגרף מחמאות עם 5 כוכבים עם ציונים גבוהים של 91% בהגנה על מבוגרים ו-84% בהגנה על הולכי רגל. ב-EuroNCAP ציינו כי הטנדר הסיני התגלה כ"הרבה פחות אגרסיבי עבור משתמשי דרך אחרים מכפי שניתן היה לצפות".

בגזרת רכבי הפנאי הקטנים-יוקרתיים נבחנו דגמים ותיקים יחסית - לקסוס LBX, וולוו EX30 ומיני קאנטרימן, שזכו שלושתם בחמישה כוכבים. בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים יותר נבחנו שני דורות חדשים לדגמים מוכרים - פורשה מקאן וסובארו פורסטר. לצדם נבחנו שני חשמליים מתוצרת סין - ליפמוטור C10 וצ'אנגן דיפאל S07, האחרון צפוי להתחיל להימכר בישראל בימים הקרובים. כולם זכו בציון המרבי, כאשר הצ'אנגן הצטיין עם 95% בהגנה על נוסעים בוגרים.

כמו כן נבחנו מאזדה CX-80, רכב הפנאי הגדול שמציע 7 מושבים, לצד אודי A5 - יורשת ה-A4. גם אלה זכו בציון המרבי.

מה אנחנו חושבים: מבחני הריסוק מוכיחים שוב את צמצום הפערים המהיר של יצרניות הרכב הסיניות, ולא רק הגדולות והחזקות שבהן. כי בזמן שרנו - פעם סמל לבטיחות חסרת פשרות - מסתפקת בארבעה כוכבים, וכאשר גם יונדאי מפספסת, מותגים סיניים עלומים במערב כמו צ'אנגן, ליפמוטור ומקסוס, משיגים תוצאות פנטסטיות ובמבחנים שהופכים מאתגרים משנה לשנה. סחתיין.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה