דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בטיחות בכביש - בניו יורק מאמינים בכריך עוף

Getting your Trinity Audio player ready...

בימים בהם ניו יורק מקוטבת מתמיד בעקבות המלחמה בעזה, באה הצעת חוק חדשה שתאחד שם את כול הנהגים. יהודים, מוסלמים, נוצרים וחסידי ג׳אנק פוד - בפרט עוף בלחמנייה - הצטרפו לחזית מאוחדת נגד ״חוק ה-Rest Stop Restaurant״.

הצעת החוק של הנציג הדמוקרטי טוני סימון פשוטה מאוד, ובאותו זמן הגיונית לגמרי. היא תחייב מסעדות ועסקי מזון שממוקמים לאורך כבישים מהירים במדינה לפעול שבעה ימים בשבוע. החקיקה תחול על "שירותי מזון במתקני תחבורה ובאזורי מנוחה, בבעלות או בהפעלה של רשויות ציבוריות". והמטרה היא להבטיח שבכל נסיעה תהייה לנהגים גישה לנקודת התרעננות עם מזון ושתייה.

"למרות שאין שום דבר מעורר התנגדות בכך שמסעדת מזון מהיר נסגרת ביום מסוים בשבוע, אזורי שירות המוקדשים לנוסעים הם מיקום לא מתאים למסעדה כזו. אזורי שירות בבעלות ציבורית צריכים לנצל את שטחם כדי להועיל בצורה מקסימלית לציבור", נכתב בהסבר להצעת החוק. "התרת שטחי מסחר ללא שימוש בשביעית מהשבוע או יותר, מהווה אי נוחות ומטרד מיותר לנהגים המסתמכים על אזורי השירות הללו".

אבל כאן הסיפור מסתבך מעט. שכן מבקרי החוק טוענים כי הכוונה האמיתית שמאחוריו היא סגירת תשעה סניפים של רשת המזון המהיר Chick-fil-A שפועלות בתחנות מנוחה על הכבישים ברחבי המדינה. הרשת, היחידה שמוזכרת בשמה בחומרי הרקע שנלוו להסבר לחוק, מוכרת בזכות כריכי העוף המשובחים שלה, קצת פחות בגלל דעותיו השמרניות של מייסדה המנוח, טרוט קת’י, שכללו בין היתר התנגדות רשמית של הרשת לנישואים חד-מיניים.

ומכיוון שלרשת הוחדרה גישה עסקית מהולה בערכים נוצריים שמרניים, בימי ראשון היא סוגרת את שעריה כי שהעובדים יוכלו ליהנות מזמן עם משפחותיהם ו"להתפלל אם ירצו”, לפי אתר החברה. מבקרי הרשת טוענים מאידך כי "ימי ראשון הם ימי נסיעות עמוסים, ולא הגיוני שאזורי מנוחה יסתמכו על חברה שלפי המדיניות שלה סגורה ביום נסיעה כה עמוס.

"אם מישהו רוצה לאכול עוף מטוגן בזמן נסיעה בחגים, אז ׳צ'יק פילה׳ צריך להיות פתוח גם בימי ראשון", הבהיר המחוקק סימון, הומו מוצהר שמייצג את הלס קיצ'ן וצ'לסי, שכונות ליברליות בניו יורק עם קהילת להט״ב דומיננטית.

זה המקום להזכיר כי במספר מקרים דומים מהעבר, פסק בית המשפט העליון לטובת חופש הדת. בין היתר קבע בפסק דין תקדימי כי לתאגידים פרטיים מותר לקבל פטור מתקנה שבעליהם מתנגדים לה מבחינה דתית, אם יש אמצעי פחות מגביל שהמדינה יכולה לנקוט לקידום אינטרס החוק.

והנהגים? אילן (31), גיי, יהודי, שנוסע בכביש המהיר מדי יום, אומר כי תיאורטית הוא מסכים עם החוק: ״בעיקרון המצב די אבסורדי. הרי אפילו בישראל, מדינה שיש שיקראו לה מדינה דתית, יש לך מקומות שפתוחים 24/7 בכל כביש מהיר, וזה בהחלט מרגיע לחשוב שאפשר תמיד לעצור בצד לקפה. אז שבמדינה כמו ניו יורק מקומות יהיו סגורים?".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה