דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האח הגדול מגיע: BYD סיל U נוחת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יבואנית BYD מתחילה לשווק את הסיל U
  • למרות השם, אין קשר לסיל המוכרת
  • המחיר: מ-190 אלף שקל

עוד חשמלי לאוסף: יבואנית BYD, מותג החשמליות הנמכר ביותר בישראל, מרחיבה את ההיצע עם רכב פנאי נוסף בשם סיל U, אח גדול לאטו 3 הפופולרי. המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל וצפוי לאתגר בין היתר מתחרים כמו זיקר X ואקספנג G6, בעוד הגרסה הבכירה - עם סוללה גדולה במיוחד - תעלה 20 אלף שקלים נוספים. בהמשך עשויה להצטרף גרסה היברידית-נטענת.

לסיל U ממדים נדיבים משמעותית מאלו של האטו 3 המוכר. הוא ארוך (478.5 ס"מ, 33+), רחב (189 ס"מ, 1.5+), גבוה (167 ס"מ, 5+) ועם בסיס גלגלים של (276.5 ס"מ, 4.5+). במפתיע, נפח תא המטען קטן יותר ועומד על 425 ליטרים בלבד (15-).

ביצועים וסוללה: הסיל U ישווק עם יחידת הנעה צנועה מהמקובל בסביבת המחיר שלו, עם מנוע קדמי בודד בהספק של 218 כ"ס וביצועי האצה איטיים מהמקובל - זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות עם הסוללה הקטנה או 9.6 שניות בגדולה, בדרך למהירות מירבית של 175 קמ"ש.

בגרסת הבסיס הוא יוצע עם סוללת 71.8 קוט"ש שמבטיחה טווח תיאורטי של 420 ק"מ, בעוד הגרסה הבכירה תוצע עם סוללת 87 קוט"ש וטווח תיאורטי של 500 ק"מ. טעינה מהירה (115 קילוואט בסוללה הקטנה, 140 בגדולה) מאפשרת את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כ-45 דקות.

אבזור ובטיחות: גרסת הבסיס תוצע ברמת גימור המכונה "קומפורט", וכוללת בין היתר מסך מגע ("12.8) עם קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור מלפנים, גג שמש פנורמי, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19.

גרסת ה"דיזיין" הבכירה מגדילה את המסך ל-"15.6 ומוסיפה גם צמד משטחים לטעינה אלחוטית, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת. בנוסף, שתי הגרסאות יציעו תמיכה בטכנולוגיית V2L לאספקת חשמל למכשירים חיצוניים, לצד אפליקציה לתפעול מרחוק ועדכוני OTA.

מפרט הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: על פניו, נראה של-BYD יש כאן רכב עם פוטנציאל להפוך ללהיט מכירות נוסף. הוא יקר מהאטו 3 רק ב-21 אלף שקל אך גדול ממנו משמעותית, עם מפרט אבזור נדיב. הוא יכול לעשות זאת שכן בניגוד לאטו 3, הדולפין והסיל, המבוססים על פלטפורמה חשמלית-יעודית, הסיל U מבוסס על פלטפורמה ותיקה שמשרתת גם דגמי בנזין.

כאשר זוכרים שבמחיר שלו - ובמיוחד במחיר של הגרסה הבכירה - יש מתחרים מצוינים מבית אקספנג, יונדאי, סובארו וטסלה, מבינים של-BYD מצפה כאן משימה לא פשוטה. ובכל זאת, אם יש משהו שלמדנו בשנתיים האחרונות, זו העובדה שביצרנים סיניים אסור אף פעם לזלזל. בטח שלא ב-BYD.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה