בקצרה:
- קאדילק מתחילה בשיווק האופטיק
- עם הנעה כפולה וטווח תיאורטי של 495 ק"מ
- תג המחיר גבוה: החל מ-480 אלף שקל

השלישי בחשמל: קאדילק מתחילה לשווק את האופטיק, דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה שלה אחרי הליריק הוותיקה והאסקלייד IQ, אותו היא משווקת דווקא בערוץ יבוא מקביל. תג המחיר מתחיל ב-480 אלף שקל, יקר באופן ניכר - ב-140 אלף שקל מאודי Q4, ב-110 אלף שקל מג'נסיס GV60 - ממתחרים אפשריים.
כבסיס משמשת פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM להנעה חשמלית, עם ממדים קטנים מהליריק. ב-17.5 ס"מ באורך (482 ס"מ), ב-14 ס"מ (295.5 ס"מ) בבסיס הגלגלים. תא המטען קטן ב-49 ליטר (744 ליטר על פי התקן האמריקאי) ובשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות ללא תא נוסף מלפנים.

מה עוד צריך לדעת: האופטיק ישווק כאן רק עם מערכת הנעה כפולה ו-300 כ"ס, אך היצרנית לא מפרסמת נתוני ביצועים. סוללה בקיבולת 85 קוט"ש מאפשרת טווח תיאורטי של 495 ק"מ, עם טעינה מהירה (150 קילוואט) והוספת כ-125 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות.
רשימת האבזור כוללת מסך גדול ("33) שמתפקד כלוח מחוונים ומסך מגע, תצוגת נתונים עלית, מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי-עור עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור לקדמיים (חימום גם לאחוריים), מערכת שמע של AKG עם 19 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: קאדילק אופטיק מסמל את חזרת המותג לאירופה, שוק חשוב אותו נטשה בעקבות כשלונה ארוך השנים להתמודד עם מותגים גרמניים בעידן הבנזין. האם העידן החשמלי צפוי לשנות את התמונה? ממש לא ברור לאור ריבוי המתחרים אליהם הצטרפו גם מותגים סיניים.
מה על היבואנית המקומית? האופטיק עשוי לסייע לה במידה מסוימת להתאושש מצניחה חופשית במכירות, שהגיעה לשפל היסטורי של מספר יחידות דו-ספרתי במהלך כל 2024, ובדיוק 16 מכוניות בארבעת החודשים הראשונים של השנה - בערך אחת בשבוע. עד כמה יסייע כשהוא נושא תג-מחיר גבוה כל-כך? ובכן, לא במיוחד.