דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במסלול עוקף חשמל: טויוטה, מאזדה וסובארו יפתחו מנועים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה, מאזדה וסובארו יציגו מנועים חדשים
  • ההבטחה: נייטרליות פחמנית כבר משלב הייצור
  • השיווק יחל בעוד כשנתיים

במקום חשמל: טויוטה, מאזדה וסובארו ערכו באופן נדיר מסיבת עיתונאים משותפת, בה הכריזו על פיתוח מנועי בעירה פנימית חדשים שיהיו נאמנים לעיקרון העל של "נייטרליות פחמנית" ויהוו אלטרנטיבה למנועים חשמליים. לדברי היצרניות, המנועים החדשים יהיו קטנים, חזקים ונקיים, ויתבססו על דלקים סינתטיים הנוצרים משילוב של מימן ופחמן דו חמצני, דלקים ביולוגיים העשויים מצמחים שסופחים פחמן דו חמצני באמצעות פוטוסינתזה, או באמצעות שימוש במימן במנוע בעירה פנימית במקום באמצעות תא-דלק.

כזכור, טויוטה מחזיקה במניות שליטה בסובארו ובמאזדה, ולכן שיתוף הפעולה בין היצרניות אינו מפתיע. אקיו טויודה, נשיא טויוטה, כבר הכריז בעבר כי "הפחמן הוא האויב, ולא יחידת הנעה ספציפית" - ובהמשך הסביר כי מטרת העל של המלחמה בפליטות מזהמים יכולה להיות מושגת ביותר מדרך אחת, בין היתר באמצעות הנעות היברידיות שזולות יותר לייצור מהנעות חשמליות. עוד העריך טויודה כי ההנעות החשמליות יגיעו לנתח שוק עולמי של 30% לכל היותר.

מה עוד צריך לדעת: יחידות ההנעה החדשה שיפתחו היצרניות יהיו קלות, קטנות וצרות יותר ממנועי בעירה פנימית מוכרים, ולדברי היצרניות - עשויות להוביל ל"עידן חדש של עיצובים נועזים", עם מכסה מנוע נמוך לשיפור האווירודינאמיקה ועם תאי נוסעים מרווחים מבעבר. המנועים יותאמו גם לעבודה משולבת עם מנועים חשמליים, במערכות היברידיות רגילות או נטענות.

כל אחת מהיצרניות תשמור על תצורת המנועים האופיינית לה, כאשר סובארו תמשיך עם תצורת הבוקסר הותיקה, מאזדה תייצר מנועים רוטוריים וטויוטה תייצר במבנה קלאסי עם 4 צילינדרים טורי בנפח 1.5 או 2.0 ליטר. הופעת בכורה צפויה בעוד כשנתיים, ככל הנראה באחד מדגמי לקסוס העתידיים.

מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות ספגה טויוטה ביקורות קשות על העיכוב במעבר לחשמל, שכן בזמן שיצרניות כמו פולקסווגן, יונדאי-קיה, GM וסטלנטיס האיצו פיתוח של פלטפורמות חשמליות, ובזמן שיצרניות סיניות צעירות (וכמובן טסלה) העמיקו את אחיזתן בשווקי היצוא, היה נדמה שטויוטה נותרת מאחור.

גם עכשיו היא רחוקה מלהוביל את תחום הרכב החשמלי - וספק אם אי פעם תוכל לעשות זאת - אבל עכשיו יש לה אלטרנטיבה מסקרנת, שעשויה לאפשר לה לפנות ללקוחות שנמנעו עד כה מרכישת רכב חשמלי. השנים הקרובות יהיו מרתקות.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה