דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבנזין מת? לא במקרה של לקסוס LBX

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הספורטיבי מבית לקסוס עדיין מוגדר כאב-טיפוס
  • אבל מציג נתונים מבטיחים, למשל 305 כ"ס והנעה כפולה
  • סיכויי ההגעה לייצור אינם ברורים

לקסוס ממשיכה להתקדם בצעדים בוטחים לכיוון החשמל, אבל עבור הגרסה הספורטיבית של LBX היא בחרה במתכון הקלאסי של מנוע בעירה פנימי וכוח, הרבה ממנו ביחס לגודל. אמנם הוא עדיין בסטטוס של אב-טיפוס ללא תוכניות ייצור רשמיות, אבל הוא נראה כאחד שלא יידרש לשינויים גדולים מדי בדרך לכביש הציבורי.

שם הדגם המלא הוא LBX Morizo RR כשהתוספת Morizo מגיעה מכינוי המירוצים של מנכ"ל הקונצרן היפני, אקיו טויודה, ומי שאחרי לשינוי התדמית האפרורית של טויוטה וניסיון להעניק ללקסוס תדמית מתקדמת יותר. הבסיס הוא אותו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר שנמצא בגרסאות GR הספורטיביות של יאריס וקורולה ומוצע במהדורה החזקה ביותר שלו עם 305 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

להבדיל מהגרסאות הספורטיביות של טויוטה שנעזרות בתיבת שישה הילוכים ידנית כדי להעביר את הכוח לגלגלים, לקסוס עושה זאת בדרך שתואמת יותר את מעמדה היוקרתי ומשתמש בתיבה אוטומטית כפולת-מצמד עם שמונה הילוכים.

לקסוס לא מוסרת בינתיים נתוני ביצועים, אבל מעדכנת שהכל הותאם כדי לקבל את תוספת הכוח - 169 כ"ס, יותר מכפול ביחס ל-LBX הרגיל עם 136 כ"ס צנועים. יש הנעה כפולה, שלדה מחוזקת, מתלים משודרגים, בלמים משופרים, דיפרנציאל מוגבל החלקה וצמיגים דביקים.

כדי שמביני עניין יזהו את המכונית כשהיא חולפת ברחוב, נגיעות צהובות מוטמעות בנקודות אסטרטגיות כמו בחלק העליון של הסבכה הקדמית, בקליפרים ובתא הנוסעים.

מה אנחנו חושבים: לקסוס LBX התמים למראה הפך בגרסה זו לקרוסאובר ספורטיבי ומסקרן. לא ידוע בוודאות שיגיע לייצור, אבל אנחנו אוהבים את הרעיונות יוצאי הדופן של שתי היצרניות, טויוטה ולקסוס. למשל אופציה ידנית במכונית חשמלית, סופר-מיני סופר-קרבית כמו יאריס GR. המשיכו ככה בבקשה.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה