דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכונית מעופפת? בשנה הבאה באולם התצוגה של אקספנג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אקספנג תשווק מכונית מעופפת בשנה הבאה
  • מבוססת וואן 6X6 חשמלי, עם מסוק נשלף מאחור
  • המחיר: 300 אלף דולר, אבל רק לשוק הסיני

באוויר וביבשה: אקספנג, יצרנית הרכב החשמלי הסינית, צפויה להתחיל בשנה הבאה בייצור מכונית מעופפת. מדובר בפיתוח משותף לה ולחברת ההזנק AeroHT שנוסדה ב-2013 בגואנגדונג ונרכשה על ידי אקספנג ב-2020 והפכה למעשה לחטיבת התעופה שלה.

יכולת הטיסה הודגמה לראשונה בתערוכת האווירונאוטיקה של סין בנובמבר אשתקד, וגם הוצגה רשמית לקהל בינלאומי בתערוכת CES בלאס וגאס בתחילת החודש. כעת דווח כי שיווק מסחרי צפוי להיפתח כבר בשנה הבאה, לאחר השלמת סדרת ניסויי טיסה ואישורי תקינה הנדרשים מה-CAAC, רשות התעופה האזרחית הסינית. תג המחיר צפוי לעמוד על כ-300 אלף דולר.

צפייה בתוכן מכונית מעופפת? בשנה הבאה באולם התצוגה של אקספנג

על הקרקע: בשונה ממרבית הקונספטים למכוניות מעופפת המשלבים יכולת נהיגה וטיסה בכלי אחד, באקספנג המוצר מחולק לשניים. החלק הקרקעי מבוסס על וואן חשמלי, באורך כ-5.5 מטר וברוחב 2 מטר עם שישה גלגלים המונעים כולם בכוח החשמל. מתלי אוויר מאפשרים מרווח גחון משתנה במטרה להעניק יכולת שטח מסוימת, בעוד היגוי לגלגלים האחוריים משפר את כושר התמרון.

ההנעה חשמלית כאמור, אבל יש גם מנוע בנזין שישמש כגנרטור לטעינת הסוללה ויאפשר לרכב להשיג טווח נסיעה של כאלף ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר כ-800 ק"מ בתקן האירופאי המקובל (WLTP). בחלקו האחורי של הוואן נמצא למעשה מסוק חשמלי הנפרק ממנו לאחור לקראת תחילת הטיסה.

באוויר: היכולת האווירית מתבצעת על ידי ה-eVTOL (ר"ת electric Vertical Take-Off and Landing), למעשה מסוק לשני נוסעים המונע חשמל על ידי שישה רוטורים וצמד מנועים נוסף המשמשים לדחף לפנים ולייצוב. היצרנית לא פרסמה עדיין פרטים טכניים כמו מהירות ורום טיסה, אבל הסוללה אמורה להספיק לכ-15 דקות. טעינה של סוללת המסוק אפשרית דרך הסוללה של הרכב, האמורה לאפשר כ-6 טיסות.

הוא יאפשר יכולת הטסה אוטונומית, או ידנית באמצעות סטיק בודד במרכז האחראי על כל מאפייני ההיגוי, בשונה ממסוקים רגילים כיום בהם הוא מחולק לשלושה (סטיק, קולקטיב ודוושות). בתא הנוסעים יהיה מסך מרכזי המחולק לשניים, עבור מערכת הניווט ונתוני הטיסה (גובה, מהירות, מד אופק מלאכותי, מנועים וכו').

מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית כבר הוכיחה כי היא מסוגלת לסגור את פערי הידע מהמערב בקטגוריות ליבה וגם עם דגמים ייחודיים ומקוריים עם חשיבה מחוץ לקופסה בקטגוריית יוקרה, שטח ואפילו מכוניות על קיצוניות. אבל נדמה שהקונספט שהציגה אקספנג מתעלה על כולם, שכן אם אכן יתממשו ההבטחות היא תביא לייצור סדרתי משהו שאף יצרנית אחרת לא הצליחה, למרות ניסיונות רבים.

נכון, יש עוד לא מעט שאלות לגבי היכולת האמיתית, כמו גם מסכת תקינה רגולטורית המחויבת בכדי לאפשר שימוש מסחרי, גם בהיבט הסטנדרט הבטיחותי וגם בהיבטים של הרישיון הנדרש להטסה המורכב בהרבה מתהליך רישוי של מכונית. אבל לטעמנו מדובר באחד הפיתוחים המרשימים ביותר מבית היוצר של הרפובליקה העממית בכלל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה