באוויר וביבשה:אקספנג, יצרנית הרכב החשמלי הסינית, צפויה להתחיל בשנה הבאה בייצור מכונית מעופפת. מדובר בפיתוח משותף לה ולחברת ההזנק AeroHT שנוסדה ב-2013 בגואנגדונג ונרכשה על ידי אקספנג ב-2020 והפכה למעשה לחטיבת התעופה שלה.
יכולת הטיסה הודגמה לראשונה בתערוכת האווירונאוטיקה של סין בנובמבר אשתקד, וגם הוצגה רשמית לקהל בינלאומי בתערוכת CES בלאס וגאס בתחילת החודש. כעת דווח כי שיווק מסחרי צפוי להיפתח כבר בשנה הבאה, לאחר השלמת סדרת ניסויי טיסה ואישורי תקינה הנדרשים מה-CAAC, רשות התעופה האזרחית הסינית. תג המחיר צפוי לעמוד על כ-300 אלף דולר.
צפייה בתוכן מכונית מעופפת? בשנה הבאה באולם התצוגה של אקספנג
על הקרקע: בשונה ממרבית הקונספטים למכוניות מעופפת המשלבים יכולת נהיגה וטיסה בכלי אחד, באקספנג המוצר מחולק לשניים. החלק הקרקעי מבוסס על וואן חשמלי, באורך כ-5.5 מטר וברוחב 2 מטר עם שישה גלגלים המונעים כולם בכוח החשמל. מתלי אוויר מאפשרים מרווח גחון משתנה במטרה להעניק יכולת שטח מסוימת, בעוד היגוי לגלגלים האחוריים משפר את כושר התמרון.
ההנעה חשמלית כאמור, אבל יש גם מנוע בנזין שישמש כגנרטור לטעינת הסוללה ויאפשר לרכב להשיג טווח נסיעה של כאלף ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר כ-800 ק"מ בתקן האירופאי המקובל (WLTP). בחלקו האחורי של הוואן נמצא למעשה מסוק חשמלי הנפרק ממנו לאחור לקראת תחילת הטיסה.
באוויר: היכולת האווירית מתבצעת על ידי ה-eVTOL (ר"ת electric Vertical Take-Off and Landing), למעשה מסוק לשני נוסעים המונע חשמל על ידי שישה רוטורים וצמד מנועים נוסף המשמשים לדחף לפנים ולייצוב. היצרנית לא פרסמה עדיין פרטים טכניים כמו מהירות ורום טיסה, אבל הסוללה אמורה להספיק לכ-15 דקות. טעינה של סוללת המסוק אפשרית דרך הסוללה של הרכב, האמורה לאפשר כ-6 טיסות.
הוא יאפשר יכולת הטסה אוטונומית, או ידנית באמצעות סטיק בודד במרכז האחראי על כל מאפייני ההיגוי, בשונה ממסוקים רגילים כיום בהם הוא מחולק לשלושה (סטיק, קולקטיב ודוושות). בתא הנוסעים יהיה מסך מרכזי המחולק לשניים, עבור מערכת הניווט ונתוני הטיסה (גובה, מהירות, מד אופק מלאכותי, מנועים וכו').
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב הסינית כבר הוכיחה כי היא מסוגלת לסגור את פערי הידע מהמערב בקטגוריות ליבה וגם עם דגמים ייחודיים ומקוריים עם חשיבה מחוץ לקופסה בקטגוריית יוקרה, שטח ואפילו מכוניות על קיצוניות. אבל נדמה שהקונספט שהציגה אקספנג מתעלה על כולם, שכן אם אכן יתממשו ההבטחות היא תביא לייצור סדרתי משהו שאף יצרנית אחרת לא הצליחה, למרות ניסיונות רבים.
נכון, יש עוד לא מעט שאלות לגבי היכולת האמיתית, כמו גם מסכת תקינה רגולטורית המחויבת בכדי לאפשר שימוש מסחרי, גם בהיבט הסטנדרט הבטיחותי וגם בהיבטים של הרישיון הנדרש להטסה המורכב בהרבה מתהליך רישוי של מכונית. אבל לטעמנו מדובר באחד הפיתוחים המרשימים ביותר מבית היוצר של הרפובליקה העממית בכלל.
אני דני מטורונטו האמיתי!
ב 1995 היה לי Revolution Mini-500 שבניתי לבד במוסך הענק שלנו.
טסתי איתו בכל צפון קנדה ובדרום אמריקה.
ב 1999 החברה פשטה את הרגל ומכרתי את המסוק לרופא האירני של אשתי, הוא ניסה לטוס איתו בסערה והתרסק לים.
הנל זה גימיק ומיוצר עי סינים אז זה לא יגיע לצפון אמריקה. למרות שהמס של 100% הוא רק על מכוניות.
למתחזה - סתום את חריץ האוכל שלך, אידיוט מעופף ללא פתרון.
זה פשוט התרמית שחוזרת על עצמה כל כמה עשורים, מכוניות מעופפות זה פשוט מסוקים באוויר וריבוי שלהם יהפוך להיות מסוכן והתאונות יהיו קטלניות.
למה שמישהו ירצה כזה דבר? איזה מן רישיון זה ידרוש? באיזה נתיבי אוויר?
פשוט הונאה למשוך תשומת לב של תמימים
מנהלת המחקרים במחלקת עיניים של בית החולים איכילוב הכריחה אותי להיות במחקר ניסיוני והיא סילפה את נתוני הראיה שלי כדי שיתאימו לתנאי כניסה למחקר. די להונאה.