דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה פיקנטו העדכנית נחתה בישראל, והיא יקרה מאי פעם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה פיקנטו עברה מתיחת פנים שניה
  • תקנות הזיהום פגעו בביצועים
  • המחיר עלה: החל מ-105 אלף שקל

בגרף עליה: כאשר קיה פיקנטו נחתה לראשונה בישראל, אי אז בשנת 2011, נתנה הקוריאנית הקטנה דחיפה משמעותית לגל של מכוניות המיני שהגיעו באותן שנים, בין היתר בזכות מחיר מאוד אטרקטיבי של 62 אלף שקלים לגרסה ידנית, 74 אלף לאוטומטית.

מאז עלו על כבישי ישראל קרוב ל-130 אלף יחידות של הפיקנטו, שהמשיכה להנות מפופולריות למרות תג-מחיר שהלך ועלה בהדרגה, ובשנים 2015 ו-2017 אף הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל. כעת היא קובעת רף חדש עם מחיר כניסה של 105 אלף שקלים, תוך התייקרות רביעית במספר מתחילת השנה, בסכום כולל של 10,000 שקלים.

השינוי העיקרי של מתיחת הפנים נוגע לעיצוב שהפך אגרסיבי מבעבר, עם פנסי חזית במבנה אנכי, פגושים חדשים שגם מוסיפים ס"מ אחד לאורך הכללי (360.5 ס"מ) וחישוקי גלגלים עדכניים. בתא הנוסעים זכתה הפיקנטו ללוח מחוונים דיגיטלי שבמרכזו מחשב דרך קטן ("4.2), לצד מסך המגע המוכר ("8).

מה עוד צריך לדעת: בהתאם לתקני הזיהום העדכניים באירופה, וכפי שקרה גם לדגמים אחרים של יונדאי וקיה, הפיקנטו העדכנית איבדה מכוחה. מנוע הבנזין המוכר, בנפח 1.2 ליטרים, מייצר כעת 79 כ"ס (5-) ובהתאם מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 16.5 שניות ארוכות, תוספת של 0.8 שניות. המהירות המרבית ירדה ל-159 קמ"ש (13-) ואילו תיבת ההילוכים היא רובוטית חד-מצמדית, כבעבר.

מפרט האבזור נותר דומה לדגם היוצא. גרסת הכניסה LX כוללת מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה ובקרת שיוט. גרסת ה-GT ליין הבכירה (106 אלף שקל) מוסיפה תאורת לד מלפנים ומאחור, חלון שמש, בקרת אקלים, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור וחישוקים גדולים יותר ("16 לעומת "15). מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ותזכורת למניעת שכחת ילדים מאחור.

מה אנחנו חושבים: מצד אחד, סיכויי ההצלחה של הפיקנטו העדכנית גדלו, שכן היא נהנית כרגע מסביבה כמעט נטולת מתחרים, לאחר עצירת הייצור של שברולט ספארק והפסקת הייבוא של יונדאי i10 בשל החרם הטורקי. ובכלל, הקהל הישראלי אוהב ומעריך את הפיקנטו, ורכש אותה בהמוניו אפילו אחרי המעבר לתיבת הילוכים רובוטית שמוכרת בישראל לאורך ההיסטוריה כ"מחסלת תדמית".

מצד שני, בשנותיה הארוכות כאן בישראל היא זכתה להצלחה בעיקר בזכות מחיר כניסה אטרקטיבי, שלאורך התקופה היה נמוך בעשרות אלפי שקלים ממחירה הנוכחי. האם הקהל הישראלי ממשיך לגלות עניין במכוניות מסוגה של הפיקנטו? אנחנו סבורים שכן. האם הוא יסכים לקנות אותה גם במחירה החדש? כאן אנחנו יותר ספקנים.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה