דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפרט הפחות חשוב - זו המכונית עם הגג הנפתח המהיר בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אסטון מרטין חשפה וונטאג' ספיידר חדשה
  • 3.6 שניות ל-100 קמ"ש, 6.8 שניות לגג פתוח
  • אמורה להגיע אלינו ברבעון השני של השנה
  • מתחרות אפשריות: פרארי רומא ספיידר, פורשה 911 טורבו S קבריולה, מרצדס SL63

פתיחה מהירה: אסטון מרטין חשפה גרסת רודסטר עם גג נפתח לוונטאג' החדשה, הצפויה לנחות כאן ברבעון השני של השנה. בדומה לקודמתה היא שומרת על מנגנון פתיחה-סגירה חשמלי לגג הבד, המהיר ביותר בעולם - 6.8 שניות ממצב סגור לפתוח. לשם השוואה, מרצדס SL נדרשת ל-15 שניות כדי לעבור לטופלס, פרארי רומה ספיידר זקוקה ל-13.5 שניות ופורשה 911 קבריולה ל-12 שניות.

בדומה לקופה, גם כאן מוצב בחרטום מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר באדיבות מרצדס AMG. הוא מייצר 665 כ"ס, 155 כ"ס יותר מהוונטאג' רודסטר היוצאת הודות למגדשים גדולים יותר, גל זיזים שונה ושינוי ביחס הדחיסה.

תיבת 8 הילוכים אוטומטית מוצבת מאחור על מנת לאפשר חלוקת משקל מאוזנת (51-49 לפנים-אחור), ההנעה אחורית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. תוספת הכוח מאפשרת לה לקצץ 0.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (3.6 שניות) בדרך ל-325 קמ"ש מרביים (20 קמ"ש יותר).

מה עוד צריך לדעת: הוונטאג' החדשה מבוססת על אותה פלטפורמת אלומיניום של קודמתה, עם בסיס גלגלים זהה (270.5 ס"מ) אבל לדברי אסטון מרטין, קשיחות מבנית גבוהה יותר. עוד מדווחת היצרנית על שינויים הנוגעים למערכת המתלים לרבות מפסק סרנים רחב יותר מאחור ובולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין DTX.

גם הצמיגים (מישלן פיילוט ספורט 5S) רחבים יותר, ב-2 ס"מ מלפנים (275/35) וב-3 ס"מ מאחור (325/30), על חישוקים גדולים יותר ("21 לעומת "20).

העיצוב החיצוני התעדכן בעיקר בחזית עם יחידות תאורה שונות ובעיקר סבכה קדמית גדולה משמעותית (ב-38%) לטובת קירור יעיל יותר של המנוע (ב-29%). סביבת הנהג עודכנה עם מסך מגע חדש ("10.25) בקונסולה המרכזית במקום המערכת המיושנת של מרצדס המופעלת באמצעות חוגה, ומפנה כך מקום למתגי שליטה, כולל בורר הילוכים במקום מתגים הוותיקים. ההגה חדש עם מנופי שליטה ידנית המחוברים אליו לעומת יחידות קבועות בעבר.

היא גם משלבת מערכות בטיחות שלא הוצעו בה בעבר לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: הוונטאג' אומנם אינה מכונית חדשה מהיסוד, שכן היא מבוססת בכבדות על קודמתה בשושלת. אבל נדמה שבאסטון טיפלו במרבית נקודות התורפה, לרבות סביבת הנהג ומערכות הבטיחות, כמו גם שדרוג הביצועים ואיכויות הנסיעה. נראה שהאופוזיציה הבריטית לפורשה ופרארי משמעותית כיום הרבה יותר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה