דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הגיע זמן לחשמל בישראל: סובארו מתחילה לשווק סולטרה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי כולם, גם סובארו תשווק כאן חשמלית
  • עם הנעה כפולה וטווח תיאורטי של 466 ק"מ
  • המחיר: החל מ-210 אלף שקל

מאחרת למסיבה: שלוש שנים לאחר השקתה העולמית, סובארו מתחילה לשווק בישראל את הסולטרה, כך נודע ל-iCar. זו חשמלית ראשונה של סובארו, אחות תאומה לטויוטה bZ4X שכבר משווקת כאן, וכמוה תתמודד מול מתחרים משובחים כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID4 ואקספנג G6.

תג המחיר מתחיל ב-210 אלף שקל מה שיהפוך אותה לזולה ממרבית המתחרות, כולל התאומה לבית טויוטה.

חשמל יפני: הסולטרה תשווק בשלב ראשון רק בגרסה כפולת הנעה, עם 218 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, נתון זהה לגרסאות בסיס עם הנעה אחורית של טסלה ואקספנג. סוללה בקיבולת 71.4 קוט"ש מקנה טווח תיאורטי של 465 ק"מ (414 ק"מ לגרסה הבכירה) עם טעינה מהירה (150 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

יש בורר נהיגת שטח (X-Mode) המוכר מדגמי הבנזין של סובארו, עם שני מצבים (שלג-בוץ או שלג-בוץ עמוק), לצד בקרת שיוט לשטח המאפשרת לקבוע מהירות זחילה בעליה או ירידה. מרווח הגחון נדיב ביחס לחשמליות – 21 ס"מ.

מה עוד צריך לדעת: בהשואה לפורסטר, הסולטרה ארוכה ב-3.5 ס"מ (469 ס"מ), רחבה ממנו ב-3 ס"מ (186 ס"מ) אך נמוכה ב-8 ס"מ (165 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-18 ס"מ (285 ס"מ) ויש לכן להניח שתא הנוסעים מרווח משמעותית. תא המטען בעל נפח צנוע ביחס למתחרות בקטגוריה (441 ליטר) ובשונה מחשמליות מודרניות, אין תא מטען מלפנים.

רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("7), מסך מגע ("12.3), מצלמות היקפיות, מושב נהג מתכוון חשמלית עם חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם ודלת תא מטען חשמלית. הגרסה הבכירה (ב-230 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור סינטטי, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "18).

מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: הסולטרה היא תוספת חשובה לאולם התצוגה של סובארו, שכן היא תאפשר למותג היפני להתמודד בקטגוריה פנאי חשמלי הפופולרית, עם תג מחיר נמוך מהמתחרות הישירות. סביר להניח שאת 100 היחידות הראשונות שיגיעו עד סוף השנה תצליח היבואנית למכור בקלות. אך אם תצליח לשמור על תג המחיר הזה גם במהלך השנה הבאה, היא עשויה להפוך לשחקנית משמעותית בקטגוריה.

למאמר זה התפרסמו 43 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה