דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיסקר, הסוף: יצרנית החשמליות פושטת רגל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • למרות הנסיונות, פיסקר נכשלה בגיוס שותפים חדשים
  • הודיעה על פשיטת רגל, ולא בפעם הראשונה
  • גם השותפות צפויות לספוג הפסדי ענק

חשמל מעוצב: פיסקר (Fisker) היא יצרנית רכב חשמלית מקליפורניה, אותה ייסד ב-2007 מעצב הרכב הדני הנריך פיסקר, לאחר קריירה מפוארת בב.מ.וו בה היה אחראי על עיצוב ה-Z8 וה-X5 הראשון ובאסטון מרטין שם הוא חתום על ה-V8 וואנטאז' וה-DB9.

בגלגול הראשון יצרה פיסקר את הקארמה, מכונית סאלון היברידית מרהיבה, אך הגיעה לפשיטת רגל כבר לפני עשור. מאז יצאה לדרך חדשה כיצרנית חשמליות, עם רכב פנאי בשם אושן ועם הבטחה לשלושה דגמים נוספים. אך החברה התקשתה להתרומם, ומתוך 10,000 יחידות שיוצרו מהאושן בשנה שעברה - כרבע מהתחזיות המוקדמות - רק 4,700 יחידות נמכרו ללקוחות, מה שהסב לחברה הפסד עתק של 450 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2023.

מה עוד צריך לדעת: פיסקר יצרה את כלי הרכב במפעלי מאגנה-שטייר שבאוסטריה, כאשר בעקבות המהלך האחרונה צפויה לקצץ 500 משרות ולהפסיד 400 מיליון דולר בשנה הקרובה.

בחודשים האחרונים היו דיווחים על שיתוף פעולה אפשרי עם ניסאן, כאשר הענקית היפנית הביעה עניין בפלטפורמות החשמליות של החברה ובמיוחד בטנדר אלסקה - אך לאחר שהמהלך לא יצא לפועל, לפיסקר לא נותר כל סיכוי לשרוד.

ואם כל זה לא מספיק, אז בתקופה האחרונה הסתבכה פיסקר עם חקירות רגולטוריות בארה"ב בגין תקריות בטיחות, ואלו הופיעו לצד דיווחים על בעיות באיכות ובאמינות.

פיסקר אלסקה

מה אנחנו חושבים: פיתוח מכונית חשמלית נראה כמו עניין פשוט עבור חברות צעירות, שנכנסות לתחום בהמוניהן ולא תמיד זוכות להצלחה. כך במקרה של פיסקר, וכך גם במקרים של יצרניות סיניות צעירות שהשיקו דגמים חשמליים בקול תרועה רמה אך התקשו להגיע לרווחיות. ההמלצה שלנו: אם החלטתם להתרחק מהמותגים הותיקים ובחרתם לקנות מכונית חשמלית ממותג חדש ולא מוכר - בדקו היטב מי עומד מאחוריו, עד כמה גדולה הפעילות שלו ברחבי העולם ומה האיתנות הפיננסית של החברה. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מכונית חדשנית, אך ללא חלפים זמינים או שירות מקצועי.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה